Tijd om maar weer eens wat aan het hok te doen. Al lang staat op de lijst om de velgen eens te spuiten.
Ooit zijn er ergens goede adressen voorbij gekomen, maar die kon ik niet zo snel vinden, dus wellicht is er iemand die het zo in z’n hoofd heeft zitten:
Waar kan ik 5 velgen laten spuiten (inclusief banden demonteren/monteren/balanceren) in AC140?
Ik ben er nog niet helemaal over uit of het gewoon stralen/spuiten moet worden of zelfs stralen, scooperen, poedercoaten.
Maar het moet maar eens gebeuren, dát weet ik wel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb ze laten poedercoaten enz enz. is bijna even duur als spuiten. alleen moet je daarna plaklood gebruiken want de standaard klemmen maken de coating stuk..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Coating heeft als nadeel dat je het niet kan repareren na schade. Bij kleine schade kruipt er vocht onder de coating en laat er nog meer los.
Ik denk dat je een zo’n velg redelijk kan vergelijken met een DS velg.
Bestaat die van jouw ook uit 2 delen? Houd er dan ook rekening mee dat op de naad er dus werking is en je het nooit goed kan spuiten of coating. Bij spuiten kan je het afkitten, daar zie je bij een grote wieldop dus niets van, bij een petje zie je dan dan naad niet meer.
Mijn DS velgen komen bij garage Konijnendijk in Bergschenhoek vandaan. Afgekit en gespoten in Gris Rosé.
CX velgen hebben ze niet liggen, maar bij DS velgen kan je ze omruilen als ze op voorraad zijn.
Dank voor de reacties. Konijnendijk is natuurlijk wel lekker dichtbij. Ik denk dat ik ze eens ga bellen en vragen wat ze adviseren. Plaklood is ansich niet echt een probleem, maar waar laat je het bij de CX.. Buitenkant is lastig plakken, binnenin zit je met die verrekte handremkabel.
De velg is inderdaad uit twee delen, dus kitten zou wel moeten. Vind ik niet echt een probleem.
Dat omruil systeem is helemaal handig!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het blijkt dat ik twee verschillende velgen onder m’n cx heb zitten: volledig gladde exemplaren én velgen met daarin een ‘ster’ gedrukt.
Lekker handig, ik ga natuurlijk niet verschillende velgen laten spuiten. Er blijken echter meerdere versies van de gladde velgen te zijn, maar hoe herken ik ze nou precies? En welke horen dan eigenlijk onder een ‘77-er? Het CX-boek meldt wel dat er verschillende versies zijn, maar niet echt met duidelijke foto’s helaas.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zal je straks effe een foto appen van wie volgens mij origineel waren.
Maar dan maakt het volgens mij nog niet uit.
Door verschillende toeleveranciers
Werden ze door elkaar gebruikt.
Is bij de alu blokjes velgen ook
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Nielsje schreef:Tijd om maar weer eens wat aan het hok te doen…
Motor en bak er netjes naast zetten, olielekkage maken, correcte versnellingsbak monteren, dat soort dingen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Jup. Alle keerringen zijn er. Motorbokje van Frank ook. Verdamper is ook afgeperst en klaar om ingebouwd te worden. Het leren setje begint na schoonmaken ook ergens op te lijken. Andere bak moet ik nog wel scoren, moet wel lukken. Nu nog even wat tijd vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
F.SvM schreef:Zal je straks effe een foto appen van wie volgens mij origineel waren.
Maar dan maakt het volgens mij nog niet uit.
Door verschillende toeleveranciers
Werden ze door elkaar gebruikt.
Is bij de alu blokjes velgen ookVgF
Ja dank. Op zich maakt het me niet heel veel uit welke eronder zitten, er gaat toch een dop op. Maar 5 dezelfde lijkt me wel het minste. Ik zal dan eens gaan buurten bij Van Bemmelen, die heeft vast wel iets liggen en da’s lekker om de hoek.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Van Bemmelen heeft genoeg velgen, maar nét niet de versie die ik zoek, helaas.
Inmiddels de gordels achterin maar eens gemonteerd, hier kom ik tot de ontdekken dat de afdekkap van de rolautomaat klem zit tegen het raam en nogal onder spanning gemonteerd zit, zie ik iets over het hoofd? Ik heb het vermoeden dat de zijruitjes ooit te ‘diep’ zijn gemonteerd, kan dat?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ruiten zitten toch gelijmd?
Dan zit er hooguit een millimeter speling in schat ik.
Volrupsen met kit en dan aandrukken.
Zijn het originele gordels voor jouw type?
Zitten ze aan beide kanten tegen het raam? (voor het geval er toevallig een rechter en linker bestaat)
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk inderdaad ook rechts en links verwisseld.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Was in dit jaar er al een voorbereiding vanuit de fabriek voor gordels achter?
Anders heeft iemand ze niet helemaal netjes geplaatst?
Bij mij krijg ik er overigens ook amper een vinger tussen. En ze staan natuurlijk niet helemaal recht.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De DS en de cx was/is vanaf fabriek voorbereid op gordels achterin.
Zie mijn topic.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Right, in eerste instantie zaten ze overigens wel andersom. De CX is standaard voorbereid voor gordels: alle gaten met opgelaste moeren zijn aanwezig. De rolautomaat is voor links en recht gelijk, de voetplaat verschilt: er zit een pen aan die in een gat moet vallen en daarmee de hoek van de rolautomaat bepaalt.
Nou en dat was nou het geen wat ik niet had, het gat voor de pen:
Frank was zo vriendelijk om de maten op te meten zodat ik een malletje kon maken en zo de juiste plek voor het gat kon bepalen:
Voor zij die dit ook hebben:
boutgat - ongebruikt gat: 60 mm
boutgat - pengat: 50 mm
pengat - ongebruikt gat: 65 mm
En daarmee:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!