Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje schreef:het grote versnellingsbak-overzicht
Is dat dan nog steeds niet klaar?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Arjan Verkade schreef:Hoeveel toeren maakt die van jouw dan op de snelweg in 5de versnelling?
Dat varieert met de snelheid
Zal ik dat morgenavond eens klokken op de GPS?
verzoeksnelheid?
René Jongejan schreef:Is dat dan nog steeds niet klaar?
Welnee, iets met tijd/prioriteit/zin
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
100, 120 en 150?
Sommige bakken zitten dichtbij elkaar.
GPS is idd beter dan de teller. Echter de toerteller kent ook een kleine afwijking, dus 100% nauwkeurig wordt het niet.
Maar geeft wel een indicatie of je een hele lang bak heb.
100:2900
130:3600
140:4000
Verder net met het angstzweet tussen de billen de tellerbak eruit gehaald om de nieuw verwerven glaasjes van Bogaard erin te zetten.
Alleen, hoe haal ik die tellerbak uit elkaar, zonder dat ik de hele boel kapot maak? De latere Jaeger tellerbakken hebben losse symboolglaasjes die je er zo opklikt, mijn Veglia heeft nog een zes op rij ding. Iemand een tip?
Verder moet er eigenlijk een draadje bij in de multiconnector aan de achterzijde, daar zit nu dus een leeg gat. Iemand een idee welke ongeïsoleerde connector ik daar voor moet gebruiken? (overigens heb ik ook fittingen waar gewoon draadjes inzitten, dus noodzaak is het niet).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Niels, met die toerentallen zou je dus een hele korte bak in je cx hebben. Weet je heel zeker dat dit klopt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Neen. Alleen 140 bij 4000 weet ik vrij zeker. De andere twee toerentallen vond ik lastig aflezen (snelheden wel correct op gps).
Komende zaterdag weer een poging doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
De toerenteller in het dash is een notoir onbetrouwbaar ding, dat weet je he
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lange 5 bak in een DS loopt minder toeren…
Je weet wel zeker dat de bak uit een CX serie 2 komt?
waterman schreef:De toerenteller in het dash is een notoir onbetrouwbaar ding, dat weet je he
Zeker, puur decoratief, net als de rest van de auto.
Geen idee hoe ik anders de toeren bij de snelheid moet aflezen, zonder rollenbank..
Arjan Verkade schreef:Je weet wel zeker dat de bak uit een CX serie 2 komt?
Nou ja, dat is wat de verkoper mij vertelde, dat is ook de enige informatie die ik heb.
Verder hebben een aantal mensen hier al ondervonden hoe lang de bak was (in ieder geval de 1/2/3 )
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is toch geen lange 5?
De GTI draait dacht ik rond de 2500 rpm bij 100km/u
Is er met jouw pré-Douvrin type motor wel een redelijke keuze in bakken of past een Douvrin bak ook?
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Douvrinbak past alleen als je een koppelingshuis van een M-serie motor opzet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Geen idee hoe ik anders de toeren bij de snelheid moet aflezen, zonder rollenbank..
Hoef je ook niet tijdens het rijden te doen.
Je kan natuurlijk wel de afwijking van de toerenteller bekijken met zo’n apparaat.
Als je eenmaal de afwijking bij 1000, 2000 en 3000 rpm weet dan kan je waarschijnlijk wel aardig inschatten.
Misschien met veel moeite kan je hem zelfs kalibreren?
De toerenteller zal niet erg precies zijn, maar het lijkt me ook niet dat het ding meer dan 500 rpm afwijkt.
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Wel eens gedacht aan het aansluiten van een multimeter met toerentalfunctie? Verkopen ze bij Conrad, een multimeter voor automotive. Zit ook een contacthoekfunctie op, Niels weet hoe handig dat kan zijn…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb ik liggen. Hadden we mooi effe kunnen proberen afgelopen week….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe precies vind jij dat ding?
Ik vind dat die soms nogal schommelt in toerental, lijkt ook erg gevoelig hoe de klem op de motor ligt.