Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zo dik mogelijk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Lang leve ebay. Net een NOS smalspoor lager op de kop getikt voor 50 euri.
Alsnog kijken of het oude lager nog te redden is met nieuw vet, maar dan heb ik in ieder geval een spare liggen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou, helemaal heppiedepeppie met m’n lager, en op Citromobile de ontbrekende keerring 26126659 gevonden.
Althans, dat staat op het zakje..
De ring eens op het lager gelegd, en dat ziet er als op de foto, klopt dat?
De ring zou 69 x 84.2 x 8 moeten zijn, op de ring staat: 84.09 x 69.8 x 7/8 DL.
Zit in de buurt, maar niet hetzelfde, gaat dat werken? en DL?!
Overigens, de flens uit het oude lager trekker, lukt dat met een mestrekker?
Of moet ik daar een moeilijke truc voor toepassen?
Verder is het zover: de flinterdunne Pallas stof van m’n lendesteun is gescheurd, en een haakje erin
Zijn er goeie ideeën hoe dit te plakken? En kan je de rugsteun nou wel of niet verwisselen met de passagierszijde?
Oh ja Frank: de ovale dopjes zijn inderdaad de dopjes voor in B-stijl, onder
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 6189
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Nielsje schreef:Hilko! Hoe staat het met jouw dame dan?
Zie het nu al
Mijn auto is op sommige plekken wat verkleurd, maar doet het verder prima.
Mag zich binnenkort bewijzen bij de APK keurmeester.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Niet alleen de leuning omzetten maar de gehele stoel.
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
niels,
ik heb hier een skf setje voor me liggen, en dat ziet er anders uit.
op het lager staat 441696 R
en op de keerring 44196 M (die zit overigens op de andere kant)
het kan zijn dat er nog een extra keerring op hoort, want ik kan me ook herinneren dat er een keering met buitenlip in een cx zit.
maar dat kan ook bij de lateren zijn.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ha Erik, dank voor je reactie.
De foto die ik geplaatst heb is van de binnenzijde (as-zijde) van het lager. Op wielzijde van het lager (de gesloten kant) heb ik een keering zitten met 441696 M SKF France 49 Pa.
Op het binnendeel van het lager (cup?) wat los te nemen is aan as-zijde staat ook 441696 M.
Overigens lijkt dit deel voor binnen en buitenzijde gelijk te zijn.
De keerring die ik gekocht heb, is degene die het lager aan as-zijde moet afsluiten, en vanaf binnenzijde van de fusee gemonteerd moet worden.
Wat bedoel je precies met buitenlip?
deze, er staat op tgb 10894 s03.
o ja, nog een dingetje is dat je de keerringen het best kunt vast lijmen tegen meedraaien.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 9492
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is deze niet voor een serie 2?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
erikkuiper schreef:
maar dat kan ook bij de lateren zijn.
Zo. Mijn NOS lager heeft volgens mij jarenlang op een of andere vochtige plank gelegen, gezien de staat van het doosje, de roestige randjes en het uitgeharde vet. Tijd voor een schoonmaak beurt en nieuw vet. Heb het ding helemaal volgepurt, maar als ik hem nu draai (glibber glibber) glijdt het meer over het vet, dan dat het draait over de balletjes. Ik vermoed dat het wel goed komt, en dat het gaat draaien zodra er belasting op het lager staat. Of heb ik er teveel ingedaan?
Zo, weer een dagje prutsen en frunniken aan de CX.
Van CEE-IKS twee velgen gekregen, omdat m’n eigen exemplaren niet te balanceren zijn.
Vandaag eens getest hoe deze wel of niet trilden op de weg. Tot aan 160 km/h geen rare trillingen, dus helemaal blij.
Deze velgen gaan samen met m’n spare naar de spuiter, en dan komen er mooie nieuwe Toyo’s op.
Na het testrondje de bakolie afgetapt (zwart..) en de hier eerder genoemde Castrol erin gedaan.
Ondanks dat nieuwe olie sowieso dus wel mocht, helaas niet het gewenste resultaat (of, niet significant).
Schakelt nog steeds lastig terug bij 1 en 2.
Nieuw luchtfilter erin gelepeld. Behuizing was nog verdraaid strak en roestvrij van binnen!
Buitenkant krijgt een nieuw laagje zwart zodra ik zin heb.
Waardeloze stukjes draadeind, waar die vleugelmoeren op zitten. Net te kort..
Als laatste begonnen aan het vervangen van m’n wiellager, maar verder dan het losdraaien van m’n fusee onder kwam ik niet.
Onlangs dop 35 gekocht, maar niet gekeken naar de aansluitmaat.. Ik heb max tot 1/2”, dus dat schoot niet op..
Komende week toch dat lager vervangen, en dan mag madame zondag haar schoonheid laten zien op de CX stand bij het Youngtimer event.
Nielsje schreef:
Onlangs dop 35 gekocht, maar niet gekeken naar de aansluitmaat.. Ik heb max tot 1/2”, dus dat schoot niet op..
quote]
Dat overkomt mij ook wel eens
Afbeelding BijlagenCX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 155
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Nielsje schreef:Zo, weer een dagje prutsen en frunniken aan de CX.
.........
Schakelt nog steeds lastig terug bij 1 en 2.
Optie: TSL toevoegen.