112 van de 171
« Eerste  < Vorige 110 111 112 113 114 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 september 2017 10:47 AM
  [ # 1666 ]

Dat klopt, ga maar eens onder een douche van 50 graden staan!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43024
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 september 2017 01:27 PM
  [ # 1667 ]
Nerdje schreef:

Vervelender is het volgende: na slechts enkele minuten buiten stationair te hebben gelopen, is de bobine (een nagenoeg nieuwe ducellier, zonder voorschakelweerstand) al weer verdomd heet! Categorie niet meer vastpakken met je handen. Hoe kan dat nou?... Eerst wordt de weerstand erg warm (logisch) en na een tijdje de rest van de bobine ook. Wisselen met de accuspark bobine van 3 Ohm levert na een tijdje ook veel hitte op….lastig te bepalen of de hitte van de binnenkant komt, of juist van buitenaf…


Nerd: Een ouderwetsche puntenontsteking heeft een vaste contacthoek. In jouw cx iets van 57 tot 59 graden. Het gevolg hiervan kan zijn dat de bobine bij lage toerentallen gedurende langere tijd oververhit, en bij hoge snelheden een zwakkere vonk geeft. Dit komt omdat de bobine een korte tijd nodig heeft om op te laden. Bij een vaste ontsteekhoek is deze tijd bij stationair lopen te lang waardoor de bobine oververhit kan raken.

http://www.hella-actueel.be/BE/pdf/pdf14 B_Zuendspule_2009_NL.PDF

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 september 2017 01:37 PM
  [ # 1668 ]
Nielsje schreef:

Vervelender is het volgende: na slechts enkele minuten buiten stationair te hebben gelopen, is de bobine (een nagenoeg nieuwe ducellier, zonder voorschakelweerstand) al weer verdomd heet! Categorie niet meer vastpakken met je handen. Hoe kan dat nou? Toch de dynamo een te hoge laadspanning?

Loopt je auto goed? Zo ja, lekker mee gaan rijden. Zo nee, fiksen.

Volgens mij loopt hij prima. Als je echt angstig bent, kan je een reserve bobine meenemen. Niet te veel piekeren.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 september 2017 02:08 PM
  [ # 1669 ]

Inderdaad, na wat sparren met Waterman ga ik hem zaterdag eerst eens goed aantrappen, als er dan nog steeds wat is, zien we het dan wel.
De wagen is volgens mij verder helemaal gereed, dus dan sprokkelen we nog wat spares bij elkaar en moet ik vooral niet vergeten te tanken Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 september 2017 11:46 PM
  [ # 1670 ]

Vraagje: heb je de elektrodenafstand van de bougies correct gezet? Ik heb met de DS een tijdje ‘last’ gehad van de Vloek van de Marchal Cassetteverdeler, totdat ik in een dolle bui de elektroden van de bougie van de 0,75mm nieuw-in-doos naar 0,6mm volgens WPHB heb teruggezet. Sindsdien is de verdeler cq. de contacthoek volgens mijn dwellmeter al verscheidene 1000en kilometers helemaal niet meer verlopen, vervuilen/verbranden m’n contactpunten niet meer (dus verloopt de boel niet meer) én blijft m’n bobine beter koel.

Ik kwam op het idee toen het me inviel dat ik als 13-jarige het nauw stellen van elektrodes al gebruikte om gare bromfietsontstekingen nog geschikt te krijgen om door de velden te rossen met ouwe Zündapps etc. De hele ontsteking heeft er gewoon minder werk aan om voldoende vonk te fokken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 september 2017 09:31 AM
  [ # 1671 ]
Penny Lane schreef:

..ik als 13-jarige het nauw stellen van elektrodes al gebruikte om gare bromfietsontstekingen nog geschikt te krijgen om door de velden te rossen met ouwe Zündapps..

halelujah

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 september 2017 12:07 PM
  [ # 1672 ]

Maar nu gaan we off-track, misschien Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 september 2017 12:34 PM
  [ # 1673 ]

Nou de kar doet het eigenlijk prima op punten. Geen uitval meer gehad.
Wel merk ik dat het blok af en toe wat minder ‘soepel’ is, na doortrekken plotseling gas los laten resulteert in wat schokjes.
En de verdeler lijkt te piepen rond het asje waar de punten op zitten, daar maar eens een drupje olie in doen.

Iets anders: was het niet zo dat de achterwielen/vering pas druk opbouwen als ze weerstand (druk) voelen?
ik wil m’n auto straks wat langer op de brug laten staan, dus met de voetjes van de vloer. Als ik hem dan wil laten zakken, wat is dan de beste manier om weer wat druk in de cilinders te krijgen met draaiende motor: achterwiel wat optillen oid?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 september 2017 12:37 PM
  [ # 1674 ]

Je laat de wielen weer op de brug zakken en starten maar..
Verdeler wordt gesmeerd door motor olie.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4713
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 september 2017 12:41 PM
  [ # 1675 ]

Ja, dat kan ook. Maar als het ding naar beneden gaat heb ik liever niet dat ‘ie op z’n kriksteunen ‘valt’.
Weet niet waarom ik dat een a-relaxte gedachte vind, het schoot me zo ineens te binnen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 september 2017 12:45 PM
  [ # 1676 ]

Snap ik niet,als de wiele eronder zitten valt ze toch nie op de kriksteunen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 september 2017 12:47 PM
  [ # 1677 ]

Heb je geen rijdbare krik op de brug of hoe heet zo’n ding.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 september 2017 12:56 PM
  [ # 1678 ]

Ik snap het probleem ook niet helemaal…
De brug heeft 4 armen en geen oprijplaten toch? (te lui om terug te zoeken)
Als je de auto in z’n hoogste stand zet komt er altijd druk in de cilinders, ook al hangen z’n wieletjes…
Als je oprijplaten hebt hangt ie op z’n buik en dan komt ie ook in de veren op de rijstand…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43024
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 september 2017 12:59 PM
  [ # 1679 ]
Nielsje schreef:

Ja, dat kan ook. Maar als het ding naar beneden gaat heb ik liever niet dat ‘ie op z’n kriksteunen ‘valt’.
Weet niet waarom ik dat een a-relaxte gedachte vind, het schoot me zo ineens te binnen.

Jij denkt te veel na. Dat is niet goed voor je gozer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43024
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 september 2017 01:00 PM
  [ # 1680 ]
Nielsje schreef:

Iets anders: was het niet zo dat de achterwielen/vering pas druk opbouwen als ze weerstand (druk) voelen?

Nee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
112 van de 171
« Eerste  < Vorige 110 111 112 113 114 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook