Aardige klus.. Weer volop aan het klussen, dus gezondheid weer okay?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
JA, dat gaat aardig alhoewel ik erg snel moe bent van dat narcose spul in je lijf. Dit kan veel sneller maar ik ben nu na een halve dag werken zo moe dat ik er beroerd van ben. Ben dan ook twee weken na de operatie al weer begonnen. Ad
cx 22trs ‘85
Ik was wat aan het voorbereiden toen ik zag dat bij de linker aandrijfas waar de circlip zit er ongeveer 25 % van de spiebaan weg is. Is dit een probleem of blijft hij op de rest best wel vast zitten?
Ad
cx 22trs ‘85
fototje?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De clip houdt inderdaad je as in de bak.
Ik vraag me eigenlijk af hoe zoiets kapot kan gaan, of zat je as muurvast voor verwijderen en is ‘ie toen kapot gegaan?
Ik zou in ieder geval op zoek gaan naar een vervangend exemplaar. Het ligt er nu toch uit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar ik zou principieel geen onderdelen terugsteken die niet ‘heel’ meer zijn.
Maar, als ik het goed heb heeft je auto wel iets meer werk en is de as toch niet het knelpunt? Je kan deze namelijk op een later moment nog prima monteren, dus als je graag bij Doro voor je as terecht wil, kan je prima wachten.
Grappig om nu ook te zien hoe het tripoïde huis kleiner is dan dat van een serie 1.
Scheelt weer een stabilisatorstang los peuteren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bij mij ging hij er gewoon in hoor.
als hij niet goed vastklikt merk je het wel, en dan komt hij in elk geval makkelijk los.
mooie modificatie dit
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Tja… bij gebrek aan beter zou ik hem monteren. Maar als je een andere kunt krijgen (hydraulique of Citroville misschien?) dan zou ik er een andere in zetten en niet met dit ding in de weer gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
hydraulique heeft er nog een berg liggen
gr,joost
Het blok zit erin en loopt, yes. Wel wat domme dingen gedaan en tegenslag gehad. De koppelings hendel bij de bak was verbogen dus wilde ik de oude die door gelast is erop zetten. Van de oude bak ging hij zo los na de clip losgehaald te hebben. Bij die in de auto kreeg ik hem er niet afgetikt. En toen sloeg de twijfel toe, is er nu iets veranderd bij die borgveer van het druklager? ik weet het nog steeds niet en ga dat straks bekijken als ik mijn vrouw laat schakelen en ik kijk naar de het differentieel. Ook schoot elke keer de kabel uit de hevel bij het koppelings pedaal, wat een ramp om die er weer op te krijgen. Ook een domme fout was het om de veren tussen de uitlaat delen te monteren en niet op de onderste flens. dus de bouten dol en los moeten slijpen wat ook weer niet al te makkelijk gaat. Gelukkig heb ik alles dubbel van mijn donorblok. Mijn oliepijl meter reageert niet meer, ligt dat aan het manokontakt rechts achter op het blok? bij die van mij was de lip afgebroken bij demontage en heb ik die van het donorblok erop gezet maar die kan niet werken natuurlijk. Vandaag verder en de zeven in het lhm vat schoon maken mbv het clubblad.
Ad
cx 22trs ‘85
mooi dat het klaar is.
de oliepeil meter kun je vaak met een soldeerbout repareren.
in de stekker zit een weerstand, en twee draden. vaak is er iets los daar
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
bedoel je daar mee de stekker achter de tellerbak of de stekker van de sensor?
Mijne doet het namelijk ook niet
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Kan de vork die het druklager beweegt niet goed op zijn plek zitten en toch werken? Mijn vrouw heeft geschakeld en ik heb gekeken of het differentieel netjes draait en jawel alle versnellingen doen het incl achteruit. . De aandrijfassen geplaatst, die met dat missende stuk blijft goed zitten dus die laat ik zo. De rest gemonteerd en het lhm vat schoongemaakt. Nu morgen nog een stuk drukleiding, de wielen [ de wielmoeren gaan wel erg zwaar en kunnen dus alleen met de banden op de grond } en de bumper monteren en dan een echte proefrit. Ad.
cx 22trs ‘85