Goeie vraag, ik heb geen idee.
Ik zag het namelijk ook, maar nog niet samen met iemand gekeken of dit ook daar van komt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die marktplaats pomp heeft een tandriem poeli en jij hebt v-snaren…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Juist, dat had ik zelf ook kunnen zien..
Deze lijkt me dan beter geschikt, klik, maar ik zie dat de mijne twee verschillende diameter poelies heeft.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat heeft deze pomp ook, alleen is de kleine poelie dubbel uitgevoerd.
Mijn diesel heeft een dubbele snaar van nokkenas naar waterpomp, jouw 2400 een enkele zo te zien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dit is de 2 liter uit 76. Maar nu komt het fukkerige. Er zijn twee typen. 1 met een klein gaatje en 1 met een groter gaatje als ontluchting. Je ziet dat aan de pomp kant. waar de waaier zit. Ook de pakking is anders. Als je dat mixt gaat het lekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank. Dan zal het wel weer goed zoeken worden welke ik precies nodig heb.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. eerst de oude erafhalen! Het is een huis-pomp combi.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zo, vandaag weer wat tijd gehad. Alvast een ‘Alpen-stoel’ gemonteerd, ziet er niet heel mooi uit, maar ik word er toch wel rustig van
Verder koelvloeistof vervangen. Bij leeglopen mooi blauw straaltje, dus gelukkig geen roestwater.
Tankje zat echter wel vol met kek, dus die heb na veel kutten redelijk schoon gekregen: het kleine gaatje voor de overstroom van de radiator zat zelfs helemaal dicht en moest ik openboren.. Enfin, na het doorspoelen maar begonnen met vullen.
Nu komt het: eerst de kachelradiateur gevuld, daarna de rest via de tank. Zelfs na ontluchten van pomp en de ontluchting op het blok, kon ik er net geen 5 liter koelvloeistof in krijgen… Dat lijkt me nogal weinig, of klopt dat wel?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bogaard77 schreef:Er zijn twee typen. 1 met een klein gaatje en 1 met een groter gaatje als ontluchting. Je ziet dat aan de pomp kant. waar de waaier zit. Ook de pakking is anders. Als je dat mixt gaat het lekken.
bogaard77 schreef:ja. eerst de oude erafhalen! Het is een huis-pomp combi.
Het ontluchtingsgaatje (en stopje) heeft dezelfde diameter als de ontluchting van het blok zelf, kan je wat met die informatie? Ik was eigenlijk niet van plan de waterpomp zelf los te halen, of is dat noodzakelijk? Ik wil er een spare hebben voor de alpenrit.
Deze Valeo pomp heeft hetzelfde nummer als die van de marktplaats advertentie en lijkt qua schijven te kloppen. Als er een extra schijf is, dan is die toch voor de airco? Ik zit daar niet zo mee verder, als de pomp maar past.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje schreef:Dat lijkt me nogal weinig, of klopt dat wel?
Heb je het blok zelf wel afgetapt?
In m’n diesel gaat bijna 13 l.
Waar heb je mee doorgespoeld, water?
Dan kan je opnieuw beginnen en al het afgetapte dus wegkeilen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Nou, ik ben bang van niet.. Haha.
Ik heb de plug uit m’n radiateur gedraait, verwarming op max, en twee ontluchtingsschroecen los gedraaid (waterpomp, en die rechtsboven op het blok zit).
Fucking onduidelijke haynes ook
Waar zit het blok aftappunt?
En ja, doorgespoeld met water.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Aan de voorkant van het blok, in rijrichting gezien rechts van de startmotor.
Nu er hoofdzakelijk water in zit, ca. 8 l, zou ik als ik jou was het hele systeem goed leeg maken.
Dus beide slangen naar de kachelradiateur losmaken, één verlengen met een end slang wat in een emmer eindigt en door de andere perslucht blazen.
Anders krijg je die nooit leeg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank! Ik vermaak me er wel mee
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Even zoeken levert:
De plug op het blok heb ik inderdaad niet losgedraaid.
Nou hopen daar daar geen roestwater uit komt zetten, ga ik weer een nieuw tankje koelvloeistof kopen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nielsje schreef:bogaard77 schreef:Er zijn twee typen. 1 met een klein gaatje en 1 met een groter gaatje als ontluchting. Je ziet dat aan de pomp kant. waar de waaier zit. Ook de pakking is anders. Als je dat mixt gaat het lekken.
bogaard77 schreef:ja. eerst de oude erafhalen! Het is een huis-pomp combi.
Het ontluchtingsgaatje (en stopje) heeft dezelfde diameter als de ontluchting van het blok zelf, kan je wat met die informatie? Ik was eigenlijk niet van plan de waterpomp zelf los te halen, of is dat noodzakelijk? Ik wil er een spare hebben voor de alpenrit.
Deze Valeo pomp heeft hetzelfde nummer als die van de marktplaats advertentie en lijkt qua schijven te kloppen. Als er een extra schijf is, dan is die toch voor de airco? Ik zit daar niet zo mee verder, als de pomp maar past.
Je kan alleen een spare halen als je weet welke je moet hebben…
Als je de pomp scheidt van het huis zie je de waaier zitten. In de alu rand tussen de boutgaten zit het extra kanaal. Dat heeft dus twee diameters…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>