118 van de 172
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2018 06:52 PM
  [ # 1756 ]

Als je de boel in je handen heb kan je toch vergelijken dat je het juiste koopt? Neem aan dat alles nu wel naar behoren werkt.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 april 2018 07:27 PM
  [ # 1757 ]

Eh, nee. Als ik iets via het internet koopt omdat Pierre in Avignon het toevallig op de plank heeft liggen ga ik daar natuurlijk niet heen rijden om het even te vergelijken. het is dus inderdaad erg onhandig dat ik nu niet weet hoe hetgeen eruit ziet wat erin zit, dus moet ik nu ‘blind’ gaan op de nummers. Om nu even de hele boel eruit te trekken om alleen even te kijken hoe het eruit ziet is ook zo wat. De koppeling werkt goed, de bak ook, daar niet van, maar ik ben niet blij met de verhoudingen. Verder lekt het ding olie, dus er moeten eens wat keringen vervangen worden.

ik moet dus eigenlijk eerst weten welk vliegwiel ik heb, anders zal een andere bak (2400 carb, 2400 gti) alsnog mogelijk niet het gewenste resultaat opleveren. Wat een gedoe..

Andere vraag: ik heb een Trefina trekhaak liggen om aan de CX te bouten. Dat past allemaal prima, maar er is één stripje wat ik niet zo goed kan plaatsten hoe het moet. De trekhaak heeft een montage plaat, die achter de bumper zit. Deze zit vast middels twee gebogen strips die o.a. via de schuin naar beneden lopende bouten worden geborgd. deze strips hebben 3 gaten: een wordt gebruikt om vast te zetten aan de montageplaat, een wordt de schuine bout mee bevestigd, en een ligt tegen de bodemplaat van de kofferbak aan. De strip die ik over heb,  heeft precies de lengte tussen twee gebogen strips. Maar, waar moet ‘ie nou precies? iemand ie een foto heeft van hoe dat hoort te zitten?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 april 2018 08:00 PM
  [ # 1758 ]

Wat die trekhaak betreft, feuteus?????

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 25 april 2018 08:23 PM
  [ # 1759 ]

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de vliegwielen?

Voor zover ik weet is alleen de prise as van alle versnellingsbakken gewijzigd (1mm kleiner geworden) met de komst van de 2500 injectie blokken.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 april 2018 08:40 PM
  [ # 1760 ]
René Jongejan schreef:

Wat die trekhaak betreft, feuteus?????

Ja, op het moment dat ik het schreef, leek het me handig die effe te maken.

Zicht op de trekhaak, zoals normaal gemonteerd:

Hieronder zie je de montage plaat, gezien zoals ‘ie normaal achter de bumper zit (ja, ik verbaasde me ook over de rechtheid van het geheel, als het blijkbaar geen zichtwerk is..):

Andere zijde van de plaat, met zicht op de schuine bouten, de twee strips waarmee het geheel tegen de auto zelf wordt geklemd, en de strip waarvan ik niet weet waar ‘ie precies moet, en hoe:

De strip moet blijkbaar dienen om de evenwijdigheid van de rest te garanderen, maar de bovenzijde van de gebogen strips zit strak tegen de onderkant van de kofferbak aan. Daar zitten bij mij geen gaten. Achter de schuine zijde monteren lijkt dan ook logisch, maar dat lukt dan weer niet ivm de retourslang van de tank en nog wat andere chassis delen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 april 2018 08:42 PM
  [ # 1761 ]

Moet die strip niet aan de binnenzijde van de kofferbakvloer?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 april 2018 08:45 PM
  [ # 1762 ]

Eh, ik zou het niet weten. Als er iemand is met een mooie foto van hoe het bij zijn/haar auto zit, dan zie ik die graag.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 april 2018 08:50 PM
  [ # 1763 ]
BasisBIX schreef:

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen de vliegwielen?

Voor zover ik weet is alleen de prise as van alle versnellingsbakken gewijzigd (1mm kleiner geworden) met de komst van de 2500 injectie blokken.

Eh, geen idee, maar dat is best relevant. Want ik heb een bak uit een 25 gti serie 2 auto. Zou dus daarmee ook een ander vliegwiel zijn gemonteerd? Andersom: als ik een 2400 bak ga zoeken, moet ik dus ook volledige 2400 drukgroep erbij vinden..?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 25 april 2018 10:13 PM
  [ # 1764 ]

Ik heb bij mijn 2400 GTI net de koppeling vervangen.
En in de zoektocht naar nieuwe delen heb ik er ook een complete koppelingsset (origineel Citroën) van een 25 GTI/Turbo naast gehad om te vergelijken.

Qua drukgroep heb ik daar geen verschillen in kunnen ontdekken.

En volgens mij gaven de meeste webshops ook hetzelfde type drukgroep op voor zowel de 2400 als de 2500 injectie.
Maar dat is alweer een aantal maanden geleden dat ik dat heb besteld. Wink

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 25 april 2018 10:54 PM
  [ # 1765 ]

Niels, wellicht had je het zelf ook al bedacht:
Een 2400 5 bak heeft exact dezelfde overbrengingsverhoudingen als de 5 bak van bijvoorbeeld een 2,0 en 2,2 douvrin 5 bak (volgens de gegevens die ik heb).
Je kan b.v. een 20 RE bak pakken, daar de secundaire as en het differentieel van pakken en dat in je huidige bak transplanteren.
De tandwielpaartjes (van primair/secundair) van je huidige bak (als het een NIET-turbo GTI bak is) zijn hetzelfde als in een 2400 bak en b.v. een douvrin bak. Alleen de eindoverbrenging van je huidige GTI bak is ongeveer 7% langer.
Wellicht is een douvrin 5 bak makkelijker en goedkoper te vinden dan een 2400 5 bak. Aansluiting van een Douvrin-bak is anders, daarom moet je een deel van het inwendige overzetten in je huidige bak. Als je de keerring van de prise as wil vervangen, moet de bak toch open. Dan is het overzetten van de secundaire as en differentieel (of alleen het “kroonwiel” ervan) niet zoveel werk meer.
Je weet dan ook dat je de koppelingsplaat behorend bij de (huidige) priseas van de serie 2 GTI bak kan gebruiken.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 april 2018 12:41 AM
  [ # 1766 ]
René Jongejan schreef:

Moet die strip niet aan de binnenzijde van de kofferbakvloer?

Correct!
Jij mag door naar de tweede ronde

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 april 2018 09:28 AM
  [ # 1767 ]
zwrtw schreef:

Niels, wellicht had je het zelf ook al bedacht:
Een 2400 5 bak heeft exact dezelfde overbrengingsverhoudingen als de 5 bak van bijvoorbeeld een 2,0 en 2,2 douvrin 5 bak (volgens de gegevens die ik heb).
Je kan b.v. een 20 RE bak pakken, daar de secundaire as en het differentieel van pakken en dat in je huidige bak transplanteren.
De tandwielpaartjes (van primair/secundair) van je huidige bak (als het een NIET-turbo GTI bak is) zijn hetzelfde als in een 2400 bak en b.v. een douvrin bak. Alleen de eindoverbrenging van je huidige GTI bak is ongeveer 7% langer.
Wellicht is een douvrin 5 bak makkelijker en goedkoper te vinden dan een 2400 5 bak. Aansluiting van een Douvrin-bak is anders, daarom moet je een deel van het inwendige overzetten in je huidige bak. Als je de keerring van de prise as wil vervangen, moet de bak toch open. Dan is het overzetten van de secundaire as en differentieel (of alleen het “kroonwiel” ervan) niet zoveel werk meer.
Je weet dan ook dat je de koppelingsplaat behorend bij de (huidige) priseas van de serie 2 GTI bak kan gebruiken.

Hm, ik had hier nog niet aan gedacht. Ik weet idd dat Douvrin bakken anders gemonteerd zijn, maar ik wist niet dat de assen over te zetten zijn. Heb jij hier documentatie van, of gewoon door proberen achter te komen? Ik ben bezig met een bakken/eindreductie overzicht, maar ik had er op een gegeven moment geen zin meer in. Eindreductie verschillen alleen al zijn er voor berline’s, breaks, XVS banden, TRX banden, 4-bak, 5-bak, allemaal verschillende combi’s.. Als iets samen te stellen is (zoals jij ook gedaan hebt met de 5e versnelling) dan biedt dat meer mogelijkheden, zeker als ik dan gewoon m’n huidige drukgroep/koppeling/vliegwiel kan behouden. Binnenkort vakantie, maar eens dat overzicht afmaken Smile

F.SvM schreef:
René Jongejan schreef:

Moet die strip niet aan de binnenzijde van de kofferbakvloer?

Correct! Jij mag door naar de tweede ronde

Ok. Dat betekent dat ik de tank eronder uit moet halen, om gaten te boren. Lekker projectje, kan ik meteen de benzineslangen bij de tank preventief vervangen. En wat anti-roest poespas doen daar. Zo’n project komt ook zelden zonder neven-klussen hahahaha. Iemand nog met een foto van hoe het zit? (de strip)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 april 2018 09:35 AM
  [ # 1768 ]

Kan http://ds-vitesse.com/ mogelijk iets voor je betekenen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 28 april 2018 10:05 PM
  [ # 1769 ]

Hm, ik had hier nog niet aan gedacht. Ik weet idd dat Douvrin bakken anders gemonteerd zijn, maar ik wist niet dat de assen over te zetten zijn. Heb jij hier documentatie van, of gewoon door proberen achter te komen? Ik ben bezig met een bakken/eindreductie overzicht, maar ik had er op een gegeven moment geen zin meer in. Eindreductie verschillen alleen al zijn er voor berline’s, breaks, XVS banden, TRX banden, 4-bak, 5-bak, allemaal verschillende combi’s.. Als iets samen te stellen is (zoals jij ook gedaan hebt met de 5e versnelling) dan biedt dat meer mogelijkheden, zeker als ik dan gewoon m’n huidige drukgroep/koppeling/vliegwiel kan behouden. Binnenkort vakantie, maar eens dat overzicht afmaken Smile

Dik een jaar terug of zo heeft er een artikel gestaan in het clubblad van de CX club die precies het omgekeerde heeft gedaan: secundaire transmissie as en eindoverbrenging van een Turbo bak in een Douvrin bak gestopt van een CX Reflex. Het moet dus kunnen. Deze meneer is vrijwilliger bij het magazijn en zie hem regelmatig. We hebben het er uitgebreid over gehad…
Ik heb zelf niet een overzicht gemaakt van overbrengingsverhoudingen van alle bakken, maar voor zover ik kon nagaan zijn bij (vrijwel?) alle niet-turbo 5 bakken de overbrengingsverhoudingen tussen primaire en secundaire as gelijk aan elkaar en zitten er alleen verschillen in de overbrenging van secundaire as naar differentieel. Bij de Turbo modellen zijn er wel veranderingen gekomen in de tandwielpaartjes van de individuele versnellingen. Maar ik geef geen garanties… Het is i.i.g. nuttig om in je overzicht onderscheid te maken tussen primaire overbrenging (tandwielparen van de individuele versnellingen) en secundaire (secundaire as naar differentieel). 
Als jij nu een serie 2 GTI versnellingsbak hebt (niet-turbo) dan is volgens mijn gegevens alleen de eindoverbrenging anders t.o.v. een 2400 bak. Als je dus een lagere 1 wil hebben, moet je een kortere eindoverbrenging erin bouwen (scheelt ongeveer 7%) en klaar ben je. Dan wordt de 5 dus ook korter. Dus meer toeren op de snelweg. Mocht je dat niet willen, kan je het 5e versnellingspaar wisselen voor een langere zoals ik gedaan heb. Dan kom je qua toeren weer vrijwel gelijk uit met je huidige setup (in de 5) terwijl de rest dus wel korter is. Nadeel is dat de aansluiting tussen 4 en 5 minder goed is (vrij grote sprong).

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2018 10:58 AM
  [ # 1770 ]
Nielsje schreef:
zwrtw schreef:

Niels, wellicht had je het zelf ook al bedacht:
Een 2400 5 bak heeft exact dezelfde overbrengingsverhoudingen als de 5 bak van bijvoorbeeld een 2,0 en 2,2 douvrin 5 bak (volgens de gegevens die ik heb).
Je kan b.v. een 20 RE bak pakken, daar de secundaire as en het differentieel van pakken en dat in je huidige bak transplanteren.
De tandwielpaartjes (van primair/secundair) van je huidige bak (als het een NIET-turbo GTI bak is) zijn hetzelfde als in een 2400 bak en b.v. een douvrin bak. Alleen de eindoverbrenging van je huidige GTI bak is ongeveer 7% langer.
Wellicht is een douvrin 5 bak makkelijker en goedkoper te vinden dan een 2400 5 bak. Aansluiting van een Douvrin-bak is anders, daarom moet je een deel van het inwendige overzetten in je huidige bak. Als je de keerring van de prise as wil vervangen, moet de bak toch open. Dan is het overzetten van de secundaire as en differentieel (of alleen het “kroonwiel” ervan) niet zoveel werk meer.
Je weet dan ook dat je de koppelingsplaat behorend bij de (huidige) priseas van de serie 2 GTI bak kan gebruiken.

Hm, ik had hier nog niet aan gedacht. Ik weet idd dat Douvrin bakken anders gemonteerd zijn, maar ik wist niet dat de assen over te zetten zijn. Heb jij hier documentatie van, of gewoon door proberen achter te komen? Ik ben bezig met een bakken/eindreductie overzicht, maar ik had er op een gegeven moment geen zin meer in. Eindreductie verschillen alleen al zijn er voor berline’s, breaks, XVS banden, TRX banden, 4-bak, 5-bak, allemaal verschillende combi’s.. Als iets samen te stellen is (zoals jij ook gedaan hebt met de 5e versnelling) dan biedt dat meer mogelijkheden, zeker als ik dan gewoon m’n huidige drukgroep/koppeling/vliegwiel kan behouden. Binnenkort vakantie, maar eens dat overzicht afmaken Smile

F.SvM schreef:
René Jongejan schreef:

Moet die strip niet aan de binnenzijde van de kofferbakvloer?

Correct! Jij mag door naar de tweede ronde

Ok. Dat betekent dat ik de tank eronder uit moet halen, om gaten te boren. Lekker projectje, kan ik meteen de benzineslangen bij de tank preventief vervangen. En wat anti-roest poespas doen daar. Zo’n project komt ook zelden zonder neven-klussen hahahaha. Iemand nog met een foto van hoe het zit? (de strip)

alles is voorbereid.
dus geen gaten boren

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
118 van de 172
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook