beterschap!






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dan zal het tillen van een versnellingsbak wel een paar weken niet toegestaan zijn !!
Spoedig herstel
Walter
Meten is weten , gissen is missen




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
beterschap,!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





























Totaal aantal Berichten: 10469
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
beterschap.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt voor de beste wensen, we gaan ervoor. Ad
cx 22trs ‘85
zo, ben weer terug thuis en kan weer voorzichtig wat doen. Zwaar tillen mag nog niet maar keerringen zijn niet zo zwaar. Begonnen met de keerring van het differentieel en jawel met het aanhalen van de bouten brak er een af. Eerst de bout opgebouwd met lasmassa en daarna een moer erop gelast, dat werkte gelukkig.
Toen het lager voor de nokkenaspoelie erop gezet maar ik kan geen moment vinden voor die kap, gewoon 28 nm net als alle dop 13 bouten? De poelie zelf is 50 nm dat weet ik.
Verder toch maar de drukgroep en vliegwiel eraf gehaald omdat ik een braam had gevoeld bij de onderste helft van het blok waar de grote keerring overheen/in gaat en die niet had weggehaald en ik er in het ziekenhuis niet van kon slapen.
Toen maar gestopt omdat mijn conditie door de narcose toch wel erg achteruit gegaan is, ik zweette peentjes. Morgen verder.
cx 22trs ‘85
Vandaag met de grote boormachine de versnellingsbak getest en die doet het goed. Kraakt niet en klikt mooi in zijn versnellingen. Dat doet goed. Nu verder als het weer en de conditie het toelaat.
Alle keerringen zitten, dus nu aan elkaar bouten en aan de andere kant de o-ring vernieuwen van het oliefilter huis. Ad.
cx 22trs ‘85
De bak zit eraan maar nu heb ik een probleem. Ik heb een rubbere o-ring gekocht voor het oliefilter huis, bouten los, ik kan hem rond draaien maar hij komt niet vrij. Hoe haal je hem eraf? Zijn er nog aanhaal moment voor de drie imbus bouten?
Heel graag uw antwoord, Ad.
cx 22trs ‘85
atak schreef:De bak zit eraan maar nu heb ik een probleem. Ik heb een rubbere o-ring gekocht voor het oliefilter huis, bouten los, ik kan hem rond draaien maar hij komt niet vrij. Hoe haal je hem eraf? Zijn er nog aanhaal moment voor de drie imbus bouten?
Heel graag uw antwoord, Ad.
gewoon goed vast zetten de o-ring dicht de boel af dus vast is vast en loshalen is gewoon de 3 imbus losdraaien en met een rubber hamer tikkie geven dan gaat i vanzelf los
Vanochtend direct gedaan en jawel het werkt. Bedankt!! De rubberring was al gebroken en totaal verhard. Dat was een goede hint van Dóro waar ik een hoop spullen heb gekocht. Ad
cx 22trs ‘85
Het lijkt wel alsof ik niets zonder hulp kan maar de .......lekzakken krijg ik er niet onderuit. Heb met een bankschroefje de draagarmen naar elkaar bewogen, kan nu het kogelgewrichtje eruit krijgen maar heb niet voldoende ruimte om hem eraf te schuiven. Moet ik dan echt de bovenste draagarm demonteren? dat moet toch anders kunnen??
Wie geeft me raad, ik zit met mijn vingers in de bezwete haren.Ad
cx 22trs ‘85
laagste stand inschakelen.
dan druk je de stang naar boven met de draagarm.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Nanog een avond grasduinen op het forum vond ik deze draad http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213503/P270/ En daar stonden alle antwoorden in. Vandaag is het dus gelukt alleen ging er bij mij ook een klem kapot maar had ik nog onderdelen van de trd liggen die ik gebruikt heb. Die voorpoten zijn net iets dikker volgens mij want de klem moest ik tot zijn end uitdraaien wilde hij hem goed afdichten. Nu ja als hij niet goed afsluit is hij zo weer veranderd, ik heb nu ervaring in het priegelen. Ad
Morgen de handremkabels vernieuwen, dan nog de benzine slangen bij de tank en het rechter voor portier glas dat los ligt oja en wat lassen aan de voorkant en het blok erin.
cx 22trs ‘85
atak schreef:Nanog een avond grasduinen op het forum vond ik deze draad http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213503/P270/ En daar stonden alle antwoorden in. Vandaag is het dus gelukt alleen ging er bij mij ook een klem kapot maar had ik nog onderdelen van de trd liggen die ik gebruikt heb. Die voorpoten zijn net iets dikker volgens mij want de klem moest ik tot zijn end uitdraaien wilde hij hem goed afdichten. Nu ja als hij niet goed afsluit is hij zo weer veranderd, ik heb nu ervaring in het priegelen. Ad
Morgen de handremkabels vernieuwen, dan nog de benzine slangen bij de tank en het rechter voor portier glas dat los ligt oja en wat lassen aan de voorkant en het blok erin.
succes
Alles kaal gemaakt en begonnen met lassen, De inkoper van metaal komt volgens mij van Renault want het metaal is net zo dun als van mijn 4 gtl waaraan ik ook het een en ander heb moeten vernieuwen .
Hij heeft wel een deukje gehad rechts want het metaal is aardig verfrommeld.
Ook de carb. schoon gemaakt met dank aan het clubblad. En het is maar goed dat ik een donorblok heb staan want ik had toch de sproeiers verkeerd om gemonteerd nadat ik het huis had schoongespoten. De twee sproeiers aan de buitenkant zijn trouwens hetzelfde op beide staat 50 dus die kan je niet door elkaar halen.
Nu morgen tectyleren en dan kan het blok erin.
Ad
cx 22trs ‘85