41 van de 48
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
Prestigeproject | elektrische perikelen
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 juli 2015 04:51 PM
  [ # 601 ]

Met de temperaturen van afgelopen week komt de motortemperatuur ,volgens het display, regelmatig net boven de 100 graden. Is dit ok? Ventilatoren gaan gewoon aan. Normaal zit het rond de 90.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juli 2015 01:09 PM
  [ # 602 ]

Het zou kunnen.

De opnemer voor het display zit namelijk in de kop en meet de hoogste temperatuur in het systeem.
Het thermocontact, die de ventilatoren stuurt, zit nagenoeg onder in de radiateur.

Daardoor zit er als het ware een vertraging in het inschakelen van de ventilatoren.
Pas als het koelwater richting de motor te warm dreigt te worden, worden de ventilatoren ingeschakeld.

Bij een snel stijgende belasting van de motor en daarmee gepaard gaande warmteontwikkeling kan dus de temperatuur in de kop kortstondig hoger worden dan normaal.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 juli 2015 03:29 PM
  [ # 603 ]
AZ schreef:

Met de temperaturen van afgelopen week komt de motortemperatuur ,volgens het display, regelmatig net boven de 100 graden. Is dit ok? Ventilatoren gaan gewoon aan. Normaal zit het rond de 90.

de tempaanduiding zal wel iets afwijken hoor +2 of -2 .En 100grC zou best kunnen hoor wat het systeem staat onder druk he(1.bar) en heeft dus een hoger kookpunt dus geen probleem.
mvg, joost

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2015 03:44 PM
  [ # 604 ]

En er zit KVS in en dat kookt ook niet bij 100 graden…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juli 2015 05:05 PM
  [ # 605 ]

100 graden is wel erg heet voor een cx hoor. Draaien de fans boven de 95 graden beiden wel op volle snelheid?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2015 05:19 PM
  [ # 606 ]

Ik heb mijn KVS temp nog nooit boven de 87 gezien volgens mij. Zeker niet hoog in de 90.
Olie wel, dat is een ander verhaal. Wordt gerust 110 graden bij warm weer, matig je de snelheid zakt het ook weer snel.

Staat de airco dan overigens aan? Kunnen de fans wel vrij door de condensor blazen om de radiateur te koelen? Als het helemaal vol met troep zit kunnen de fans hun werk niet doen.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 juli 2015 08:05 PM
  [ # 607 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb mijn KVS temp nog nooit boven de 87 gezien volgens mij. Zeker niet hoog in de 90.
Olie wel, dat is een ander verhaal. Wordt gerust 110 graden bij warm weer, matig je de snelheid zakt het ook weer snel.

Staat de airco dan overigens aan? Kunnen de fans wel vrij door de condensor blazen om de radiateur te koelen? Als het helemaal vol met troep zit kunnen de fans hun werk niet doen.

heb dat ook gehad zat de condensor vol stof en rommel toen de 2 ventilatoren er afgehaald en met de hogedrukspuit de boel ff goed doorgespoeld en voila koeling werkt weer top. Kwam veel zooi uit.
mvg, joost

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 17 juli 2015 09:48 PM
  [ # 608 ]
waterman schreef:

Draaien de fans boven de 95 graden beiden wel op volle snelheid?

Das een goeie idd, zal het de volgende keer eens checken.

Ze draaien iig beiden. Steeds zonder airco gereden.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 20 april 2016 10:42 AM
  [ # 609 ]

Vanochtend de eerste keer ‘pech’. Na een kilometer van huis te zijn begint de wagen te stotteren om vervolgens af te slaan. Daarna weigert na herhaaldelijk proberen de auto te starten. Hij slaat daarna twee keer aan en bij de laatste keer even volgas te geven blijft hij lopen alsof er niets aan de hand is. Heb de Anwb toen weer af kunnen bellen. Wat zou dat kunnen zijn?

 

Voor wat betreft de ventilatoren.. De hoge snelheid gaat rond 100 graden in (klokje) en dan maar 1 ventilator.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 20 april 2016 11:42 AM
  [ # 610 ]

volgens mij is hoge snelheid van je koeling dat beide ventilatoren parallel staan te draaien dus niet eentje.
En laag staan ze in serie te draaien.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 20 april 2016 03:52 PM
  [ # 611 ]

Ja klopt, Dus waarschijnlijk een storing in 1 van de 2 relais of de bedrading er naartoe.

Net weer tweemaal gehad dat de wagen afsloeg en moeilijk te starten was.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 22 april 2016 12:00 PM
  [ # 612 ]

Brakke cx electronica is weer bevestigd. Onder andere de stekkers boven het linker spatbord een paar keer in en uit elkaar geschoven. Daarna geen problemen meer gehad met afslaan…. hmmm

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 juni 2016 10:12 PM
  [ # 613 ]

Sinds kort doen de remmen raar, ofwel een trillend pedaal en hij lijkt door de rem heen te schieten. Bij het wegrijden net weer. Ik reeds stapvoets toen ik plots moest remmen. De wagen schoot echter gewoon door de remmen heen; levensgevaarlijk dus. In eerste instantie dacht ik aan ontluchten, maar met lucht in de leiding remt de wagen nog gewoon toch, maar dan wat minder?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 juni 2016 10:23 PM
  [ # 614 ]

Nou, dat ligt volgens mij maar net aan de hoeveelheid lucht in je systeem.
Lucht lost op in olie onder druk, maar afhankelijk van de oliedruk en lucht in het systeem kan dit ook níet goed gaan.

hardop denkend:
- ontluchten remmen (meest eenvoudig)
- lekke remcilinder bij een van de wielen. (maar dan zie je een lekkage)
- lekke remcilinder bij rempedaal.
- vervuild systeem.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 juni 2016 10:28 PM
  [ # 615 ]

En een platte remaccu misschien? Het lijkt zich alleen voor te doen bij lage snelheden overigens.

Profiel  
 
 
41 van de 48
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook