135 van de 172
« Eerste  < Vorige 133 134 135 136 137 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 februari 2019 10:21 PM
  [ # 2011 ]

Mooi dat het gelukt is very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 maart 2019 05:28 PM
  [ # 2012 ]

Inmiddels heb ik afgelopen zondag de CX even warmgereden in een rondje van zo’n 600 km door Nederland. Alles deed het prima, maar de forse wind heeft het toch al ietwat rammelende sierlijst van het linker zijruitje wat verder doen rammelen. Deze gaat er dus voorlopig helemaal af en dan maar eens vastzetten met wat ruitenbandkit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3706
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 maart 2019 06:23 AM
  [ # 2013 ]

Handig die mal. Ik heb gewoon de pennetjes afgeslepen

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 maart 2019 07:57 PM
  [ # 2014 ]

De mal is inderdaad niet onaardig. Wat veel grappiger is (..) is dat blijkbaar Citroën later de hoek van de rolautomaten heeft veranderd. Bij de Prestige van Frank zaten ze wat rechter in lijn, later zijn ze wat schuiner geplaatst, zoals te zien is op de foto’s. Na enig nadenken heb ik besloten dat ik ze toch ook in de schuine opstelling wil.

Is er iemand die voor mij de maten op zou willen meten bij zijn CX?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 maart 2019 08:14 PM
  [ # 2015 ]

Welke maten wil je weten?
Je mag ook komen kijken als dat je voorkeur heeft.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 maart 2019 11:16 PM
  [ # 2016 ]

Ha Arjan,

vriendelijk dat je me een handje wil helpen.
Zoals te zien is op de eerste foto, zit het boutgat er al, en een ongebruikt gat.
Die afstand is volgens mij identiek, ik verwacht 60 mm.
De afstand van het boutgat tot aan de pen van de rolautomaat is 50 mm.
Ik verwacht dat de afstand van het ongebruikte gat, tot aan het gat waar de pen van de rolautomaat in valt, groter is dan 65 mm.

Zou je dit voor me kunnen opmeten?

Nielsje schreef:

Voor zij die dit ook hebben:
boutgat - ongebruikt gat: 60 mm
boutgat - pengat: 50 mm
pengat - ongebruikt gat: 65 mm

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 24 maart 2019 11:51 AM
  [ # 2017 ]
PeterW schreef:

Heb een serie 1 met schuifdak, lekt niet en geeft heerlijk frisse lucht in de auto, en als de zon schijnt een cabrio gevoel en wat nog een voordeel is volgens mij; de hemelbekleding is heel mooi strak uitgevoerd en gaat niet hangen!

Kijk, dat vind ik ook, ik heb ook een schuifdak in mijn cx 2.5 gti van 1986, en ja ook wat roest problemen, maar redelijk op tijd aangepakt zodat de schade meevalt!
Door het open dak een prachtige hemelbekleding t/m de a en b en c stijl, en veel het grote opendak open, heerlijk licht en luchtig!
Ik ben er wat blij mee! Ondanks dat ik het dak in de gaten moet houden qua roest…................

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 24 maart 2019 12:40 PM
  [ # 2018 ]

sorry, een behoorlijk late reactie op een bericht van 2014, ha ha…..............

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 maart 2019 05:05 PM
  [ # 2019 ]

Ik vroeg me al af waarom ik die bouten niet eerder waren opgevallen, bij een serie 2 zit er natuurlijk een paneel met bekleding voor… Goed dat is makkelijk te verwijderen.

boutgat - ongebruikt gat: 60 mm - Vergeten te meten very angry
boutgat - pengat: 50 mm - Klopt, dat lijkt bij mij ook 50 mm te zijn.
pengat - ongebruikt gat: 65 mm - Dat lijkt bij mij eerder 80 mm te zijn.

Ik kan het bij jouw op de foto niet goed inschatten, maar het boutgat is degene die aan de achterkant van de auto zit.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 maart 2019 09:45 PM
  [ # 2020 ]

Ha Arjan, dank voor het meten!
Met het boutgat bedoel ik het gat met de opgelaste moer.
Ik ga van de week de boel eens uitmeten op 80 mm, wordt vervolgd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 maart 2019 09:46 PM
  [ # 2021 ]
stienstra schreef:

sorry, een behoorlijk late reactie op een bericht van 2014, ha ha…..............

Geen probleem, blijkbaar lees je het topic door en als je er wat aan hebt is dat prima Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 maart 2019 12:03 PM
  [ # 2022 ]

Ik had overigens het idee dat het boutgat en de pin vrijwel op 1 lijn zaten in de dwarsrichting van de auto.
Ik ben benieuwd of je daar ook op uit komt als je het uitmeet.

Tussen de bovenhoek van het kapje en zijruitje kan ik amper een vinger steken, het zit dus vrij dicht tegen het raampje.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 maart 2019 11:15 PM
  [ # 2023 ]

Maandagavond, distributieavond.
Onlangs moest m’n kleine octopus vervangen worden, bij dezelfde leverancier ook maar een distributieketting gehaald. M’n oude ‘ratelde’ een heel klein beetje bij stationair lopen. Het advies was, vervangen. De wagen stond nog op de brug van de octopus wissel, dus vandaag maar eens begonnen.

Onder liggen de twee kettingen ‘onder spanning’ naast elkaar, om de speling te laten zien. Ik zal het maar vast verklappen: de nieuwe (rechts) heeft meer speling dan de oude die ik eruit haal. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ik speel nu met de gedachte om dan toch maar de oude weer te monteren, én even contact opnemen met de leverancier van de nieuwe..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2019 09:10 AM
  [ # 2024 ]

Zit er ook al een curved limiter in de CX blokken? Ik weet t niet meer.
Anders dat als upgrade erin zetten. Wat is het merk van de ketting?

Overigens lijkt de nieuwe ketting wel korter dan de oude..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 26 maart 2019 09:15 AM
  [ # 2025 ]

Bij de linker ketting zit het onderste schakeltje net iets anders waardoor de oude langer lijkt dan de nieuwe inderdaad.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
135 van de 172
« Eerste  < Vorige 133 134 135 136 137 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook