8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Interne lekkage hydraulique - Stuurhuis toch de boosdoener….
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 september 2013 02:26 PM
  [ # 106 ]
Egbert schreef:

Omdat ik vanmiddag zin had in een las klusje heb ik 2 tools gemaakt voor vervangen stuurhuis:
De tool om de kanteling van het stuurhuis goed te zetten ( deed ik tot nu toe op het oog)
De tool om de veer van de stuurstang op te spannen ( deed ik tot nu toe met een bandenlichter en krachttermen).
En tegen mijn gewoonte in de tools ook nog een mooi verfje gegeven.

Foto’s? De 2e tool ken ik niet.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 11 september 2013 10:14 PM
  [ # 107 ]
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 september 2013 07:44 PM
  [ # 108 ]
camemBert schreef:

Foto’s? De 2e tool ken ik niet.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 13 september 2013 10:48 AM
  [ # 109 ]

T sleutel voor het boutje op de stuurbuis is nog handig. Kun je ook zelf maken.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 september 2013 07:59 PM
  [ # 110 ]

Bedoel je het zogenaamde vlinderboutje?
Ligt in mijn dashboardkastje. Onmiddellijk verruild voor een inbusboutje. Geen zin om me iedere keer weer blind te zoeken.

Persoonlijk vind ik dat één van de meest verbijsterende Citroen onderdelen aller tijden.
Op korte afstand gevold door de slangklem om de veeraccu, ook wel Diravi bol genoemd bij de XM.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2013 09:07 PM
  [ # 111 ]

En de CX niet te vergeten. Dat boutje heet een wielewaal. Zit dacht ik ook nog ergens op de bak..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 29 september 2013 07:46 PM
  [ # 112 ]

Zo, de voorlopig allerlaatste update.

Samen met Egbert het Citrotech stuurhuis geplaatst.
Viel redelijk mee, al zaCt dat wielewaal ding wel in de weg.
Uitkomst verraste mij niet, eerste meting 72 seconden stil (koud).
Volgende dag nog een keer een meting, 92 seconden stil (koud), helemaal goed!
Warme meting was helaas wat minder, 35 seconden. Er is dus wel een groot verschil koud / warm.

Dit was het wel voorlopig met de hydraulique, kan wel heel tevreden zijn.

Iedereen heel erg bedankt voor de input, met name Egbert en Bogaard voor de ‘fysieke’ ondersteuning.

Eerst maar verder met wat andere klussen (sporing klopt niet, aanlopen remmen, vastzetten draagarmen).
Daarna eerst maar een winterstop (november) inlassen.

[edit Bogaard] namen aangepast[/edit]

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2013 07:48 PM
  [ # 113 ]
Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 29 september 2013 10:40 PM
  [ # 114 ]

Ja, leuke en bevredigende klus.

Wat betreft het sturen. Egbert had me al gezegd dat de Citrotech sturen een ander karakter hebben, dat merk je vooral op de snelweg. Het is wat onrustiger en dat kan ik wel beamen. Vandaag was het rijden vooral met harde wind op de snelweg, dus de vergelijking is nu nog wat lastig. Daar komt bij dat deze er net op zit, het moet zich nog zetten denk ik.

Kort gezegd vind ik het sturen een ietsje minder prettig op dit moment dan het oude stuurhuis. Het citrotech stuurhuis stuurt wel heel soepel. Verschil is wel klein.

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 12 oktober 2013 11:18 PM
  [ # 115 ]

Update op het stuurkarakter: Wielen stonden niet goed uitgelijnd en heb ik ondertussen bijgesteld. Sturen gaat nu een stuk aangenamer. Stuur is direct en soepel, dus tevreden.
Ik heb ook de draagarmen vastgezet en het eerdere trillen wat ik had (bij 105-115) is nu voor een groot deel weg. Nog een klein beetje onbalans in de wielen denk ik, volgend jaar maar weer eens bij Citrotech langs, die konden dit wel verhelpen.

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 06 mei 2015 12:05 AM
  [ # 116 ]

@virtualtie Hoe lang heb jij tijdens je zoektocht uiteindelijk doorgereden met die tijd van 3 sec interval en 1,5 sec pomp “aan” ?

Ik rijd al jaren met tijden van 12 tot 7 sec interval (blijkt achteraf al “slecht” maar nooit last gehad van slecht rij of remgedrag dus niet druk om gemaakt). Maar nu ineens van ene op andere dag “ingestort” naar diezelfde 3/1,5 die jij in je draadje hebt onderzocht. Week of 3 geleden nog lekzak met gaatje vervangen als gedachte oorzaak van nattigheid achter voorscherm passagierskant. Maar misschien had die nattigheid dus wel grondiger oorzaak nu ik sinds mijn pomp-terugval jouw en vergelijkbare draadjes ben gaan lezen. Korte interval en relatief lange pomptijd blijken in beste geval op voorraadbol, evt. remaccu te duiden. Maar stuurhuis is in combinatie met die al langere nattigheid dus opeens minstens zo verdacht. Moet stuur-uitslag-test zelf thuis nog doen maar zit nu elders op vakantieadres eerst vast wat te forummen.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2015 02:20 AM
  [ # 117 ]

askii: voorradbol geeft kort interval en KORTE pomptijd. Er is namelijk geen bol om te vullen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 06 mei 2015 09:56 AM
  [ # 118 ]

ow ik begeep uit voorgaand verhaal ergens dat 1,5 sec juist “lang” genoemd werd? het zijn zeg maar 5 slagjes voor de klik.
Stom he, je (ik) weet eigenlijk alleen van je eigen auto wat “normaal” is..

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 06 mei 2015 03:36 PM
  [ # 119 ]
bogaard77 schreef:

En de CX niet te vergeten. Dat boutje heet een wielewaal. Zit dacht ik ook nog ergens op de bak..

Precies, is ‘gewoon’ overgenomen van de Traction Avant..

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 09 juni 2015 01:33 PM
  [ # 120 ]
jantje1948 schreef:

askii: voorradbol geeft kort interval en KORTE pomptijd. Er is namelijk geen bol om te vullen.

Voorraadbol kort geleden vervangen en dat verhoogde toen idd de interval meteen van 5 naar max 20-25 sec. Zonder vervangen stuurhuis zal ik de 40 sec nooit zomaar halen, en daar ben ik ook niet meteen op uit. Maar 1-2 weken later zakt het toch al weer in naar 7 a 10 sec. Hoe kan dat zo snel weer verslechteren na vervangen voorraadbol als dat eerst positief resultaat gaf? Is dit nog een duidelijke aanwijzing voor een probleem elders in het circuit?

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook