5 van de 82
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2012 08:33 PM
  [ # 61 ]

Oké daar begon ik al aan te twijfelen Wink
Bij mijn veel nieuwere CX valt alles bij het afzetten wel naar het 0 punt.

Waar zit de KVS sensor ongeveer? Ik had wel iets gezien op de raditator aan de bijrijders kant.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2012 08:38 PM
  [ # 62 ]

Ohja, ook nog even lichtbakken schoon gemaakt, het binnenste witte gedeelte leek wel van kunstof net als het afdekplaatje.
Altijd gedacht dat dit van metaal was, soms zie je het ook roesten dacht ik.

Verder viel het me op dat de rits van de koeltunnel aardig vast zit. Kan je die op 1 of andere manier smeren?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25385
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 september 2012 08:42 PM
  [ # 63 ]

Sensor is kapot of draad los in de buurt van de dynamo!!

Bakken zijn altijd van plastic. Voorzichtig schoonmaken, het krast snel!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43040
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 september 2012 08:44 PM
  [ # 64 ]
Arjan Verkade schreef:

Oké daar begon ik al aan te twijfelen Wink
Bij mijn veel nieuwere CX valt alles bij het afzetten wel naar het 0 punt.

Waar zit de KVS sensor ongeveer? Ik had wel iets gezien op de raditator aan de bijrijders kant.

De sensor zit bij de waterpomp of tegen de koudestartluchtschuif.

enne, koop nou ff een wph’tje man Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2012 08:47 PM
  [ # 65 ]

Ik heb al wat technische boeken gevonden. Daar heb ik ook al wat zaken uit opgepikt Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 september 2012 08:34 PM
  [ # 66 ]

Het eerste verbruik lijkt zo rond de 1 op 8 te liggen.
Normaal voor deze motor?

Het valt me wel op dat een DS onderweg erg veel bekijks trekt.
Fietsers zie je wijzen om de kinderen de DS te laten zien en op de snelweg zie je zelfs de BMW rijders de nek verdraaien Wink

Nog even verder gezocht naar het 4de knopje.
In de technische documentatie wordt gesproken over een parkeerlicht en in weer andere over een verwarmingsschakelaar…

De rechtse dus. De linker is de achterruit verwarming zover ik weet.

Als ik hem indruk zie ik in elk geval niets gebeuren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43040
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 september 2012 08:36 PM
  [ # 67 ]

Dat knopje hoort niet in jouw ds maar in een 69’ er.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 september 2012 08:36 PM
  [ # 68 ]

Arjan, gaat deze auto in de winter de staling in eigenlijk?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 september 2012 08:40 PM
  [ # 69 ]

Hmmm, en in en 69 is het voor?

De DS staat altijd binnen, dus ook in de winter Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43040
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 september 2012 08:42 PM
  [ # 70 ]

De achterruit verwarming….. Trek dat knopje er gewoon even uit, dan zie je snel genoeg of er iets aan vastzit. Verbruik van 1 op 8 is normaal voor een 23 injectie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 september 2012 09:01 PM
  [ # 71 ]

Ja begin ook te vermoeden dat het knopje erin zit om een gat op te vullen.

Dat dacht ik al, ik had ook niet veel beter ingeschat.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43040
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 september 2012 09:12 PM
  [ # 72 ]

Arjan, in jouw ds hoort een plaatje met maar één schakelaar omdat jouw auto niet van parkeerlichten is voorzien. Die schakelaar zit er dus inderdaad om een gat af te dichten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9862
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 september 2012 09:42 PM
  [ # 73 ]

Kan het een knopje voor de - 20 verwarming zijn?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 september 2012 10:41 PM
  [ # 74 ]

je kan natuurlijk de vorige eigenaar vragen….

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 september 2012 10:45 PM
  [ # 75 ]

hehe, ik heb ook 2 knoppen zitten waarvan ik niet weet waarvoor, ze zijn wel aangesloten? ik zou bijvoorbeeld 2 maal achteruitverwarming hebben, één werkt, bij de ander zie ik niets gebeuren als ik hem indruk. nuja, ik laat het ook maar lekker zitten.

voor die parkeerlichten, moet dat geen andere schakelaar zijn, met een pijltje naar links en rechts? (geloof dat mijn vorige DS dat had, en het werkte!)

en ja, een DS trekt veel meer bekijks dan een CX Laughing

Profiel  
 
 
5 van de 82
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook