127 van de 171
« Eerste  < Vorige 125 126 127 128 129 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 juni 2018 11:27 AM
  [ # 1891 ]

Correct. Een mistlamp monteren op de vouwwagen is het probleem ook niet.
De mistlampverlichting op de CX in nette staat erin zetten, dat is iets meer werk.
En nee, ik ga niet zo’n lelijke pukkel op m’n kofferklep monteren en dan nonchalant een draadje langs de longeron trekken.

Maar wel dank voor alle info en inzichten tot nu toe!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 15 juni 2018 11:42 AM
  [ # 1892 ]

goedemorgen allen

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 juni 2018 11:58 AM
  [ # 1893 ]

Goedemorgen Sjors!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2433
Geregistreerd: 02-08-2007

Gepost: 15 juni 2018 12:10 PM
  [ # 1894 ]

He Niels lukt het met je trekhaak

Otten trekker ca 1960.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juni 2018 11:22 AM
  [ # 1895 ]

Zeker, die hangt goed en wel onder m’n wagen. Van de RDW ontvang ik hopelijk ook komende week m’n nieuwe kentekenbewijs, is het helemaal klaar.
Nu weer verder met de vouwwagen zelf, moet even wat handigs bedenken waarmee ik de vouwwagen kan kantelen in m’n eentje.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 juni 2018 01:35 PM
  [ # 1896 ]

Twee hondjes en een elektrisch takeltje? Dan kun je hem aan de dissel optakelen terwijl je die rondjes op zijn plek houdt. Als ie staat rij je hem in de hoek. Of heb je daar niet genoeg hoogte voor? Je kunt van die 2 er natuurlijk ook 1 op maat gemaakte maken…

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2018 12:29 PM
  [ # 1897 ]
waterman schreef:

Hiero Niels:

Ik heb dit schema afgelopen weekend ook in mijn CX gewerkt. In test opstelling, waar alles is aangesloten behalve de koelwater sensor, hang ik de schakeldraad/draden direct aan de +, en de fans draaien mooi op lage en hore toeren. Wanneer ik de schakeldraad aan de groene draad hang die naar de oorspronkelijke sensor liep (en waar ik ook 12v op meet), hoor ik dat een relais een beetje klikt, maar blijkbaar niet genoeg om echt te schakelen.

Zie ik iets over het hoofd mbt die groene draad? daar zou toch gewoon 12 v op moeten staan (geschakeld via het contact slot), dat de relais gewoon zou laten schakelen?

Gr Ron (sorry Niels, dat ik jouw draadje even kaap)

 

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 juni 2018 01:13 PM
  [ # 1898 ]

Meet de spanning eens met het contact aan, dan moet je toch nog ongeveer 12 volt hebben op de groene draad. Zo niet, dan heb je te veel “overgangsweerstand”, d.w.z. corrosie op de contacten of iets soortgelijks. Als je relais klikt krijgt die niet genoeg spanning. De meeste relais moeten minimaal 7-9 volt hebben om te “houden”, d.w.z. aan te blijven.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2018 02:13 PM
  [ # 1899 ]

Spanning heb ik al gemeten, zoals ik zei is het 12 volt (idd als het contact aan staat). Soms was het ook 0 volt, en als ik het schema uit de haynes goed begreep had dat te maken met een idle switch (die dus uitschakelt wanneer de motor niet loopt?)

Maar goed, dus met de 12 v uit het groene draadje slaan de fans niet aan, met 12 v direct van de accu wel…

 

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 juni 2018 03:32 PM
  [ # 1900 ]

12v meten betekent nog niet dat die 12v er ook is onder belasting. Het kan (veel) minder worden door de overgangsweerstanden waar citroensmgz het over had.
Om een voorbeeld te nemen: Als een slechte verbinding een weerstand van 1 ohm heeft verlies je bij een stroomsterkte van 3 ampere 3 volt aan spanning. (V=I.R)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2018 05:12 PM
  [ # 1901 ]

Ok, maar in de oude situatie (2 fans voluit) schakelde de fans ook gewoon aan. Dus daaruit durf ik af te leiden dat de contacten (vooraf aan de groene draad) prima in orde zijn. Alle relais in de nieuwe zijn nieuw…

Maar ik ga er vnv mee verder, eens kijken of ik het kan debuggen.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2018 05:46 PM
  [ # 1902 ]

Denk dat ik het weet, de relais van de originele situatie is massa geschakeld…

Edit, works like a charm.
Back to you Niels!

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2018 09:46 PM
  [ # 1903 ]

Ah, effe een middagje niet forummen, mis je van alles in je eigen topic Smile
Goed te lezen dat het goed werkt! Hoelang was je ermee bezig? Forumlid woutersmits wil het ook in zijn kar bouwen, dus een tijdsindicatie is wel handig.

Het lage toeren draaien is echt een aanwinst die de elegantie van de auto wel ten goede komt, iedere keer dat geloei was niet alles..
Nadraaien voelt ook goed aan, al weet ik niet wat object de toegevoegde waarde is (nooit gemeten / inzichtelijk proberen te maken).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 juni 2018 10:21 PM
  [ # 1904 ]

achteraf gezien had ik het in een uurtje of 3 kunnen fixen, maar ik heb wat lopen modderen met een proefopstelling aan de keukentafel voordat ik het inbouwde. En toen (dus) nog erachter komen dat de originele aansturing van de fan massa geschakeld was.

Maar als de dubbele fans al gemonteerd zijn, en je hebt wat draad, 3 relais incl voet, een 2 traps sensor en een soldeerbout, dan moet het dus wel in 3 uurtjes te doen zijn, afhankelijk van de aanwezige electro ervaring.

@wouter, pm me maar als je specifieke info wilt.

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 27 juni 2018 10:56 AM
  [ # 1905 ]

Ok, maar in de oude situatie (2 fans voluit) schakelde de fans ook gewoon aan. Dus daaruit durf ik af te leiden dat de contacten (vooraf aan de groene draad) prima in orde zijn. Alle relais in de nieuwe zijn nieuw…

Wat bij mij een keer mis ging was het feit dat ik de relais inde motorruimte heb vervangen. Ik heb daarbij over het hoofd gezien dat er een relais (het ‘omkeerrelais’ van de ventilatoren) een relais is dat ‘omschakelt’ ipv dat het een normaal ‘maak-relais’ is.
Dit is het relais in bovenstaand schema wat omschakelt van serie naar parallel.

Je krijgt dan ook hele vreemde effecten met de ventilatoren.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
127 van de 171
« Eerste  < Vorige 125 126 127 128 129 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook