119 van de 172
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 april 2018 06:19 PM
  [ # 1771 ]

Ik zie ze niet hoor Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 april 2018 06:22 PM
  [ # 1772 ]
zwrtw schreef:

Hm, ik had hier nog niet aan gedacht. Ik weet idd dat Douvrin bakken anders gemonteerd zijn, maar ik wist niet dat de assen over te zetten zijn. Heb jij hier documentatie van, of gewoon door proberen achter te komen? Ik ben bezig met een bakken/eindreductie overzicht, maar ik had er op een gegeven moment geen zin meer in. Eindreductie verschillen alleen al zijn er voor berline’s, breaks, XVS banden, TRX banden, 4-bak, 5-bak, allemaal verschillende combi’s.. Als iets samen te stellen is (zoals jij ook gedaan hebt met de 5e versnelling) dan biedt dat meer mogelijkheden, zeker als ik dan gewoon m’n huidige drukgroep/koppeling/vliegwiel kan behouden. Binnenkort vakantie, maar eens dat overzicht afmaken Smile

Dik een jaar terug of zo heeft er een artikel gestaan in het clubblad van de CX club die precies het omgekeerde heeft gedaan: secundaire transmissie as en eindoverbrenging van een Turbo bak in een Douvrin bak gestopt van een CX Reflex. Het moet dus kunnen. Deze meneer is vrijwilliger bij het magazijn en zie hem regelmatig. We hebben het er uitgebreid over gehad…
Ik heb zelf niet een overzicht gemaakt van overbrengingsverhoudingen van alle bakken, maar voor zover ik kon nagaan zijn bij (vrijwel?) alle niet-turbo 5 bakken de overbrengingsverhoudingen tussen primaire en secundaire as gelijk aan elkaar en zitten er alleen verschillen in de overbrenging van secundaire as naar differentieel. Bij de Turbo modellen zijn er wel veranderingen gekomen in de tandwielpaartjes van de individuele versnellingen. Maar ik geef geen garanties… Het is i.i.g. nuttig om in je overzicht onderscheid te maken tussen primaire overbrenging (tandwielparen van de individuele versnellingen) en secundaire (secundaire as naar differentieel). 
Als jij nu een serie 2 GTI versnellingsbak hebt (niet-turbo) dan is volgens mijn gegevens alleen de eindoverbrenging anders t.o.v. een 2400 bak. Als je dus een lagere 1 wil hebben, moet je een kortere eindoverbrenging erin bouwen (scheelt ongeveer 7%) en klaar ben je. Dan wordt de 5 dus ook korter. Dus meer toeren op de snelweg. Mocht je dat niet willen, kan je het 5e versnellingspaar wisselen voor een langere zoals ik gedaan heb. Dan kom je qua toeren weer vrijwel gelijk uit met je huidige setup (in de 5) terwijl de rest dus wel korter is. Nadeel is dat de aansluiting tussen 4 en 5 minder goed is (vrij grote sprong).

Top, ik ga me behoudens de overbrengingen, eens goed verdiepen in wat wel en wat niet past. Uiteraard past de huidige bak ombouwen naar iets wat wel geschikt is volledig binnen de mogelijkheden. Weet ik ook zeker dat het met de koppeling en de aandrijfassen goed zit Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 07 mei 2018 10:40 AM
  [ # 1773 ]

Volgens mij is een van deze de jouwe…

Afbeelding Bijlagen
broertjes

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 07 mei 2018 11:11 AM
  [ # 1774 ]

Mijn ex en zusje van die van Niels was er ook, nieuwe eigenaar nog gesproken.

https://flic.kr/p/24a1KWA

 

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 mei 2018 11:12 AM
  [ # 1775 ]

Nice! Leuk je gesproken te hebben! Ik had eigenlijk nog wel even je 123 aanpassing willen zien / horen, maar dat komt wellicht nog wel een keer.
Mooie wagen heb je!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 07 mei 2018 11:52 AM
  [ # 1776 ]

Het zijn bijna tweeling broers, tot aan de moon-discs toe. Ik ben wel jaloers op jouw deurpanelen…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 mei 2018 03:11 PM
  [ # 1777 ]

Wat ligt daar voor een fijn bruggetje onder je CX Niels?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 mei 2018 11:20 AM
  [ # 1778 ]
ronvanzon schreef:

Het zijn bijna tweeling broers, tot aan de moon-discs toe. Ik ben wel jaloers op jouw deurpanelen…

Tja, het eeuwige deurpanelenprobleem. Het is wel te doen om nieuwe te maken, maar iets met tijd enzo..

woutersmits schreef:

Wat ligt daar voor een fijn bruggetje onder je CX Niels?

Ik heb een tijdje terug een schaarbrug gekocht. Echt helemaal prima zo’n ding. Daarmee kan je wagen ongeveer een meter de hoogte in en dat is perfect voor een kleine garage. Het ding is ook verplaatsbaar, dus je kan afhankelijk van de klus (of als je ergens meer ruimte nodig hebt) ook wat beter positioneren. Ik zal eens betere foto zoeken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 mei 2018 11:40 AM
  [ # 1779 ]

Ik ben aardig op weg met m’n deurpanelen-renew-project, ik zal spoedig een update schrijven. Maar tijd kost het idd wel (gelukkig maar, anders moest ik er nog een hobby bij zoeken).

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2018 12:03 PM
  [ # 1780 ]
Nielsje schreef:

Ik zal eens betere foto zoeken.

Zal ik dat eens voor jou doen? Laughing

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2014649/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 mei 2018 12:09 PM
  [ # 1781 ]
Nielsje schreef:

Eh, ik zou het niet weten. Als er iemand is met een mooie foto van hoe het bij zijn/haar auto zit, dan zie ik die graag.

Ik herken de onderdelen die jij hebt niet, maar dat zegt natuurlijk niks (ik heb waarschijnlijk een ander model). Wel weet ik nog dat ik de achterbumper moest demonteren om alles goed te bevestigen.
Als ik het goed zie op jouw foto’s wordt de trekhaak aan de onderkant tegen het losse stuk staal gebout (2 bouten?). Dat stuk staal zou naar mijn idee buiten de auto moeten hangen (tussen carrosserie en bumper), met de 2 lange bouten naar binnen toe (bij mij zaten daar idd gaten voor voorbereid). Ik zal straks wat foto’s maken van eea.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 mei 2018 12:20 PM
  [ # 1782 ]
René Jongejan schreef:
Nielsje schreef:

Ik zal eens betere foto zoeken.

Zal ik dat eens voor jou doen? Laughing

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2014649/

Dat ziet er mooi uit! Daar kun je dus overeen naar binnen rijden. Precies wat ik ook nodig heb.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 mei 2018 02:04 PM
  [ # 1783 ]
ronvanzon schreef:

Ik ben aardig op weg met m’n deurpanelen-renew-project, ik zal spoedig een update schrijven. Maar tijd kost het idd wel (gelukkig maar, anders moest ik er nog een hobby bij zoeken).

Ben benieuwd!

René Jongejan schreef:

Zal ik dat eens voor jou doen? Laughing

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2014649/

Dank je Smile

ronvanzon schreef:

Ik zal straks wat foto’s maken van eea.
Ron

Ja, ik ben nieuwsgierig!

woutersmits schreef:

Dat ziet er mooi uit! Daar kun je dus overeen naar binnen rijden. Precies wat ik ook nodig heb.

Eh ja, dat kan zeker. Als je hem erop laat staan, dan zakt de auto wel op de brug, dus dan moet je er blokken tussen leggen. Je bent welkom om hem een keer te proberen. Of gewoon kijken, ik heb dezelfde auto natuurlijk Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 mei 2018 02:22 PM
  [ # 1784 ]

leunt de cx dan met zn skies op de brug?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 mei 2018 03:37 PM
  [ # 1785 ]

nee boog. Je zet er een paar blokkies tussen. Zijn fijne bruggetjes hoor. En betaalbaar ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
119 van de 172
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook