94 van de 172
« Eerste  < Vorige 92 93 94 95 96 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juli 2016 11:57 AM
  [ # 1396 ]

Holá Leo,

heer Waterman had me ook al gemeld dat voor een echt goede afstelling de kar op een rollenbank moet.
Dat zit ook wel in m’n achterhoofd, maar ik wil dat eigenlijk pas doen als ik eruit ben óf ik een bakwissel ga doen en dat dan pas ná die wissel te doen.

En aangezien ik zelf leuk vind om dingen te doen én ik tot die tijd wel iets aan onderhoud moet doen, ga ik sowieso zelf wat apparatuur kopen.
Overigens snap ik je uitspraak ‘If it ain’t broken, why fix it’, maar ik ben dermate eigenwijs en van mening dat Citroën wel degelijk dingen beter aan had kunnen pakken, vandaar ook mijn eigen gekluste draadboom. Net als Jeroen wil ik zo’n accuspark/hotspark/sparcon setje erin klussen. Naar mijn mening verkopen die handelaren het alleen voor gruwelijk veel geld, zo’n hall sensor moet toch gewoon voor 5 euro te koop zijn op internet? Alleen waar..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 juli 2016 12:26 PM
  [ # 1397 ]

Je kan ook een transistorset kopen, je punten kunnen dan blijven zitten.
http://www.velleman.eu/products/view/?country=nl&lang=nl&id=8946
Ik heb laaaaang geleden een Max set gekocht voor m’n snoek. Punten zitten er denk ik zo’n 100K km in.
Lijkt wat hier op:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-onderdelen/m1070469477-te-koop-aangeboden-elektronische-ontsteking.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=22
Voordeel is dat je zo weer terug kan naar je oude systeem.

Die ouwe motoren lopen ook wel als het tijdstip niet helemaal binnen de lijntjes loopt…
De DS deed het zelfs zonder vacuumvervroeger.
Ik heb wel een toerenteller maar ik heb die nooit geijkt. Mocht je em willen lenen, be my guest.
Maar nu staat alles toch okee afgesteld?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juli 2016 07:42 PM
  [ # 1398 ]

Ja, de velleman kit is vaker genoemd, maar toch wil ik proberen zo’n hall sensor erin te zetten.
De auto loopt inderdaad meer dan prima. Onlangs begon ze wat te ploffen, al snel bleek dat m’n rotor gewoon gebroken was.
Andere rotor en kap geplaatst het weer probleemloos verder.

Maar ik moet gewoon wat te doen hebben aan die auto.
Wat moet ik er anders mee, ríjden?!

Gave elektronische ontstekingsset trouwens!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 juli 2016 09:47 PM
  [ # 1399 ]

Right, stomme fout gemaakt.
Ik had wat steenslag dingetjes her en der op m’n auto, dus dacht: bijwerken.
Twee jaar terug verf laten mengen (die kerel had m’n auto ingescand), daarmee wat plekjes bijgewerkt.
Maar, nu (b)lijken de bijgewerkte puntjes een stuk donkerder te zijn dan de rest van m’n auto!

Wat nu? Laten uitharden en met een juiste kleur lak de donkere plekjes aanstippen?
Of zit ik nu tot de volgende spuitbeurt vast aan een auto met sproetjes?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 juli 2016 10:24 PM
  [ # 1400 ]

De lak verkleurt in twee jaar niet zo erg dat de kleur niet meer past.
En blanke lak maakt ook verschil

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 juli 2016 10:59 AM
  [ # 1401 ]
Nielsje schreef:

Net als Jeroen wil ik zo’n accuspark/hotspark/sparcon setje erin klussen. Naar mijn mening verkopen die handelaren het alleen voor gruwelijk veel geld, zo’n hall sensor moet toch gewoon voor 5 euro te koop zijn op internet? Alleen waar..

Ik heb eens gehoord dat Civer het binnenwerk van een BX verdeler gebruikt voor ombouw voor DS.
Misschien kan dat ook bij CX?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 augustus 2016 12:14 AM
  [ # 1402 ]

Onlangs heb ik bij Hydraulique een afdekplaat gekocht, die onder de achterbumper hoort te hangen. Tezamen met m’n nieuwe einddemper dacht ik dat het geheel er weer spik en span uit zou zien. Nou, niet helemaal. Ja het ziet er goed uit, maar het loopt aan.

Het blijkt dat de nieuwe einddemper een fractie korter is, waardoor bij montage de pijp dus niet zo ver naar achteren doorsteekt. Zie hieronder het verschil. Het ‘schuine’ gedeelte van de pijp gaat dan net tegen de uitsparing van de afdekplaat rammelen.

[

Links boven zie je nog net een adapterring, dus ik dacht: die gaat er mooi tussen. Helaas, dat is het niet, want dan valt het niet te klemmen.
Nu heeft CX basis dit ding in z’n assortiment.

Als ik nou zo’n ding kan scoren ergens, dan bak m’n eigen adapterring er tegen aan, en dan kan ik het geheel er wél vastzetten en goed klemmen. Verplaatst het m’n demper weer wat naar achteren, geen gerammel, klaar. Heeft iemand toevallig zo’n ding liggen? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 augustus 2016 09:32 AM
  [ # 1403 ]

Niet alleen de demper is korter, ook de pijp na de demper lijkt flink te verschillen.

Gaat dat wel goed komen?

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 02 augustus 2016 10:39 AM
  [ # 1404 ]

Jammer dat die nieuwe demper het nét niet is. Nu heb je toch weer een hoop gedoe. Trouwens, als die voeten van de fotograaf zijn heeft hij of zij lange armen!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 augustus 2016 10:39 AM
  [ # 1405 ]

Tja, een beetje kutten is het wel met een extra stukkie pijp er tussen. Het nummer van de nieuwe einddemper klopt met het exemplaar benodigd voor mijn auto. Ook is de zien bij de nieuwe demper de pijp in het midden zit, bij de oude tegen de rand aan. Lekker onhandig allemaal, dat ondanks hetzelfde nummer, het niet overeenkomt.

Enfin, door een stukje pijp aan de voorkant van de demper erbij te zetten, kan de hele demper iets verder door naar achteren, tot ´ie op de goede plek zit. Mocht het uiteindelijk echt niet lukken, dan ga ik wel zoeken naar de ´juiste´ einddemper.

Rougefurio schreef:

Trouwens, als die voeten van de fotograaf zijn heeft hij of zij lange armen!

Mijn voeten, mijn foto. Mogelijk dat de camera van de Iphone wat vertekenend is?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 augustus 2016 03:07 PM
  [ # 1406 ]

Zo, tijd om weer eens wat te beunen. Ik zat al een tijdje te azen op elektronische ontsteking dmv een hall sensor en magneetring. Geen puntjes meer. Ondanks dat deze nog geen problemen veroorzaakten leek het me gewoon leuk om in te bouwen. Er zijn verschillende aanbieders van setjes, maar ik heb mijn setje bij Accuspark gekocht. Na enig overleg met de leverancier, die op zijn website vermeldde dat ik ‘kit 20’ moest hebben voor CX met Ducellier ontsteking, kreeg ik dit thuis gestuurd:

Blijkbaar kreeg ik ‘kit 23’ thuisgestuurd, maar volgens de leverancier was dat hetzelfde, of de vervanger voor, kit 20. Een nieuwe bobine, want ik heb er nu nog een in zitten met voorschakelweerstand en een stroboscoop met vervroeging en toerental-uitlezing.

Op naar het inbouwen. Eerst eens de sensor goed bekijken. Je krijgt een magneetring, een montageplaatt, wat schroefjes, koelpasta en natuurlijk de sensor. Hieraan zaten voor beide draadjes oogjes gemonteerd. Oogjes worden normaliter wel gebruikt voor massa contacten, maar voor signaaldraad had ik wat anders verwacht.

Ik kon hier niet mee leven, dus heb ik er gewoon mannetje / vrouwtje schuifstekkers aangezet.

Vervolgens het inbouwen. Je begint eerst maar eens te bekijken hoe de huidige puntjes erin zitten.

Na verwijderen van puntjes en schoonmaken hou je dit dan over:

Vervolgens ga je proefpassen, en dan blijkt dat de opnemer niet concentrisch valt met de verdeler as:

Relax. Het kitje wat zou moeten passen, past niet. Op dit moment heb ik besloten om verdeler gewoon uit de motor te halen en in de bankschroef te zetten. Bij het verwijderen van de verdeler, verdraait de as vanwege het tandwiel aan het einde van de as. Let even op de stand bij het verwijderen, alvorens dit te doen Wink

Na enig passen, meten en vijlen past het dan! Je ziet bij het montage plaatje dat ik een hoekje voor een popnagel heb weggevijld.

Uiteraard past alles daarna nog steeds niet, want de magneetring loopt vervolgens aan op de vacuümvervroeger..

Na weer contact gehad met de leverancier, blijkt dat je hier wel wat van af kan vijlen..
Na het wegvijlen, past alles dan wonderwel, en zit de opnemer mooi concentrisch op z’n plek:

Vervolgens de bobine gemonteerd. Die zit bij een 2400 op een goed vindbare, maar slecht sleutelbare plek.
Uiteindelijk kom je het beste bij de bobine, door: eerst de grille te verwijderen, radiateur los te maken, om vervolgens dan de originele bobine met beugel en al te verwijderen! Das ook wel handig, want de montage beugel van de nieuwe bobine past nét niet over de originele bouten van de beugel. Beugel omzetten dus.

Als laatste een draadje extra trekken naar de bobine, want de module heeft een geschakelde plus nodig.
Er zat nog wat ongebruikte draadmeuk in de CX, dus oude boompje eruit, nieuwe erin gefietst:

En het zit er allemaal strak en werkend in. Draait als een tierelier.
Wel veel gedoe om dit setje erin te krijgen. Letterlijk elk onderdeel moet je aanpassen..


Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 09 augustus 2016 04:19 PM
  [ # 1407 ]

Instructief! Ik neem aan dat je de foto’s niet met een compactcamera maakt?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 augustus 2016 04:28 PM
  [ # 1408 ]

very good

Goed bezig.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 augustus 2016 04:55 PM
  [ # 1409 ]
Rougefurio schreef:

Instructief! Ik neem aan dat je de foto’s niet met een compactcamera maakt?

Nope, gewoon met de telefoon, het moderne zakmes.
Camera, zaklamp, werkplaatshandboek, alles bij elkaar Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2016 06:37 PM
  [ # 1410 ]
Profiel  
 
 
94 van de 172
« Eerste  < Vorige 92 93 94 95 96 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook