31 van de 34
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 juli 2015 07:22 PM
  [ # 451 ]
atak schreef:

Ik heb de radiator van de trd er al in zitten met die driepoot thermo voeler. Is er iemand in de buurt van Arnhem die dit kan aansluiten? Ik zit de hele dag in de kunstgebitten en kan dit soort dingen niet. Er staat altijd een stuk buikspek uit de smooker oid tegenover.

Ad

stroomkringschema staat in de vraagbaak.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 juli 2015 07:24 PM
  [ # 452 ]
René Jongejan schreef:

Schakeling klopt, alleen je maakt een denkfout.
Voor beide ventilatoren op hoge snelheid zonder dat de airco aan staat, moeten namelijk beide contacten van het thermocontact doorverbonden worden.

Als de airco wel aan staat, zorgt het aircorelais voor het éne contact (lage snelheid) en het tweede verbind je zelf door.

Als in werkelijkheid de kvs-temperatuur in de radiateur stijgt, sluit eerst het “lage temperatuur’-contact.
Stijgt de temperatuur verder, dan wordt ook het “hoge temperatuur”-contact gesloten.

aha dus als ik ze beide doorverbind gaan de ventilatoren parallel beide draaien

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 juli 2015 08:55 PM
  [ # 453 ]
René Jongejan schreef:

Schakeling klopt, alleen je maakt een denkfout.
Voor beide ventilatoren op hoge snelheid zonder dat de airco aan staat, moeten namelijk beide contacten van het thermocontact doorverbonden worden.

Als de airco wel aan staat, zorgt het aircorelais voor het éne contact (lage snelheid) en het tweede verbind je zelf door.

Als in werkelijkheid de kvs-temperatuur in de radiateur stijgt, sluit eerst het “lage temperatuur’-contact.
Stijgt de temperatuur verder, dan wordt ook het “hoge temperatuur”-contact gesloten.

klopt indd alle 2 de contacten doorverbonden en beide ventilatoren vol op 12 volt blazen
bedankt voor het meedenken.
mvg, joost

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 10:59 PM
  [ # 454 ]
atak schreef:

Ik heb de radiator van de trd er al in zitten met die driepoot thermo voeler. Is er iemand in de buurt van Arnhem die dit kan aansluiten?

Kabelboompje van de TRD er in en het werkt, plug en play!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 12 juli 2015 02:36 PM
  [ # 455 ]

Tja, ik heb de neus nog liggen van de trd maar alle spullen daaraf gehaald, ik ga een zoeken en anders naar het club magazijn oid. Is inderdaad wel het makkelijkste.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 17 juli 2015 04:23 PM
  [ # 456 ]

Het was toch te mooi om waar te zijn een vloeistof dicht blok.
Het volgende lekt, de aansluiting van de benzine pomp op het blok, De oliedrukzender achterop het blok lekt door de zender heen volgens mij, Een retourleiding bij de octopus die in vieren splitst en wel de dikke rubberen leiding.
Die zender moet nieuw net zoals die retourleiding neem ik aan en de aansluiting van de benzine pomp heb ik strakker aangedraaid dus even kijken hoe die zich houd.
Moeten de bouten van het carter nog nagetrokken worden? Ik heb waar hij iets zweette de bouten met de hand aangetrokken en dat ging best wel makkelijk.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 17 juli 2015 07:19 PM
  [ # 457 ]

De lekkage aan het 5 uitgangen retourblokje is opgelost, ik had er nog een van de trd liggen en die erin gemaakt. Alles aangesloten en dicht. Maar wat me nu overkomt…. gaat de voorvering de hele tijd van laag naar hoog als een amerikaanse boom car. WAT IS DAT NU WEER??????

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 juli 2015 07:59 PM
  [ # 458 ]
atak schreef:

Het was toch te mooi om waar te zijn een vloeistof dicht blok.
Het volgende lekt, de aansluiting van de benzine pomp op het blok, De oliedrukzender achterop het blok lekt door de zender heen volgens mij, Een retourleiding bij de octopus die in vieren splitst en wel de dikke rubberen leiding.
Die zender moet nieuw net zoals die retourleiding neem ik aan en de aansluiting van de benzine pomp heb ik strakker aangedraaid dus even kijken hoe die zich houd.
Moeten de bouten van het carter nog nagetrokken worden? Ik heb waar hij iets zweette de bouten met de hand aangetrokken en dat ging best wel makkelijk.

Ad

carterpan niet verder aandraaien gaat alleen ,maar harder lekken .Er zitten namelijk stalen plaatjes in de pakking en als je dus verder aandraait dan gaat het tussen die plaatjes van de pakking verder open staan en dus meer lekkage.
De oliedrukschakelaar vervangen. De benzinepomp moet je de pakking van vervangen en goed strak aandraaien.
mvg, joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 juli 2015 08:01 PM
  [ # 459 ]
atak schreef:

De lekkage aan het 5 uitgangen retourblokje is opgelost, ik had er nog een van de trd liggen en die erin gemaakt. Alles aangesloten en dicht. Maar wat me nu overkomt…. gaat de voorvering de hele tijd van laag naar hoog als een amerikaanse boom car. WAT IS DAT NU WEER??????

Ad

ff de hogedrukregelaar ontluchten

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 17 juli 2015 09:46 PM
  [ # 460 ]

@Shalom 74: ik heb van David Doro een Peugeot pakking gekregen zonder de plaatjes dus dat kan wel in dit geval. David liet me de keuze en dit leek me beter.

Ik zal doorgaan met ontluchten maar dat is de voorraad bol waar zit die hogedrukregelaar?

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 juli 2015 09:48 PM
  [ # 461 ]
atak schreef:

@Shalom 74: ik heb van David Doro een Peugeot pakking gekregen zonder de plaatjes dus dat kan wel in dit geval. David liet me de keuze en dit leek me beter.

Ik zal doorgaan met ontluchten maar dat is de voorraad bol waar zit die hogedrukregelaar?

Ad

hogedruk regelaar is indd met die bol er zit een ontluchtingsboutje op ik meen sleutel 13 ff motor laten draaien en los draaien paar keer los en vast draaien.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 17 juli 2015 09:54 PM
  [ # 462 ]

Sleutel 12, ik ga er mee door, Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 30 juli 2015 02:55 PM
  [ # 463 ]

Ik heb een ruitenwisser, die nu versleten is. Degene met een slangetje waar het water uit komt, die had ik op mijn trd. Nu zit er een op met een ovaal stukje kunststof waar het water uit komt. Die wil ik wel weer. Enig idee welk merk ruitenwisser of model cx?

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 juli 2015 08:54 AM
  [ # 464 ]

Plaats eens een foto.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 01 augustus 2015 01:20 PM
  [ # 465 ]

Bedülen zie das dingensjen?

Ruitensproeierwisserarmslangetje

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
 
31 van de 34
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook