30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 05 juli 2015 09:18 PM
  [ # 436 ]
atak schreef:

Vandaag een proefritje gemaakt. Alles gaat goed tot nu toe, geen lekkages e.d. dus ik ben voorzichtig optimistisch.

Wel een vraag, bij schakelen kom ik ruimte te kort bij z’n 2 - 4 en de achteruit. Welke stang moet ik dan korter of langer maken? Staat niet in het boek.

Ad

uit proberen stukkie draaien en dan weer rijden etc..

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 08 juli 2015 10:41 PM
  [ # 437 ]

Er gaat iets niet goed met het rechter voorraam. Ik eb er een nieuwe in gezet maar die gaat niet goed omhoog. De achterzijde gaat niet goed omhoog en dat komt omdat de punt iets blijft hangen. Heeft iemand deze ervaring ook gehad en die opgelost? Ik heb de stelboutjes al gesteld maar dat hielp niet.

Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 juli 2015 10:57 PM
  [ # 438 ]

Volgens mij is dit een vaker voorkomend probleem. Er is een fix waarbij je geometrie van de schaarconstructie veranderd, zodat je raam weer recht omhoog zal gaan. Dit is al eens beschreven hier. Effe zoeken hoor..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 juli 2015 10:59 PM
  [ # 439 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1635526/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 juli 2015 11:00 PM
  [ # 440 ]

Ja, hallo! Zo snel kan ik het niet vinden! Heb je hem onder je favorieten oid? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 juli 2015 11:01 PM
  [ # 441 ]

In m’n eigen topic! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 09 juli 2015 10:16 PM
  [ # 442 ]

Heren; dank je wel. Net gedaan en het werk perfect, loopt zelfs een beetje zwaar. Vervolgens weer een proefrit en alles gaat nog steeds goed. Ook de versnellingsbak stangen iets verdraaid en ook dat gaat beter. Al met al wordt ik steeds blijer en hoop ik dat alles zo droog blijft.

Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 11 juli 2015 09:32 AM
  [ # 443 ]

Gisteren een grotere proefrit gemaakt en alles blijft droog en functioneert, op de oliepijlmeter na. Vandaag naar Utrecht en terug en dan kan het water eruit en de koelvloeistof erin en ben ik klaar met het motorische gedeelte. Dan nog wat roestplekken en de bekleding. De kosten zijn tot nu toe een dikke €1000 inclusief een blok die ik had gekocht. Wel handig als je ruimte hebt, een gesloopte cx hebt liggen en een motorblok van een trs. Je kunt alles zo pakken en als je iets niet meer weet controleren.

Ik heb nog een dubbele fan liggen, is die eenvoudig aan te sluiten of moet er elektronica tussen komen?

Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 10:02 AM
  [ # 444 ]

Geen elektronica, maar 2 relais extra waarvan 1 met een wisselcontact.
En waarschijnlijk een ander thermocontact, met 3 pootjes.

De schakeling is zo dat de ventilatoren in serie geschakeld op laag toeren en parallel geschakeld op hoog toeren draaien.

Zie het linker deel van het bovenstaand schema.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 juli 2015 10:04 AM
  [ # 445 ]

Doen die schakeling. Ik heb het ook ingebouwd en er nog steeds erg blij. Laag toeren draaien is net wat netter,en nadraaien is ook fijn.
Je hebt dan ook een thermocontact met twee standen nodig.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 10:06 AM
  [ # 446 ]

Nadraaien lukt bij een originele schakeling alleen als je een brug plaatst in plaats van het contact van relais R1.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 juli 2015 01:37 PM
  [ # 447 ]
René Jongejan schreef:

Geen elektronica, maar 2 relais extra waarvan 1 met een wisselcontact.
En waarschijnlijk een ander thermocontact, met 3 pootjes.

De schakeling is zo dat de ventilatoren in serie geschakeld op laag toeren en parallel geschakeld op hoog toeren draaien.

Zie het linker deel van het bovenstaand schema.

bij mij draait er maar een bij hooglast (linkse ventilator) Misschien een contactje van het relais defect?

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 juli 2015 02:56 PM
  [ # 448 ]

als de airco aanstaat gaan de ventilatoren in serie draaien(laag vermogen) en als ik dan het contact van het termocontact doorverbind gaan ze wel alle twee parallel draaien.(vol vermogen)
Als de airco uit is en ik verbond het termocontact door dan gaan de ventilatoren in serie draaien verbind ik het andere contact door op het termocontact dan gaat er maar een ventilator vol vermogen draaien ? dus geen twee. Klopt deze schakeling of is er iets mis?

mvg, joost

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 06:20 PM
  [ # 449 ]

Schakeling klopt, alleen je maakt een denkfout.
Voor beide ventilatoren op hoge snelheid zonder dat de airco aan staat, moeten namelijk beide contacten van het thermocontact doorverbonden worden.

Als de airco wel aan staat, zorgt het aircorelais voor het éne contact (lage snelheid) en het tweede verbind je zelf door.

Als in werkelijkheid de kvs-temperatuur in de radiateur stijgt, sluit eerst het “lage temperatuur’-contact.
Stijgt de temperatuur verder, dan wordt ook het “hoge temperatuur”-contact geslotem.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 11 juli 2015 06:32 PM
  [ # 450 ]

Ik heb de radiator van de trd er al in zitten met die driepoot thermo voeler. Is er iemand in de buurt van Arnhem die dit kan aansluiten? Ik zit de hele dag in de kunstgebitten en kan dit soort dingen niet. Er staat altijd een stuk buikspek uit de smooker oid tegenover.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
 
30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook