20 van de 32
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Cabrio maken; Verkocht en weg…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 oktober 2013 04:31 PM
  [ # 286 ]
Micky schreef:

hier kun je ze nieuw bestellen

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=109&returnId=77&itemId=2163

wel gruwelijk duur…

Tjonge jonge, als je dat al gruwelijk duur vind hoop ik niet dat je binnenkort een voorwiellager of stuurhuis nodig hebt… Die achterlichten kosten, origineel nieuw in de doos (dus geen namaak!) 300 euro per stuk trouwens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 17 oktober 2013 04:38 PM
  [ # 287 ]

tjonge jonge (?)

Aangezien de auto waar het omgaat totaal maar zo’n €2000,- heeft gekost is dat in verhouding gruwelijk duur (jij mag dat uiteraard natuurlijk anders vinden, maar 2 kapjes net zo duur als 25% van de hele auto? ik weet het niet hoor….)

het gaat hier trouwens ook alleen nog maar om de kapjes, niet om de lampen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 oktober 2013 04:43 PM
  [ # 288 ]

Nee, je mist het punt Laughing Ik bedoel je te zeggen dat het in z’n algemeen heel normale prijzen zijn voor bepaalde, zeldzame onderdelen. Gewoon aan wennen dat bepaalde onderdelen een beetje meer kosten. Je wil trouwens originele onderdelen en geen repro. Repro is in 9 van de 10 gevallen bende namelijk. Been there, used that…Trouwens 170 euro per kapje voor een reproductie is niet duur, een originele kost 2x zoveel. Het kapje dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 17 oktober 2013 04:47 PM
  [ # 289 ]

Dat snap ik ook wel hoor, het gaat me wel om de verhouding, een stuur huis kost gereviseerd ongeveer 1000 euro, dat vind ik gezien wat we net aan/in de 23 geïnvesteerd hebben enorm meevallen, daar heb je krap je lederen interieur voor opgeknapt..

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 17 oktober 2013 04:54 PM
  [ # 290 ]

Prijs is afhankelijk van referentie.

Mijn referentie is een beetje anders;

Auto was 1500 euro. (18.000 rand)
Gemiddeld maandsalaris is hier 300 euro, minimum maandsalaris is 90 euro. Er is overgens 40% werkloosheid hier.
We hebben 3 jaar geleden een huis gebouwd voor de moeder van onze schoonmaakster voor 2000 euro (keuken, woonkamer, badkamer 2 slaapkamers. Gratis arbeid; de hele buurt hielp met metselen stucen etc.)
Dan is 340 euro voor twee achterlchten met een oranje glaasje ipv mijn huidige achterlicht, die er hetzelfde uitziet maar dan met een rood glaasje, teveel geld voor mij. Wanneer ik een perfecte orignele Pallas zou hebben zou ik het wel weer doen, want de waarde blijft dan in de auto. Ik heb van mijn auto het dak er af gezaagd, en dus niet meer origineel.

Een stuurhuis is inderdaad erg veel geld, maar dat heb ik er dan wel weer voor over als het nodig is. Zo heeft iedereen z’n eigen opvattngen en dat mag.

Ik ga in ieder geval lekker klooien aan een oplossing voor knipperlichten in de reflectors!

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 17 oktober 2013 04:56 PM
  [ # 291 ]

@stef Sep, juist en dat is precies wat ik bedoel.

als je trouwens de kapjes zelf wilt maken (zoals ik hierboven schreef) en er meer info over wilt moet je maar een seintje geven.

zou je er eventueel LED in willen plaatsen of gaat je dat te ver?

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 17 oktober 2013 05:03 PM
  [ # 292 ]

Weet niet hoe streng er bij de ZA APK met zelfgemaakte lampkampjes gerommeld mag worden nie…maar als je een auto kunt afzagen…moet een stukje plastic toch ook lukken. En jij had daar in de buurt toch een heel handig oldschool plastic-mannetje Stef Wink ?  PS hier zie je ter inspiratie alle officiele variantjes op een rij

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 17 oktober 2013 07:10 PM
  [ # 293 ]

En achterlichten van een Dyane, is dat niks?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11835
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 oktober 2013 10:15 PM
  [ # 294 ]

Goed, geneusd hebbende blijk ik ze niet te hebben. Jammer want dat was wel handel geweest blijkbaar Laughing De vergissing komt omdat ik tussen de berg standaard ‘dikke’ lichtbakjes (tevens Pallas) 1 setje ‘dunne’ pallasbakjes heb. Ik wist dat er iets afwijkends bij zat, maar niet meer wat Laughing Ik ben een prutsert met voorraadbeheer, dat blijkt nog maar eens…

Nou ja, ik heb ‘t geprobeerd…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 20 oktober 2013 01:45 AM
  [ # 295 ]

Hoi stef,

Ik wil ook proberen iets met de reflectoren te doen namelijk een mistachterlicht plaatsen cheese
Heb inmiddels de giethars en een laagtemperatuur rode highpower led besteld.

Doel is een mal maken en de giethars samen laten komen met de ontvette en lichtgeschuurde reflector.
Zal wel wat geklieder en gepruts worden maar zal je het resultaat hier laten zien.
Volgens mij zou jij hetzelfde kunnen doen door de giethars oranje te kleuren waarbij je het profiel van de huidige reflector als bodem van de mal gebruikt, of echt professioneel een mal van latex maken. Ben benieuwd waar jij mee uit komt.

grtz

rob

NB
Ga ook een op een oude achterbumper proberen of ik in de platte onderrand een 4-tal witte rvs lensleds kan monteren als achteruitrijd licht. Ben ik eindelijk van al die troep onder de bumper kwijt.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 oktober 2013 11:43 AM
  [ # 296 ]

Mistachterlicht kun je ook eenvoudig maken door de voeding naar linkerachterlicht en linkerremlicht te wisselen.
Dan brandt het linkerremlicht als je rijdt (en heb je een 5W remlicht links).

knuffel

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 oktober 2013 09:40 AM
  [ # 297 ]

Dank voor de reacties, Een LED in/achter de reflector gieten is helemaal geen slecht idee!

Ik ga eens wat proberen, hou jullie op de hoogte. Dat Plastic mannetje doet alleen in polyurethaan (rubber achtig materiaal) Maar er is ook een “doorschijnend plastic” mannetje hier in de buurt

Vrijdag 2 nieuwe contactsleuteltjes laten maken. De oude stonden beiden op doorscheuren; anderhalve euro per stuk; wat een heerlijk land is het toch als je voor weinig de mooiste auto van de wereld wilt rijden!
Vrijdag ook de open gaten van B en C pilaren dichtgelast en de uiteinden van de rand boven de voorruit dichtgelast. De orginele deurrubbers teruggezet, RVS dorpels teruggeplaatst. Nu zo snel mogelijk de 1000 km volmaken om te controleren op scheuren zodat ik de nu kale DS weer opnieuw kan laten bekleden.
Gisteren weer een heerlijk ritje gemaakt om het dorp. Af en toe begint hij nu een startmotorprobleem te krijgen; alleen een klik bij sleutel omdraaien. Vanavond even meten of ik niet teveel interne weerstand in het contactslot heb, anders moet ik waarschijnlijk weer koolborstels gaan vervangen in de startmotor net als met mijn break. Rotklus! Maar dan kan ik meteen het motorophangrubber vervangen en de koelvloeistof kanalen eens goed doorspoelen.

Ik heb ook gemerkt dat ik een dempingsverschil tussen linksvoor en rechtsvoor heb. Ik heb gelukkig nog een reserve bol met demper, ik zal eens wat wisselen om te kijken of ik er 2 krijg met min of meer dezelfde karakteristiek.

Groeten uit Afrika,

Stef

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43389
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 oktober 2013 10:02 AM
  [ # 298 ]
vlietmansje schreef:

Mistachterlicht kun je ook eenvoudig maken door de voeding naar linkerachterlicht en linkerremlicht te wisselen.
Dan brandt het linkerremlicht als je rijdt (en heb je een 5W remlicht links).

Dat mag niet hé in NL. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 21 oktober 2013 08:51 PM
  [ # 299 ]

En heb je er al eens aan gedacht om eventueel de originele cabrio-pinkers te plaatsen? Volgende zijn als eens besproken maar nu wel een stuk goedkoper.

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/431992837.htm?ca=12_s

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 21 oktober 2013 10:49 PM
  [ # 300 ]

dat zijn toch franse achterlichten voor een berline tot 1969?

Profiel  
 
 
20 van de 32
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook