96 van de 172
« Eerste  < Vorige 94 95 96 97 98 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2016 07:45 PM
  [ # 1426 ]

Ik val van de ene elektronische verbazing in de andere: nu wil mevrouw ineens niet meer starten?!
Als ik hem op contact zet, geen tik. pluskabel van de motor tegen de accu aan geeft wel vonken, maar geen startpogingen.
Zal m’n solenoid zijn overleden? Accu is gewoon vol.

Iemand een idee hoe dit goed uit te sluiten?
Zit met een klein beetje haast, want dit weekend moet ik met het kreng op een bruiloft verschijnen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 31 augustus 2016 07:56 PM
  [ # 1427 ]
Stefan Willems schreef:

De stroom gaat niet omhoog bij brakke verbindingen. Brakke verbindingen hebben een weerstand, de stroom daalt dus ( U= I.R)  maar dus ga in de brakke verbinding wel vermogen (=warmte) ontwikkelen. (P= I*I*R)

nee zo is het volgens mij niet, maar ik heb geen verstand van electrotechniek.
jouw formules zijn voor weerstanden, maar een electromotor is geen (pure) weerstand.

volgens jouw redenering zou tegen de berg op fietsen minder energie kosten dan van de berg af omdat je langzamer gaat.
er is vast iemand die het exact weet???

 

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 31 augustus 2016 08:30 PM
  [ # 1428 ]

Maar hij klopt wel.

Bij een slechte verbinding krijg je een weerstand of zelfs uitvallen en overslaan (vonken).

Daardoor krijg je spanningsverlies en dus minder spanning op de motor.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 31 augustus 2016 08:35 PM
  [ # 1429 ]

ja, en dus gaat er meer stroom lopen.
want de motor wil wel zijn vermogen hebben. (spanning omlaag = stroom omhoog)
ook dit klopt niet helemaal, maar het effect is er wel

edit: o shit, niels zn auto start niet.
ja ik denk start relais, als je dat ding uit elkaar haalt zit er een koper plaatje in dat je kunt omdraaien.
zo heb ik al menig startmotor gerepareerd.

maar misschien ook ergens een slecht cotact?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2016 08:55 PM
  [ # 1430 ]

Ga allen rustig door over vermogensberekeningen hoor, altijd nuttig en leerzaam.
Verder: hoe kom je handig bij zo’n bij een 2400 blok?

Slecht contact lijkt me niet. In de twee jaar dat ik de auto heb is dit echt zo ineens, nooit eerder een hapering gehad.
Ik vind het ook iets te toevallig, dus ik ga eens goed zoeken naar misschien een los contact..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2016 09:16 PM
  [ # 1431 ]

Ik hoor toch een tik vooronder, zo eens testen met m’n chick. Misschien is m’n accu toch te leeg, maar dan zou ik op z’n minst leven van de solenoid verwachten als ik de startdraad een puls geef.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 augustus 2016 09:20 PM
  [ # 1432 ]

Al geprobeerd met de gele draad om de start motor te activeren .
Deze zit bij je accu met een stekker verbinding.
ZET DE AUTO WEL IN ZIJN VRIJ.
en ik zou toch gaan meten hoeveel stroom er door gaat als de fans draaien.
Meten is weten Gissen is MISSEN.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2016 09:30 PM
  [ # 1433 ]
F.SvM schreef:

Al geprobeerd met de gele draad om de start motor te activeren .
Deze zit bij je accu met een stekker verbinding.
VgF

Ja, die geprobeerd, vonkt wel wat, maar doet verder niet veel..

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 31 augustus 2016 09:33 PM
  [ # 1434 ]

Standaard dingen al geprobeerd?
-slechte accupool verbinding
-slechte verbinding op de starmotor
-slecht contactslot (gele draadje zou dan denk in wel moeten werken
-hangende koolborstel (soms helpt het om een paar keer achterelkaar het contactslot om te draaien, anders knal op de startmotor proberen)
-lege accu? meestal gaat de solenoid dan ratelen. Of misschien hoor je een ander relais tikken?
Een volle accu meet rond de 12,8V

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 31 augustus 2016 09:57 PM
  [ # 1435 ]
Arjan Verkade schreef:
Nielsje schreef:

Dat eerste relais heeft het begeven bij mij. Dus daar gaat alleen de stroom doorheen voor de fans, verder niets.

Ik doel op je het vermogen van de dynamo. Als dat 75A is dan telt het snel op.
25-30A voor de fans, 10A verlichting, 10A? kachelfan?, dan alle kleine dingetjes nog. Je zit zo boven de 60A.
Dan gaan we er maar even vanuit dat de achterruit verwarming uit staat.

geen paniek mijn cx doet dat allemaal al 30 jaar zoveel stroom slurpen als alles bij staat.
mvg, joost

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2016 10:02 PM
  [ # 1436 ]
H@ns schreef:

Standaard dingen al geprobeerd?
-slechte accupool verbinding
-slechte verbinding op de starmotor
-slecht contactslot (gele draadje zou dan denk in wel moeten werken
-hangende koolborstel (soms helpt het om een paar keer achterelkaar het contactslot om te draaien, anders knal op de startmotor proberen)
-lege accu? meestal gaat de solenoid dan ratelen. Of misschien hoor je een ander relais tikken?
Een volle accu meet rond de 12,8V

- accupool: geconttroleerd, zit vast.
- op de startmotor: niet gecontroleerd, kom daar niet bij zo..
- contactslot draad: die losnemen en op accu zetten doet de startmotor niet rondgaan.
- koolborstel: zou kunnen, maar ik kan er niet echt handig een mep opgeven met iets. Overigens heeft ‘ie tot nu toe nooit gehaperd. Meerdere keren prik erop zetten levert helaas neits.
- accu: gemeten, 12.3~5 volt. Bij starten zakt de binnenverlichting íets in. Hangt nu aan de lader.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2016 10:08 PM
  [ # 1437 ]

Als de startmotor niet werkt moet die toch aan te slepen/duwen zijn?

Het voltage van je accu is wat erg laag…
Maar je zou verwachten dat de startmotor nog wel een poging doet de eerste keer.
Kan je niet starten met startkabels?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2016 10:20 PM
  [ # 1438 ]

Aanduwen zou wel kunnen, ik heb gewoon spanning op de bobine.
Contactslot levert ook gewoon 12.6V als ik de sleutel om draai, dus dat is het niet.
Startkabels is lastig, auto staat met de neus de garage in, zo lang zijn ze niet..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 31 augustus 2016 10:43 PM
  [ # 1439 ]

Goed, maar eens kijken of ik een krik onder die kan krijgen, om er vervolgens een andere startmotor onder te fietsen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 september 2016 12:15 AM
  [ # 1440 ]

Natuurlijk past een normale krik er niet onder, maar na het verwijderen van de schotel met rubber, en de voorste wielen van m’n krik, paste het net.
Zonder wielen rijdt de krik niet, dus zodra je de lucht in gaat, begint de auto langzaam van de krik te schuiven. Behoedzaam stukje krikken, ondersteunen, opnieuw oppakken en verder heeft ervoor gezorgd dat het kreng nu netjes op steunen staat.
Morgen de afsluitende projectborrel maar cola drinken en dan ‘s avonds maar eens verder, hopen dat ik het euvel kan verhelpen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
96 van de 172
« Eerste  < Vorige 94 95 96 97 98 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook