59 van de 176
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 april 2015 11:22 PM
  [ # 871 ]

Citroen hè

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 april 2015 11:27 PM
  [ # 872 ]

Ze waren niet gek. De allereerste cx’en, pre-productie, hadden die rubbers wel en werden geplaagd door trillingen van de motor. Toen is men rubbers weg gaan laten. Probleem deels opgelost.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 april 2015 11:30 PM
  [ # 873 ]

Foto gevonden, lange leve google.
Deze rubbers bedoel ik. Hier duidelijk te zien op de 1e en 2e rij, maar ik heb ze dus niet op de 2e rij.
De foto komt van een Engels forum, van een ‘77-er pallas.

Afbeelding Bijlagen
DSC00370.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 april 2015 11:44 PM
  [ # 874 ]
Nielsje schreef:

Begonnen met het vervangen van LHM, wat gezien de aanblik van de LHM en de filters al eerder had mogen gebeuren.
Best donkere LHM, veel zwart ‘gruis’ erdoor. Filters zagen er goed gebruikt uit.
Hele janboel schoongeborsteld met de tandenborstel, m’n hand opengehaald aan het scherpe randje van het vat (ik sleutel weinig) en vier liter vers groene kek erin.
Helemaal prima.

Wel de remmen ontlucht?
Grote kans dat daar anders ook nog zwarte troep zit.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 april 2015 11:46 PM
  [ # 875 ]

Moet nog, was in m’n eentje vandaag en had geen lijmtang bij me.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 april 2015 11:51 PM
  [ # 876 ]

Waar heb je die lijmtang voor nodig dan?

Ontluchten kan heel goed alleen.
Motor laten draaien, brok hout tussen bestuurdersstoel en rempedaal, zodanig dat je die indrukt en ontluchten maar!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 april 2015 11:53 PM
  [ # 877 ]

Ja, precies, dat doe ik dus met een lijmtang Smile
Althans, op de clio, en dat bevalt altijd goed.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6189
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 08 april 2015 11:53 PM
  [ # 878 ]
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 april 2015 11:58 PM
  [ # 879 ]

Hilko! Hoe staat het met jouw dame dan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 april 2015 11:58 PM
  [ # 880 ]

Wil je het profi doen, dan gebruik je een echte rempedaalspanner.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 april 2015 02:46 AM
  [ # 881 ]

ik heb dat al vaak geprobeerd.
stuk hout op maat gezaagd, tussen de stoel e het pedaal.
dan onder de auto, ploing hout schiet los.
nog een keer proberen, ploing nog een keer hetzelfde.
stuk hout tussen het stuur en het rempedaal dan maar.
shit wat draait zon cx stuur toch licht.
komt een van mijn gezinsleden in de schuur kijken waarom ik zo aan het vloeken ben.
zeg ik: ach nu je er toch bent trap even op de rem als je wilt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 april 2015 07:47 AM
  [ # 882 ]

Laughing

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 april 2015 11:13 AM
  [ # 883 ]

Zo, gisteren met succes de remmen rondom ook even laten doorstromen.
Ging prima met mijn lijmklemmethode.
Meteen maar eens de remschijfjes opgemeten: voor 17 mm, achter 8.3.
Dat worden dus nieuwe schijven voor, en achter zit er ook aan te komen.

Na een bezoek aan de spuiter samen met CEE-IKS, had ik hem nog even mijn ‘problemen’ met de auto voorgelegd.
Als eerste viel hem op dat je de koppeling zo’n beetje door de bodem moest trappen om te ontkoppelen.
Ik had hem toch echt afgesteld zoals in het boek staat.
Echter, ik was vergeten dat er een 5-bak uit een serie 2 zit. En daarbij kan de koppeling ‘aanliggend’ gesteld worden aldus Olving.
Gedaan, en dat was een stuk beter!

Onstekingstijdstip een beetje aangespast, zodat ‘ie minder pingelt hoog in de toeren, en daarbij de verdeler kap en rotor een beetje opgeschuurd.
Tja, en die ‘afrolgeluiden’ van de banden die ik ooit noemde? Juist, ik heb gewoon een beginnend gaar voorwiellager Smile
Dat wordt het internet afspeuren naar een nieuw exemplaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9493
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 april 2015 11:32 AM
  [ # 884 ]

Een voorwiellager dat zich laat horen hoeft niet per definitie gaar te zijn.
Kan ook gewoon “droog” staan, d.w.z. met verhard vet draaien.

Uit elkaar halen en even alle lagerschalen bekijken, mogelijk volstaat het aanbrengen van vers vet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 april 2015 01:10 PM
  [ # 885 ]

Je merkt bij het nemen van bochten, dan gaat ‘ie gonzen.
Rechtdoor hoor je niets. Welk soort vet wordt aangeraden?
Gewoon lagervet?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
59 van de 176
« Eerste  < Vorige 57 58 59 60 61 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook