Vanavond de bak assen aangetrokken, tjonge dat is wel heftig 260 nm je denkt dat de momentsleutel nooit die klik geeft. de pakking ingevet en de kop gemonteerd. Nu de keerringen nog van het differentieel die krijg ik morgen net als de keerring van de krukas en het lager. De distributie snaar gespannen en de kap gespoten, nieuwe snaar op de dynamo.
Morgen verder en de bak testen zoals hierboven, Ad.
cx 22trs ‘85
Ik heb het lager en de keerring vervangen van de krukas en heb gedaan wat er in het handboek staat: maak merktekens van de drukgroep en het vliegwiel tov elkaar, maar nu moet eerst het vliegwiel erop en dat moet natuurlijk ook op de goede stand. Ik denk dat ik hem heb maar klopt het dat de inkeping op het vliegwiel verticaal omhoog wijst? En de keerring moet toch gewoon tegen de aanslag ingetikt worden? omhoog halen gaat niet meer natuurlijk maar om het zeker te weten. Ik maak nog foto’s.
Ad
cx 22trs ‘85
volgens mij past het vliegwiel maar op 1 manier.
de keerring moet je op een plek zetten waar de as onbeschadigd is, en in elk geval recht.
ik denk dat hij bij jou nu heel diep ligt, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
erikkuiper schreef:volgens mij past het vliegwiel maar op 1 manier.
de keerring moet je op een plek zetten waar de as onbeschadigd is, en in elk geval recht.
ik denk dat hij bij jou nu heel diep ligt, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
vliegwiel past indd maar op een manier er op
Klopt, kwam ik achter toen ik hem 1 gat ernaast terug plaatste. Bedankt!
De primaire as van mijn eigen gesloopte versnellingsbak werkt nu als centreerder. Mocht iemand hem nodig hebben in de buurt van Arnhem kan hij hem lenen.
Deze tandwielen zijn beschadigd maar goed genoeg denk ik.
Een stuk riool pijp van 110 vlak gemaakt en doorgezaagd en de omtrek verminderd tot hij de keerring mooi raakte en vervolgens een plankje erop en de keerring gemonteerd met lekkere verse olie.
Ad
cx 22trs ‘85














































Totaal aantal Berichten: 43449
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waarom geen nieuwe koppeling?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43449
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe diep zijn de slijtsporen op de drukgroep?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik zou gewoon een nieuwe koppelingsplaat ertussen steken
Volgens mij zijn de inloop sporen minimaal, ik zie wat weg gebruneerd metaal door het druklager maar geen echte slijtage lijkt me. Alles zit er volgens de vorige eigenaar nu 60.000 km in. Maar de voering bepaald alles. In het boek staat dat de begin dikte 3,5mm per zijde is, dan is er dus pas 1 mm af lijkt me. Maar ja, hoe dun mag je gaan?
Nieuwe koppeling set is toch weer €250 en als het niet hoeft tja.
Ad
cx 22trs ‘85














































Totaal aantal Berichten: 43449
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die drukgroep ziet er wel vrij ok uit. Plaat en drukgroep slijten op elkaar in dus alleen een plaat vervangen is dom en zou ik nooit doen. Als het druklager ook nog is en er geen diepe sporen op de contactvlakken zitten kun je de boel monteren maar persoonlijk zou ik bij zo’n klus er gewoon alles nieuw in zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
die drukgroep ziet er zo op het oog er goed uit maar nu de boel er toch uit is gelijk een nieuwe koppelingsset plaatsen
oke, overtuigd. Ad.
cx 22trs ‘85
en de klus geklaard?
Nadat ik me vorige week ziek begon te voelen ben ik niet weel verder gegaan. Op zondag veel buikpijn en op maandag opgenomen in
arnhem met een gescheurd abces aan de dikke darm. Erg pijnlijk allemaal maar het gaat weer de betere kant op en moet ik nog 3 dagen blijven ivm de antibiotica via het infuus. Als ik thuis ben weet ik niet wat ik mag en kan doen dus we zullen zien hou het loopt.
Ad
cx 22trs ‘85