92 van de 176
« Eerste  < Vorige 90 91 92 93 94 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43450
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2016 09:22 PM
  [ # 1366 ]

Radiateur gaat van boven. Niet schuin van onderen.
Slang van radiateur naar vat: nodig, jouw auto heeft het oude type koelsysteem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4963
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juli 2016 09:26 PM
  [ # 1367 ]

- Inclusief ventilators van boven?
- Nou, da’s dan lekker onhandig, want ik heb voor boven geen aansluiting, linksboven heb ik alleen zo’n ontluchtingsschroefdop.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43450
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2016 09:39 PM
  [ # 1368 ]

Verkeerde radiateur dus. Die radiateur is voor een type van ergens na 1980, het model met het expansievat met twee dikke slangen en een extra zwart potje tussen de slangen achter het expansievat.

Wat je kunt doen is een aansluiting maken van de ontluchtingsschroef. Schroef er uit en er een pijpje in maken. Is wel wat beun, maar soit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4963
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juli 2016 10:18 PM
  [ # 1369 ]

hmz

Ja, dat kan ik wel doen ja. Een maatje van me heeft een draaibank, daar kunnen we van een stuk staf iets maken met draad, een gat, een flens en een pijpje waar de slang over kan.

Overigens heb ik wel zo’n zwart potje liggen, maar daar heb ik dus verder niets aan, wegens anders expansievat.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43450
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2016 10:21 PM
  [ # 1370 ]

Of je zoekt gewoon even de juiste radiateur…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4963
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 juli 2016 11:06 PM
  [ # 1371 ]

Da’s misschien wel het beste idee, helaas geeft internet zo snel geen optie.
Dus euh…iemand die iets heeft? Ik heb ook nog een nette radiateur in de aanbieding voor iemand met een auto van ná 1980 whistle

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 23 juli 2016 12:17 AM
  [ # 1372 ]

Ik heb geen radiateur voor je helaas. Maar ik heb wel interesse voor wat je nu hebt als je het niet wil gebruiken.
Als ie op mijn TRS van ‘86 past tenminste…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 juli 2016 12:24 AM
  [ # 1373 ]
Nielsje schreef:

hmz

Ja, dat kan ik wel doen ja. Een maatje van me heeft een draaibank, daar kunnen we van een stuk staf iets maken met draad, een gat, een flens en een pijpje waar de slang over kan.

Overigens heb ik wel zo’n zwart potje liggen, maar daar heb ik dus verder niets aan, wegens anders expansievat.

voordat je met draaibanken aan de gang gaat zou ik even kijken of er geen slangtule in de handel is die past.
ik zou gaan voor rvs uitvoering, of e.v. staal, maar geen messing.

en als dat niet bestaat (dwz als de draad geen bsp of npt is) pak je een bout waar je een gat in boort en een tule aanlast.

maar de goeie radiateur is natuurlijk mooier

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 juli 2016 07:20 AM
  [ # 1374 ]

CX-Basis heeft verschillende radiateurs, maar de prijzen variëren nogal. Voor je gaat werken met de radiateur die je nu in huis hebt, moet je wel zeker weten dat de maten hetzelfde zijn, of in ieder geval dat de bevestigingspunten op dezelfde afstand van elkaar zitten als bij je oude radiateur.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 juli 2016 10:01 AM
  [ # 1375 ]

Niels wil meer VO, het exemplaar dat hij nu wil inbouwen is de op 1 na grootste met 23 dm2.
Deze is voor de 2500-benzinemotoren zonder turbo en voor de platte diesel.

Alleen de turbo-versie is nog groter, maar ook deze heeft geen aansluiting voor het ontluchtingsslangetje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 juli 2016 02:15 PM
  [ # 1376 ]

Gewoon hele koelsysteem upgraden naar versie serie 2. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 23 juli 2016 05:09 PM
  [ # 1377 ]

In die 23 dm2 radiatoren heb je ook meerdere versie’s namelijk de Sofica (alu net met kunststof waterkasten, zoals Niels er 1 liggen heeft) en de Chausson (koper koelnet met koper waterkasten)
Deze Chausson heeft een veel beter koelvermogen en is bovendien altijd te voorzien van een nieuw koelnet, deze radiatoren werden origineel geleverd op de eerste 22TRSen met airco en op de Prestige automaat.
Ik heb er sinds een jaar 1 in mijn 22RS break en het verschil in koelvermogen is enorm.
Volgens mij is de omschakeling naar radiateurs met 2 aansluitingen gekomen bij de 2400 injectie in ‘77.
Mijn ‘77er PrestigeIE heeft namelijk al zo’n radiator, ook heb ik persfoto’s van de eerste GTi waar duidelijk ook zo’n radiator in zit (is wel nog een andere dan de Chausson maar de aansluitingen zijn gelijk).
Ik zou gewoon het systeem ombouwen naar dat van een 2.4 injectie en met de vol koper radiator.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4963
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 juli 2016 07:13 PM
  [ # 1378 ]

Deze is inderdaad een Sofica, diegene die erin zit heeft metalen kasten aan de zijkant, geen idee welk merk.
Ik was sowieso bij Hydraulique vandaag, maar die hadden geen grote radiateur mét zo’n aansluiting voor de slang.
Louter met de schroefdoppen.

Ik ga er nog even op broeden, wat is verder het voordeel van het aanpassen van het hele koelsysteem? Want moet ik ook allerlei slangen gaan scoren en wordt m’n auto meer en meer een samenraapsel. Dan is het maken/vinden van een passende banjobout oid wellicht een betere optie én kan ik altijd weer de kleinere radiateur inbouwen als deze toch een keer de geest geeft.

Dan eerst maar alleen de fans wisselen, want die moeten wel om.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27984
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juli 2016 07:47 PM
  [ # 1379 ]

Je zegt toch wel eens na te denken of je er ooit airco in wil bouwen?

Dan zou ik daar de radiateur (en koelsysteem + fans) op afstemmen Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juli 2016 08:25 PM
  [ # 1380 ]

Niels je kunt gewoon een M10 boutje pakken daar een gaatje in boren dan de kop eraf zagen ,deze kun je er zo in draaien
Slang erop en klaar.
M10 kan ook M12 zijn dit weet ik effe niet meer.
De radiateur wie jij nodig hebt staat denk ik wel in Borculo .
Reken op 100 euro dan nog een nieuw binnen werk erin kost 300
En je kunt jaren verder.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
92 van de 176
« Eerste  < Vorige 90 91 92 93 94 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook