24 van de 34
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 16 mei 2015 08:26 PM
  [ # 346 ]

sterkte ,,,c’est une francaise!!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 mei 2015 09:38 PM
  [ # 347 ]

heb niet alle posts niet gelezen , maar aan de foto meen ik de korte aandrijfas te herkennen .

Deze durven als wel een ongelofelijk vast zitten ,

met een slagvork ( http://www.ploegparts.nl/stuurkogel-slagvork.html )

tussen tripoide en bakhuis langs onder is het mij altijd gelukt !

wel is er ooit één keer de achterste ring waar de klip achter zit gewoon van de as gebroken .....

Maar dat was in mijn jonge jaren Laughing

Succes , Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 16 mei 2015 09:47 PM
  [ # 348 ]

Ga ik proberen, maar zij staat op blokken. kan ik er dan wel bij of is het ook van bovenaf mogelijk? net voor de dwarsbalk langs.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 mei 2015 09:52 PM
  [ # 349 ]

neen langs onder , maar ik dacht uit mijn verre herinneringen dat je langs de voorkant kan aanvallen .

wij werkten ook altijd met de outo op een steun op de vloer .

Ja niet meer van deze tijd , maar dat wordt ik ook stillaan cheese

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 mei 2015 01:10 AM
  [ # 350 ]

laat dat tripoidehuis nou gewoon zitten.
blok moet er toch uit,dan kun je er veel beter bij.
huis wel even mereken dat je de kogels weer op dezelfde plek terug krijgt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 17 mei 2015 08:48 PM
  [ # 351 ]

Dat vind ik een hele goede, super bedankt. Ik heb een paar dagen vrij genomen om hem eruit te krijgen dus ik ga morgen direct daarmee beginnen.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 mei 2015 10:09 PM
  [ # 352 ]

suc6

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 18 mei 2015 10:35 PM
  [ # 353 ]

Het blok is eruit, dat ging goed. Nu ben ik bezig met de versnellingsbak die erop moet komen. Kap los halen ging makkelijk, de twee moeren gingen moeilijk maar met wat lijmklemmen en een dikke ratel ging het beter. Hr Olving had trouwens wel mogen neerpennen dat als je de versnellingbak in z’n 4 zet nadat je de schakelarm hebt gedemonteerd dat dan de veertjes en kogels in het rond springen. Alle veertjes weer gevonden maar slechts 1 kogel. Morgen bij de lagerboer maar een lager halen die dezelfde kogels 0,55 mm heeft want met monteren zullen ze vast en zeker nog wel een keer losspringen. Morgen de assen eruit halen en dan kan het de keerring erop gezet worden. Dat is ook weer een speciale las ik hier: http://www.matramania.be/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=2305

Deze beschrijving houd ik erbij morgen.

Wat foto’s.

Het triploide huis was er met geen koevoet en bijl uit te krijgen dus dat moet een nieuwe aandrijfas worden.

Overigens, kan je de lekzakken voor verwisselen zonder ze te demonteren? Die zij alle twee te slecht.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4963
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 mei 2015 11:26 PM
  [ # 354 ]

Lekker bezig! Ik vind foto verslagjes altijd leuk om te volgen.
Succes!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 mei 2015 11:32 PM
  [ # 355 ]
atak schreef:

Kan je de lekzakken voor verwisselen zonder ze te demonteren?

Yep, alleen even de zuigerstang loshalen van de bovenste draagarm.
Splitpen eruit, als dat wil.
Zit soms ook vast gerot.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 18 mei 2015 11:59 PM
  [ # 356 ]

die olie zat er ook al een paar kwartier in geloof ik.

maar dat tripoidehuis wil je eruit hebben.
ik zie op de foto dat het keerringhuisje al stuk is, dus die wilde ik vervangen.
twee beitels tussen de bouten en de dikke stukken van het huis en dan om en om slaan met een flinke hamer.
je hebt dan wel kans dat de as afbreekt bij het veertje, shit happens.

succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6210
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 19 mei 2015 12:51 AM
  [ # 357 ]
Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 mei 2015 12:57 AM
  [ # 358 ]

dat schijnt ook te kunnen ja

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 19 mei 2015 02:10 PM
  [ # 359 ]

Dat horror verhaal heeft een keer in het clubblad gestaan. Geschreven door Leontien. Daar was ik dan ook het meest beducht voor en is helaas waarheid geworden. Ik laat het stuk zitten en koop een andere, deze heeft al zo veel te verduren gehad dat het niet meer goed kan zijn. Ondertussen gaat de demontage gestaag en heb ik alle schakelassen en walsen eraf. Morgen wordt hij door een kenner nagemeten maar volgens mij zijn de 1ste en 2de versnelling syngro ringen overleden of bijna overleden want daar krijg ik net .5 mm tussen en dan zijn ze eigenlijk afgeschreven. De andere zijn goed of perfect. Dat wordt een flinke waslijst voor cx basis of zijn die dingen gewoon in nl te krijgen?

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2015 02:30 PM
  [ # 360 ]

Dat verhaal in het clubblad betrof de bak van Hilko als ik het goed heb.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
24 van de 34
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook