89 van de 172
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 juli 2016 10:35 AM
  [ # 1321 ]

Deze doet het alleen bij een fabrieks geleverde trekhaak.
Dan heb je ook een grotere radiateur en nog een paar dingen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 07 juli 2016 10:13 AM
  [ # 1322 ]

Zonder dit topic te vervuilen maar ben wel zeer benieuwd wat voor andere anders zijn bij een fabrieks trekhaak

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2016 10:16 AM
  [ # 1323 ]
F.SvM schreef:

Deze doet het alleen bij een fabrieks geleverde trekhaak.
Dan heb je ook een grotere radiateur en nog een paar dingen.

VgF

Oh wacht, het zogeheten ‘caravan-pakket’ ? Dat van die grotere radiateur en twee fans kan ik me ook ergens van heugen.
Toch, ik ben bang dat m’n tweede clignoteurglaasje het veld een keer zal moeten ruimen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2016 10:56 AM
  [ # 1324 ]
René Jongejan schreef:

Hoop trouwens dat het Brezan-hoesje blijft zitten.
De staart van de bovenste fuseekogel heeft een borst, daardoor wordt de metalen ring tegen het fuseeblok geklemd.
Het hoesje zit met de klemveer vast aan de zijde van de bovenste draagarm en moet aan de andere kant dus kunnen draaien op de metalen ring.
Daarom zit er aan die kant een elastieken ring.
Anders tordeert het hoesje.

De spoorstangkogel zit op identieke wijze vast.
Ik heb daar ook niet meer de originele hoesjes op en aan 1 kant floept het hoesje regelmatig van de ring af.

Nou, afgelopen dagen was het dus zover: ik heb het Brezan hoesje moesten vervangen. Was gescheurd, maar niet bij borst/ring zijde, maar boven. Ik weet niet of het nou door het torderen van het hoesje gekomen is, of omdat er wellicht wat anders, want ook bij de plek waar de bovenste borgveer zit, zat een lange scheur.

Enfin, nieuwe hoesjes gehaald en eens bedacht of ik deze fix wat kan vereenvoudigen/ versnellen. Da’s wel gelukt, qua tijd in ieder geval wel: in totaal was ik ongeveer 2 uur bezig hiermee. Opbokken, wiel eraf, aandrijfasmoer los. ándere wiel wat opkrikken, steun onder die draagarm, fusee onder los, linksom sturen, aandrijfas eruit, met slagmoer sleutel bovenste moer los, remschijf en alles op een assteun ondersteunen en dan kan je relax het hoesje vervangen. Monteren in omgekeerde volgorde.

Het Brezan hoesje is eigenlijk te klein voor metalen ring, maar door deze eerst op te rekken en dan over een dop 22 te schuiven, kon ik hem zó doorschuiven over het hoesje. Dankzij de (twee) touwtjes truc zat het hoesje in een keer. Deze keer ga ik ook goed bijhouden hoeveel km ik er mee kan maken.

Een stilleven van ellende:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2016 11:38 AM
  [ # 1325 ]

Ik heb nog zo’n glaasje voor je liggen. Zit wel aan een strip met 5 andere glaasjes vast.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2016 11:54 AM
  [ # 1326 ]

PB!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 juli 2016 10:48 AM
  [ # 1327 ]
bogaard77 schreef:

yep. oranje eerst aan, dan na paar seconde knipperen.

En weer en probleem opgelost waarvan ik niet wist dat ik het had. Het houdertje had geen lampje en na wisselen met een ongebruikt exemplaar heb ik er er een oranje knipperend handremlampje bij. Via Bogaard kan ik ook aan het mistlampsymbooltje komen, dus dat kan ik ook afmaken.

Afgelopen weekend ongeveer 1000 km gereden zonder problemen. Met een nette 1 op 11 door de Ardennen ben ik tevreden. Wel ga ik nu toch maar eens vaart maken met die radiateur en een andere bak Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2016 09:23 PM
  [ # 1328 ]

Dat orgel van jou had origineel toch een C-matic-bak?
Wat hangt er nu in?
Het blok is een M23/623, 2400 carburateur?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 juli 2016 11:54 PM
  [ # 1329 ]

Het blok is inderdaad een M23/623, 2400 carb.
De bak is (schijnt) uit een 25 GTi, serie 2 auto te komen.

De 5 is wel best prima, 4 ook wel.
Ik zou alleen willen dat de verhoudingen bij 1/2/3 wat anders waren, want ‘t ding zakt nèt te ver terug.
Ja, of ik moet dat ding gewoon meer vermogen geven..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 juli 2016 12:43 AM
  [ # 1330 ]

een 2400 heeft toch ook wel een aardig koppel zou je zeggen…
Zijn ontstekingstijdstip en carburateur helemaal okee?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 juli 2016 09:14 AM
  [ # 1331 ]
Nielsje schreef:

De bak is (schijnt) uit een 25 GTi, serie 2 auto te komen.

Een platte, een T1 of een T2?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juli 2016 10:50 AM
  [ # 1332 ]
H@ns schreef:

een 2400 heeft toch ook wel een aardig koppel zou je zeggen…
Zijn ontstekingstijdstip en carburateur helemaal okee?

Heeft ook inderdaad wel voldoende koppel hoor, het ding laat zich prima ‘lui’ rijden.
Carburateur is prima. Het ding roet wel een beetje, misschien de kleppen maar eens controleren.
Ontstekingstijdstip kan ik controleren, maar heeft natuurlijk niet veel te maken met de ervaring dat de verhoudingen ietwat ver uit elkaar liggen.

René Jongejan schreef:
Nielsje schreef:

De bak is (schijnt) uit een 25 GTi, serie 2 auto te komen.

Een platte, een T1 of een T2?

Eh ..ja.. Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 juli 2016 12:19 PM
  [ # 1333 ]

Ah zo…
Dacht dat je misschien trekkracht onderin miste of zo.
Dat wil nog wel eens voorkomen bij wat laat ontstekingstijdstip…
Er zijn wel bedrijven die tandwieltjes aanpassen heb ik eens vernomen…
Zo’n lange 5 is wel lekker in NL voor de russssst in de auto.
Ook weer zonde om dat kwijt te raken…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juli 2016 12:24 PM
  [ # 1334 ]

Inderdaad, op de snelweg is het lang niet gek.
Rijdt meer dan prima.

Vandaar dat ik ook bezig ben met het grote versnellingsbak-overzicht, dan kan ik dan lekker gaan uitzoeken welke bak theoretisch het fijnste zou zijn. Ondanks dat het veel tijd kost en ik er wellicht niet zoveel mee ‘win’, vind ik het ook gewoon een leuk tijdverdrijf Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juli 2016 01:07 PM
  [ # 1335 ]

Hoeveel toeren maakt die van jouw dan op de snelweg in 5de versnelling?

Profiel  
 
 
89 van de 172
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook