Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Goed geklust hoor Niels! Kun je eenvoudig terug naar contactpunten als het zwikkie de geest geeft?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zit alleen nog steeds te kijken wat je aan die magneet ring hebt veranderd.
En nu ik nog eens terug kijk,je hebt overal wat afgehaald .
Had je het ook hogerop kunnen halen door er een ringetje onder te leggen…?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Arjan Verkade schreef:Merk je verschil met de motorloop?
Geen. Moet de motor nog een keer écht goed afstellen. Voordat ik de punten eruit haalde kwam ik erachter dat m’n ontsteking zo’n beetje op bdp zat, en niet op 10 graden voor. Echter, zet ik hem daarop (alsdus het boekje), en draai ik m’n stationair schroef wat terug, dan loopt ‘ie stationair net wat onrustig. Nou ja, met deze ontsteking is dat precies hetzelfde. Ik vermoed dat het komt omdat de samenstelling van peut tegenwoordig anders is dan 40 jaar terug. Maar da’s speculatie.
waterman schreef:Goed geklust hoor Niels! Kun je eenvoudig terug naar contactpunten als het zwikkie de geest geeft?
Jazeker, vandaar ook dat van de nieuwe draadboom (en de kleine van hall-gever) de een een mannetje is, de ander vrouwtje: voorkomt verwarring én de het mannetje van een setje punten kan zo weer worden aangesloten.
F.SvM schreef:Zit alleen nog steeds te kijken wat je aan die magneet ring hebt veranderd.
En nu ik nog eens terug kijk,je hebt overal wat afgehaald .
Had je het ook hogerop kunnen halen door er een ringetje onder te leggen…?VgF
Nee, want dan komt je rotor te hoog te liggen. In de ring zitten vier nokjes, zodat ‘ie precies over de verdeleras valt. Dit weekend te bezichtigen
Dit is dus de onderkant van de ring:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goed bezig!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Weet iemand toevallig het vermogen van de (koel)fans?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
veel
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Hangt van het bouwjaar en type koelfan af.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Juist. Ik heb serie 2 koelfans.
Reden van vragen: ik heb onlangs een relais doorgefikt in Frankrijk. De fans stonden al een aardige tijd in hoge stand te blazen. Het gebruikte relais is een 40A exemplaar, dus ik wil even nagaan of het relais wellicht onderbemeten is. Kan er ook wel even de multimeter tussen knopen, ik heb alleen niet zo’n handige inductie stroomtang.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Max 175 watt per motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Tnx, nou daarmee moet een 40A relais het wel kunnen trekken.
Eens kijken of ik niet per ongeluk een schuifstekker niet goed aan een draad heb geknipt waardoor er lokaal veel warmte ontwikkeling is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dus voor 2 fans op max snelheid zo tussen de 25 en 30A?
Je dynamo kan zo’n 75A leveren?
Dat gaat dan aardig optellen als je verlichting en blower ook aan heb staan.
Ik heb onderstaande schakeling ingebouwd in m’n CX.
Dat eerste relais heeft het begeven bij mij. Dus daar gaat alleen de stroom doorheen voor de fans, verder niets.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik vind 40 krap, maar moet kunnen.
tenzij er onderweg brakke verbindingen zijn, dan gaat de stroom snel omhoog
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De stroom gaat niet omhoog bij brakke verbindingen. Brakke verbindingen hebben een weerstand, de stroom daalt dus ( U= I.R) maar dus ga in de brakke verbinding wel vermogen (=warmte) ontwikkelen. (P= I*I*R)
Citroen CX Prestige Millésime 1976
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Dat eerste relais heeft het begeven bij mij. Dus daar gaat alleen de stroom doorheen voor de fans, verder niets.
Ik doel op je het vermogen van de dynamo. Als dat 75A is dan telt het snel op.
25-30A voor de fans, 10A verlichting, 10A? kachelfan?, dan alle kleine dingetjes nog. Je zit zo boven de 60A.
Dan gaan we er maar even vanuit dat de achterruit verwarming uit staat.