Nee, hij had het jaar daarvoor oid een beurt gehad, maar wat precies (en kilometer stand) wist Dibert me niet te vertellen.
Toen ik hem vroeg om de gegevens van de vorige eigenaar (want misschien had die alles bijgehouden), wou hij me deze niet geven.
Ik weet dus eigenlijk niets van de onderhoudshistorie (behalve dát het bij Dibert is gebeurt, maar niet in welke mate, wanneer en wat precies).
Nou ja, dan doen we het toch gewoon zelf?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan kun je inderdaad zulke dingen preventief doen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na een jaar eigenlijk toch wel nodig, dus gewoon doen.
Nou ja, beetje afhankelijk van hoeveel je rijdt, maar inderdaad.
Maar, dan moet ik dus eerst weten welk filter ik nodig heb
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ook al rijdt je erg weinig doe je er nog verstandig aan het elk jaar te verversen.














































Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:Nou ja, beetje afhankelijk van hoeveel je rijdt, maar inderdaad.
Maar, dan moet ik dus eerst weten welk filter ik nodig heb
Nou, die Purplux LS-105 of LS-715. Let wel, oliefilter vervangen bij jouw cx moet van onderen af en kan een vervelend klusje zijn. Het makkelijkst gaat het met een ratel en een heel lang verlengstuk en dit stuk gereedschap er op:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke, als de LS715 past, dan koop ik die.
Verder ben ik in het bezit van bovengeplaatste klem en twee verlengstukken van zo’n 30 cm voorop m’n ratel.
Lukt dat of moet ik er een bijlenen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
60 cm totaal, dat gaat lukken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo, vandaag had ik tijd en de CX maar eens de beurt gegeven die ik al een tijdje van plan was.
Begonnen met het vervangen van LHM, wat gezien de aanblik van de LHM en de filters al eerder had mogen gebeuren.
Best donkere LHM, veel zwart ‘gruis’ erdoor. Filters zagen er goed gebruikt uit.
Hele janboel schoongeborsteld met de tandenborstel, m’n hand opengehaald aan het scherpe randje van het vat (ik sleutel weinig) en vier liter vers groene kek erin.
Helemaal prima.
Vervolgens een stukje wezen tuffen, olie lekker warm, plug eruit, zo.
Met twee verlengstukken, een spin en een ratel onder de auto gekropen, om het filter eraf te draaien.
Gelukkig was ik wel zo slim om het filter er niet af te draaien terwijl ik er nog onder lag (jammer hè? )
Van boven kan je nét bij het filter, maar het lukte me niet om het ding er onderweg te draaien zonder een flats olie te knoeien.
Enfin, daar roest het niet verder, maar is het überhaupt mogelijk zonder knoeien?
Ennieweej, nieuw filter erop, plug erin, olie erin. Klaar.
Morgen even naar de spuiter, offerte laten maken voor wat klein spuitwerk, en om de gaten in m’n klep te laten lassen.
Twee strakke nummerplaten zijn inmiddels besteld bij Velthuis.
Overigens: toen ik onder m’n auto lag, zag ik dat er bij mijn subframe twee rubbers missen, links en rechts, de tweede van vier op een rij.
Handig, ik heb natuurlijk geen foto gemaakt.
Kan ik gewoon twee rubbers kopen bij CX-basis, bout los, rubberding erin, bout vast?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die rubbers zijn niet leverbaar
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25686
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat hoort. Ik weet ook niet waarom.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En als je ze wel kunt bestellen moet je die vierde wie op de langsliggers zitten er ook bij bestellen ,zowel links als rechts want die mis jij ook.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Dat hoort. Ik weet ook niet waarom.
Anders zit er een gat in de bodem
Als het goed is Niels ,zit er eerst een stevig rubber dan die wie jij mist ( origineel) dan een schuimrubber en dan niks.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Dat hoort. Ik weet ook niet waarom.
Ben benieuwd of die cx van doc er wel die rubbers in heeft zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hè? Nou, ik snap daar niets van.
Ik zit nu te zoeken naar een google plaatje van de onderkant, maar nog niets zinnigs kunnen vinden.
wat maf dat daar niets hoort te zitten..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!