33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 augustus 2015 01:54 PM
  [ # 481 ]

Nielsje, JanvB bedoelt dat de tripoide waar de kogels op zitten op de as geborgd zit met een veerclip.
Hij heeft het dus niet over de vergrendeling van de complete linkeras in het differentieel.

Die tripoide krijg je er echt wel af, namelijk hiermee.

Snap alleen niet waarom je die er af wilt halen.
Als je de tripoidehoes wil vervangen, tik je eenvoudig de homokineet aan de andere kant er even af.

De tripoide zelf slijt nagenoeg niet, het zijn altijd de kogels en de banen daarvan in het tripoidehuis.
En niet de kogels op de tripoide.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4942
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 augustus 2015 02:07 PM
  [ # 482 ]

Ondanks m’n beperkte ervaring met CX-assen, had ik wel degelijk dat er teveel speling zat op de combinatie van de kogels en het tripoïde kruis. Uitgesleten busjes. Gevolg van slechte smering denk ik (gescheurde ashoes ooit).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25673
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 augustus 2015 02:17 PM
  [ # 483 ]

Klopt. Of verkeerde kogels in de verkeerde as gestopt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4942
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 augustus 2015 02:22 PM
  [ # 484 ]

Ik zou ook pas kruizen gaan wisselen als ze echt niet meer zo lekker zijn.
Ik heb ze eraf gekregen met een 3-poots trekker, bij gebrek aan een pers. Dat was wel aardig martelen..
Erop gaat eenvoudiger: je tikt ze er gewoon op met een bus of grote dop.

Nu het toch over assen enzo gaat: Kan je een strakke/nieuwe homokineet van een serie 2 op een serie 1 as zetten?
Want ondanks dat smalspoor assen zeldzaam zijn, zie ik toch nog met regelmaat serie 2 assen voor ‘n prikkie hier en daar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 21 augustus 2015 09:52 PM
  [ # 485 ]

Het is toch niet gevaarlijk om er mee te rijden nu?

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 augustus 2015 10:57 PM
  [ # 486 ]
atak schreef:

Het is toch niet gevaarlijk om er mee te rijden nu?

Ad

nee kan je gewoon mee doorrijden alleen wordt t het steeds erger het bokkerig wegrijden

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 21 augustus 2015 11:23 PM
  [ # 487 ]
atak schreef:

Het is toch niet gevaarlijk om er mee te rijden nu?

Ad

auto rijden is altijd gevaarlijk.

maar je voelt zelf meestal wel aan of het nog even kan of dat je direct moet stoppen en laten afslepen.
voor mij althans niet op afstand te beoordelen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 augustus 2015 11:36 PM
  [ # 488 ]

Hoezo is speling op je tripolie gevaarlijk?????
Het hoort allen niet.
Het is volgens mij niet eens APK afkeur.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 augustus 2015 12:14 AM
  [ # 489 ]

klopt tripoide kan wel even aan, als dat het is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 01 november 2015 07:45 PM
  [ # 490 ]

Alles gaat nog steeds goed, even aftikken, alleen blijf ik de hydrauliek ontluchten. Nu heb ik gelezen dat het door het aanzuigen van de treiterslang kan. Die lijkt echter goed. Zijn er nog meer plekken waar lucht in het systeem kan komen?

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 november 2015 09:11 PM
  [ # 491 ]

hoe bedoel je dat je blijft ontluchten?
heb je het dan over remmen of vering?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 01 november 2015 09:56 PM
  [ # 492 ]

de voorraad bol die je ontlucht met sleutel 12.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 november 2015 10:21 PM
  [ # 493 ]

De voorraadbol kan je niet ontluchten.
De ontlastschroef heeft alleen als functie het systeem drukloos te kunnen maken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 november 2015 10:25 PM
  [ # 494 ]

in principe moet die zelf ontluchten.
alleen als je aan het systeem gesleuteld hebt kun je die bout open en dicht draaien om het systeem op gang te helpen.

als er zoveel lucht in het systeem komt dat de pomp zelf niet kan aanzuigen kan er een bol geploft zijn.
dit is echter eenmalig.
of inderdaad een lek in de aanzuig van de pomp.
kan de treiterslang zijn, of de zuigbuis in het voorraadvat.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 november 2015 10:25 PM
  [ # 495 ]

in principe moet die zelf ontluchten.
alleen als je aan het systeem gesleuteld hebt kun je die bout open en dicht draaien om het systeem op gang te helpen.

als er zoveel lucht in het systeem komt dat de pomp zelf niet kan aanzuigen kan er een bol geploft zijn.
dit is echter eenmalig.
of inderdaad een lek in de aanzuig van de pomp.
kan de treiterslang zijn, of de zuigbuis in het voorraadvat.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
33 van de 34
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook