9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
Jabaars XM 2.1 TD is naar de sloop.
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 07 september 2014 11:53 PM
  [ # 121 ]

Distributie is niet los. Gefixeerd met bouten op 12 en 4 uur, zoals het kan volgend het boekje.
HD-pomp is er nog niet af, als deze eraf gaat moet alles toch op gevoel of met een spiegel om de bout te pakken.
Zie deze
Misschien hadden we het toch met kruipolie moeten insmeren en wachten.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 08 september 2014 12:03 PM
  [ # 122 ]

Die laatste link laat niets aan duidelijkheid te wensen!
Met Google Translate (indien nodig) moet dat lukken.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 08 september 2014 08:10 PM
  [ # 123 ]

Laat ik nou net die kromme pijpsleutel niet hebben. Wel met een gewone pijpsleutel 13 erop. Heb gewoon pech dat de moer muurvast zit.
Op die link heeft die Fransman een speciale tool gemaakt om de poelie te fixeren. Is niet echt nodig.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 september 2014 11:09 AM
  [ # 124 ]

Een dopsleuteltje op een stukje rond lassen. Als je dat in de juiste kromming zet kan je daarmee de eerste kwartslag of zo doen.
Kom maar langs, maak ik voor je.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 12 september 2014 03:34 PM
  [ # 125 ]

Volgens mij deed ik die altijd met 2 knietjes ertussen om de goede hoek te maken. Nooit speciaal iets voor gemaakt Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 september 2014 03:36 PM
  [ # 126 ]

Als ie moer echt goed vast zit draai je de knietjes aan gort. Vandaar dat ik al snel de lastang pak, een dopje en een stuk rond.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 13 september 2014 05:51 PM
  [ # 127 ]

Goed nieuws uit België.

thomasc3vtr heeft de bout los gekregen en gaat nu verder met demontage. Nu was wel de HD-pomp eraf (iets wat de vorige keer niet wenselijk was).

Thomas is een enthousiaste Citroën-liefhebber en dus een doorzetter. Thomas: geweldig.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 15 september 2014 12:01 PM
  [ # 128 ]

Ik ben erg blij dat we het zo hebben kunnen regelen. Eigenlijk dom van mij, maar de HD pomp kon gewoon los gemaakt worden en wat naar voor geduwd worden met nog alle leidingen vast gekoppeld zodat de auto ook niet zakt en je toch makkelijk bij die bout kan komen. Het is nu in ieder geval in orde gekomen en zo hoefde je niet helemaal meer naar België te rijden Smile

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 15 september 2014 06:20 PM
  [ # 129 ]

Toch bedankt voor de moeite.

Vandaag APK. Heb de dieselpomp nog niet vervangen (alleen goed schoongemaakt en dicht gesmeerd aan de buitenkant met Epoxy-staal van Loctide, de boel goed schoonmaken en hierdoor was dat in ieder geval geen afkeurpunt, pomp zweet iets bij koude start en daarna niet meer eigenlijk).

Wel andere dingen:
- Kenteken verlichting (boeit niet zo)
- Remleidingen achter moet nog beter worden bekeken op putroest (boeit wel, want als er een leiding vervangen moet worden konden ze dat wel even, gewoon bestellen bij de Brezan, stukje ertussen en klaar…)
- Laswerk vorig jaar moet toch nog worden afgemaakt ( 1 deel is niet goed afgelast, mogen ze alsnog doen)
- Fuseekogelhoes LV (kan gekit worden)
- Voorwielen lopen aan (remmen schoonmaken en gangbaar maken)
- Band LV scheef afgesleten ( heb nog steeds de winterbanden eronder en heb wel 2 zomerbanden op velg liggen en toch laten uitlijnen)
- Geen remwerking achter (klinkt bekend als die op de brug heeft gestaan in de normale rijstand).
Garage is heel welwillend en kom er graag. Helaas missen zij de expertise van een XM en van hydroliek, maar dat regel ik wel met hen.

Vervelende is wel dat het verhaal weer opnieuw begint. Thuis wagen in de hoogste stand en weer schiet de retourleiding rechtsachter los met als gevolg dat er veel LHM uit de lekzak komt. Leiding maar weer erin geduwd en weer hetzelfde in de hoogste en middelste stand. Nu leiding met een tyrap vast gezet en in de gewone rijstand gaat het goed. En het inzakken achter en dansen begint weer. Ik zie in de retourleiding bij het vat veel lucht en vooral donkere LHM.

Punt is wel dat bij de nieuwe baas de voorwaarden van KM-vergoeding iets minder gunstig liggen. Dus een lease-auto zit eraan te komen. Kan, maar hoeft niet.
Toch wil ik de XM wel even door de APK halen zonder direct veel kosten te hebben om daarna rustig alles in orde te maken. Kan deze dan eventueel fatsoenlijk verkopen, voordat die in onderdelen weg moet.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 17 september 2014 05:30 PM
  [ # 130 ]

Wat een gedoe.

Achterkant danst bij het stilstaan voor een stoplicht. Op de oprit wagen eerst in de middelste stand en gelukkig geen lekkage bij de veerpoot achter. Voorzichtig gymnastieken. Eerst van middelste naar rijstand en laag. Pas toen naar de hoogste stand en LHM bijgevuld. Ontlucht via bout voorraadbol en weer gymnastieken.
Als wagen in hoogste stand staat en ik doe het contact eraf dan zakt die achter in.

In rijstand en contact af ook direct inzakken en het duurt vrij lang als de wagen is gestart dat deze weer op rijhoogte komt. En dat dansen doet ie nog steeds. Kan ik allemaal mee leven hoor en het zal over een tijdje wel weer over zijn. Punt is dat ik niet zeker ben dat de achterrem het ook gaat doen tijdens de herkeuring. Zit op dit moment niet te wachten op al teveel gedoe.

- LHM is vrij vers en het vat en filters zijn schoon.
- Als de wagen op de brug heeft gestaan, achterkant wordt omhoog gelicht en de achterpootjes hangen dan begint alles weer opnieuw.
- Achterremtest met APK kwam ie niet door daarna.

Vrijdag voor herkeuring. Heb nieuwe voorremblokken gehaald en kreeg de verkeerde mee. Ze zaten al in een ander doosje en vroeg of ze zeker wisten dat dit wel de goede zijn. Natuurlijk meneer, kijk maar mee op de onderdelensite. Niet dus bleek later. Gelukkig had ik ze eerst even gepast, voordat ik de remcilinder had teruggedraaid.

En het goede nieuws is dat het APK-punt van de niet werkende kentekenplaatverlichting is verholpen!

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 september 2014 07:21 PM
  [ # 131 ]

Ik zou de achtrremmen eens goed ontluchten/doorspoelen. Ook even de remwerking bij een hydraulisch geveerde citroen uitleggen en eventueel wat extra gewicht in de kofferbak leggen voor tijdens de keuring

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 september 2014 08:08 PM
  [ # 132 ]

Eerst de remmenbank test vooraleer de auto met de wielen van de grond Smile

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 18 september 2014 08:17 PM
  [ # 133 ]

Toch een zielig gezicht. XM in de hoogste stand en dan contact eraf.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 18 september 2014 08:17 PM
  [ # 134 ]

Toch een zielig gezicht. XM in de hoogste stand en dan contact eraf.

Afbeelding Bijlagen
foto.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 september 2014 10:50 AM
  [ # 135 ]
furriegurrie schreef:

wat extra gewicht in de kofferbak leggen voor tijdens de keuring

Ik zou gaan rondrijden met echt flink gewicht achterin, 200 - 300 kg, bijvoorbeeld betontegels, dan voel je de remwerking tenminste ook.

En je hebt kans dat rotte hydrauliekleidingen zich dan openbaren.
Trouwens: voor nieuwe stukjes leiding kan je beter naar Chyparse, met koppelstukjes er bij is het een werkje van niets. Daar is hier al meer over gepubliceerd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook