Hier staat de auto in rijstand boven de brug. Met de rubber blokken er tussen zit daar niet veel ruimte meer tussen.
Drukloos zal de auto dus verder doorzakken. En bij het laten zakken van de auto zal ‘ie dus op de kriksteunen vallen, ipv de wielen en de eind aanslagen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:Nielsje schreef:Ja, dat kan ook. Maar als het ding naar beneden gaat heb ik liever niet dat ‘ie op z’n kriksteunen ‘valt’.
Weet niet waarom ik dat een a-relaxte gedachte vind, het schoot me zo ineens te binnen.Jij denkt te veel na. Dat is niet goed voor je gozer.
Ja, daar hadden we het laatst ook over..
waterman schreef:Nielsje schreef:
Iets anders: was het niet zo dat de achterwielen/vering pas druk opbouwen als ze weerstand (druk) voelen?
Nee.
Dank, dan kan ik hem gewoon in rijstand op druk zetten voor ik de brug laat zakken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk het niet.
De hoogteregelaar krijgt via de stangetjes door dat ie in de hoogste stand staat, de wielen hangen namelijk toch?
Dus gaat de druk eraf met de hendel in de rijstand.
Dus: of in de hoogste stand zetten, of laten zakken tot net even tot boven de grond, even spelen met de hendel en wachten tot ie weer in de rijstand staat.
Of ik begrijp de bedoeling niet helemaal…
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Hier staat de auto in rijstand boven de brug. Met de rubber blokken er tussen zit daar niet veel ruimte meer tussen.
Drukloos zal de auto dus verder doorzakken. En bij het laten zakken van de auto zal ‘ie dus op de kriksteunen vallen, ipv de wielen en de eind aanslagen.
Je kan toch ook de brug omhoog doen ipv de auto laten zakken?
Met mij CX heb ik hetzelfde probleem gehad met een soort gelijke brug, daar heb ik al jaren dikke balken onder de voor en achterwielen liggen zodat de CX vrij van de brug blijft als ie gaat slapen. Het is mij teveel werk om de brug in de grond te verzinken.
Maar wat is het doel nou eigenlijk?
Stalling voor de winter?
Want dan is het juist goed als het gewicht niet op de wielen komt…
Of is het alleen voor het neerkomen vanuit werkpositie?
Neerkomen vanuit werkpositie. Maar ik heb al wat gevonden.
Laten zakken tot de wielen op de grond staan, dan motor starten en druk opbouwen.
Dan vervolgens brug helemaal laten zakken. Het is even wennen, de brug gaat eerst omhoog alvorens te zakken (om de mechanische vergrendeling te deblokkeren) en dat heb je met een gewone krik natuurlijk niet. Verder is de brug niet overdreven breed, dus beetje mikken is ook wel belangrijk. Wel fijn speelgoed dit
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waarom? je kan toch de brug tot onder laten zakken en dan starten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Het geneuzel over een niet bestaand probleem is echt tenenkrommend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Het geneuzel over een niet bestaand probleem is echt tenenkrommend.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zo, volgende klus, er gaat nieuw koelwater in het ding. Niets moeilijks aan, behalve dat m’n koelwatertankje wat viezig is.
Tijdje terug al een keer wat gespoeld met water, dasty en een tandenborstel voor zover ik er in kom. Er zijn hier op het forum wat goede resultaten bereikt door middel van cementzand, water en dan walsen. Zijn er nog meer goede trucs om alle kek eruit te krijgen? Geen cementzand hier
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Metselzand, hoeveel kuub heb je nodig?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
past er geen vatenkwast in?
Totaal aantal Berichten: 25368
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is vaak roestaanslag dus neem een zuur. Azijn of oxaalzuur oid en dan ff inwerken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>