72 van de 82
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Gepost: 27 maart 2017 12:41 PM
  [ # 1066 ]

volgens mij zit er een codensator in die stuk gaat ik laat die dingen reviseren door een electronica spec hier bekend als dokter emiel

doei

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 27 maart 2017 03:04 PM
  [ # 1067 ]
Arjan Verkade schreef:

En ook even de gele stekker nakijken, want ik begrijp uit het andere topic dat het signaal vanuit deze stekker moet komen.

precies, het zwarte draadje nr 10:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2017 06:06 PM
  [ # 1068 ]
Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 02 april 2017 08:42 AM
  [ # 1069 ]

Heb ik bij 2 van mijn 3 dssen gehad.
Bij mij was de oplossing alsvolgt: In de toerenteller zitten 2 potmeters voor fijnafstelling. Deze krijgen overgangsweerstand. Openschroeven; Beetje silliconenspray eroverheen en met een klein schroevendraaiertje de potmetertjes even op en neer draaien (wel opletten dat ze in de originele stand teruggezet worden)Overgangsweerstand veroorzakende corrosie is dan weg en alles werkt weer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43061
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 april 2017 08:55 AM
  [ # 1070 ]

Als je een professionele digitale toerenteller hebt dan kun je middels die twee potmetertjes gelijk je toerenteller afstellen tot ie gelijk aangeeft metde profi toerenteller.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 02 april 2017 11:34 AM
  [ # 1071 ]

Ik heb wel eens gedacht aan een goede toerenteller. Ik gebruik nu een multimeter met een klem om een bougiekabel. Dat ding werkt brak. Wat zou een goede toerenteller zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43061
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 april 2017 11:46 AM
  [ # 1072 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 april 2017 04:32 PM
  [ # 1073 ]

Die Voltcraft multimeter heb ik ook al een paar jaar, erg fijn ding!
Alleen juist die toeren meten vind ik net even minder fijn werken. Ik heb het idee dat die heel gevoelig is hoe de klem om de kabel ligt. Soms net even bewegen of op of van het blok af halen en de meting is anders. Maar misschien moet ik het nog maar eens proberen.

Net even het klokkenspel uit elkaar gehaald. Eerst even de tip geprobeerd om de potmeter in te spuiten en te verdraaien. Ik geloof niet dat het daarmee opgelost is. De potmeter was nog wel verzegeld vanuit de fabriek.
De soldeerverbindingen zitten aan de achterkant, om daarbij te kunnen moet de naald eraf. Alleen ik weet nog even niet hoe die eraf moet, gewoon trekken? Maar dan moet je hem ook nog op de juiste manier terug zien te zetten…

Gister is ook nog even onderhoud aan de DS gepleegd. Nadat vorig jaar de motor eruit is geweest en alles is nagelopen moest de kop nog aangetrokken worden. Dat is gedaan en de kleppen zijn opnieuw gesteld, er stonden er toch een aantal iets te strak.
Daarna de motor weer gestart en werd er opgemerkt dat die even op 3 cilinders liep. Als die eenmaal loopt en er vanuit stationair gas word gegeven komt er ook 1 cilinder heel even niet goed mee. Na met wat vocht gespoten te hebben was al snel duidelijk dat de bougiekabel op cilinder 3 de boosdoener was. Dus nieuw setje kabels erop. Bij cilinder 2 was toen te zien dat de kabel corrosie had op de aansluiting. Met de nieuw kabels was het beter maar nog net niet helemaal. Dus ook even nieuwe bougies erin, en jawel zowel op cilinder 2 en 3 waar de slechte kabels op zaten waren de bougies te zwart.

Het oude merkloze setje kabels schijnt vaak problemen te geven en kort mee te gaan. Nu zit er een Bougiecord setje op, de garage had deze weer kunnen vinden en kon er dus gelijk op.

Aan de voorkant ook de veerbollen vervangen, daar zijn 2 revisie deelbare bollen opgekomen. Rijdt echt veel fijner dan de oude bollen.

De motor pakt nu echt fantastisch op. De auto komt veel makkelijker van zijn plek. Ook in een constant snelheid rijden is nu rustiger. Echt zonde dat zo’n setje van die rommel kabels het rijplezier zo beïnvloeden.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 02 april 2017 05:14 PM
  [ # 1074 ]

Thnx Waterman. Ik heb de AT-200 van Voltcraft, die klem is gewoon te goedkoop. Misschien is die versie die jij doorgeeft beter gemaakt. Is ook iets suurder (niet erg)
Ik heb hetzelfde, telkens andere meting. Die 2e ziet er wel heel fijn uit. Dat die de accu als voeding gebruikt is ook prettig.

Fijn dat die kabels zo’n verschil maken. Bougiecord is denk ik wel het mooiste.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2017 02:40 PM
  [ # 1075 ]

De DS had altijd al een antenne voetje, maar geen antenne.
Nu heb ik een NOS antenne gevonden met dezelfde voet, dus die zou moeten passen. Het kunststof voetje bleek net anders te zijn, maar die kon ik zo over zetten.

Staat best netjes zo vond ik.

Verder heeft het nog geen enkele functie want er zit geen radio in Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 april 2017 04:28 PM
  [ # 1076 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 april 2017 05:59 PM
  [ # 1077 ]

Hoezo geen functie? Zolang je ‘m hoort fluiten in de wind, rijd je nog. Mooie indicator lijkt me Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2017 07:00 PM
  [ # 1078 ]

Zo is het maar net, die km teller is toch niet betrouwbaar Very Happy

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 mei 2017 02:07 PM
  [ # 1079 ]

Mooie plaatjes! Hoe ga je later antenne aansluiten? Moet deze ook aan chassis gelegd worden ? Dak is van polyester ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2017 03:00 PM
  [ # 1080 ]

Nee dat hoeft niet. Er loopt een coax kabel van de antenne naar de radio.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
72 van de 82
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook