Ja, uiteindelijk zelf gewoon wat moois gemaakt. Wel een tussensteekkabel gemaakt, dus kan er weer tussenuit. Ik hou niet zo van prutsen, dus ben er wel even mee bezig geweest, maar erg tevreden met het resultaat.
Eens kijken hoe deze combi gaat bevallen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9519
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Pics?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zal ik binnenkort even maken!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Jeuj, ik heb een nieuwe auto!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Niet eens een colle tank bij aflevering….
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Tja, als je de garagist uitperst…
De CX had de afgelopen dagen wat moeite met stationair draaien, alleen met de choke een tikje uit wilde ‘ie blijven lopen. Dat zou wel iets met de afstelling van de puntjes /timing zijn, vermoedde ik. Dus vanochtend maar meteen de hele riedel gedaan: kleppen stellen, bougies controleren, verdelerkap controle, rotor, condensator, punten vervangen. Tevens had ik nog wat nieuwe benzineslang liggen, dus meteen alles in het motorruim ook maar gedaan. Maar daarna wou het kreng niet meer aanslaan. Geen vonk.
Dus rondje onderdelen wisselen: rotor, verdelerkap, bobine, punten (op 0.4), nog steeds niet.
De condensator condenseert nog, de weerstand van de bobine is goed, er staat 12v op de bobine. Als ik een bougiekabel lostrek en tegen het blok hou en vervolgens de startmotor laat gaan, gebeurt er niets.
Ik zie denk ik iets over het hoofd, iemand die een ingeving heeft?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
oude condensator terugzetten. Je zal niet de eerste zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Nielsje schreef:Ja, uiteindelijk zelf gewoon wat moois gemaakt. Wel een tussensteekkabel gemaakt, dus kan er weer tussenuit. Ik hou niet zo van prutsen, dus ben er wel even mee bezig geweest, maar erg tevreden met het resultaat.
Eens kijken hoe deze combi gaat bevallen.
Dat is mooi. Bij mij is er al lomp een aansluiting gemaakt voor de haak.. Ik ben daar maar op doorgegaan.
Wellicht even controleren of er een stroom door de bobine loopt als de contactpunten gesloten zijn? Dat kan je meten of voelen qua temperatuur van de weerstand bij de bobine. Soms maken nieuwe puntjes geen goed elektrisch contact. Dan helpt het om een contactpuntvijltje er tussendoor te halen. Anders gok ik ook op de condensator.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zet een testlampje op 12v aan massa en de pluskant op de min bobine. Mokkel effe de startmotor laten bedienen en kijken of je testlampje gaat knipperen. Niet knipperen? Je punten maken ergens sluiting..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9519
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb geen mokkel nodig om de mijne onder de kap te starten.
Ter hoogte van de accu zit een stekerverbinding in de bekrachtigingsdraad van de startmotor.
Daar lostrekken en even op de plus van de accu drukken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nog zo’n leuke: De formica ringetjes weggelaten die je boutje van massa isoleren waar de draad van de punt en condensator op zit ?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank voor alle reacties, ik was vergeten hier effe weer een update te geven. Het ding loopt inmiddels weer zoals ‘ie zou moeten. Waarschijnlijk zat de mainlead naar de verdelerkap niet goed? Enfin: amateur-hour..
Het beroerde stationair lopen is ook gevonden: sproeiers konden wel een reinigingsbeurt gebruiken.
Right! Verder met de puntloze ontsteking! Ik zit een beetje denken aan de BDP-sensor opstelling, maar kom er nog niet helemaal uit hoe ik nou een bdp-sensor in m’n verdeler gemonteerd krijg: die dingen zijn allemaal wat groter dan een set punten. Ik kan natuurlijk een gat maken in de behuizing en hem van buitenaf monteren, maar op die manier heb ik geen vacuüm en mechanische vervroeging meer. Iemand met een visueel voorbeeld van hoe dit in elkaar steekt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:..de mainlead naar de verdelerkap ..
De watte????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste