63 van de 172
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 03:29 PM
  [ # 931 ]

Handrem helemaal verwijderd en een rondje gereden, maar het geluid blijft.
hmz

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9860
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2015 03:45 PM
  [ # 932 ]

Is het geluid er ook als je de motor niet laat trekken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 04:38 PM
  [ # 933 ]

Oei, dat heb ik niet zo goed in m’n geheugen, verdorie. Volgens mij wel..
Homokineet net gevoeld, deze heeft wel een tikkie speling.
Nieuwe lager draait met en zonder best aardig, niet dat getik wat het vorige lager had.

Als iemand het wil horen, Pm even je nummer, dan stuur ik wat filmpjes door via whatsapp

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9860
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 mei 2015 07:03 PM
  [ # 934 ]

Als je op een flink, leeg, parkeerterrein met maximale stuuruitslag flink optrekt hoor je homokineten als er iets mis mee is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 mei 2015 11:42 PM
  [ # 935 ]

kijk voor de zekerheid ook even het aandrijfaslager na !

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 11:46 PM
  [ # 936 ]

Het geluid van homokineten die versleten zijn, dat ‘tak tak tak’, heb je toch ook bij maximale stuuruitslag, als je wegrijdt bij een kruising en dan maximaal stuurt? Dat geluid is het namelijk niet.

Je merkt het overigens al zodra je een klein beetje naar links stuurt, je hoeft er niet hard voor aan het stuur te trekken.
Ik zit er nog op te broeden, maar het klopt nog niet in m’n hoofd:

- oude lager was versleten, duidelijk te horen na los nemen van blokken, schijf en as. Draaien aan lager levert geluiden die duiden op slijtage.
- nieuw lager gemonteerd. (lager zit recht op astap, want als deze niet recht zou zijn, zou schijf ook niet recht zijn, en merk je dat tijdens remmen).
- Zelfde symptomen bij proefronde. Bij een bocht naar links is er rechts gerommel te horen. Wel iets ander geluid.
- handrem verwijderd, probleem bleef.
- Blokken, as en schijf verwijderd: lager draait zonder noemenswaardige ruis (bij het draaien ‘voel’ je ook geen onregelmatigheden).
- homokineet heeft een heel klein beetje speling, maar dat zou er ook wel zijn voordat ik het lager verwijderde. Ik kan me niet voorstellen dat dit zoveel geluid maakt. Bovendien is het alleen aanwezig bij een bocht naar links. Bij een bocht naar rechts zou je dit toch ook horen?
- Tripoïde kogels gevoeld (door ashoes heen), maar daarr kon ik geen onregelmatigheden voelen.

Is dan toch het lager niet lekker?
Hoe dan ook, morgen gaat ze niet mee naar het Youngtimer event.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 16 mei 2015 11:57 PM
  [ # 937 ]
Nielsje schreef:

- homokineet heeft een heel klein beetje speling, maar dat zou er ook wel zijn voordat ik het lager verwijderde. Ik kan me niet voorstellen dat dit zoveel geluid maakt. Bovendien is het alleen aanwezig bij een bocht naar links. Bij een bocht naar rechts zou je dit toch ook horen?

Nee. Voor ‘t zover is hoor je ‘m continu, ook rechtdoor en dan houdt ‘t waarschijnlijk juist op in bochten naar rechts.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2015 11:57 PM
  [ # 938 ]
Evan schreef:

kijk voor de zekerheid ook even het aandrijfaslager na !

Evan, welke bedoel je precies? En hoe controleer ik dat lager?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 16 mei 2015 11:59 PM
  [ # 939 ]

oei vervelend!
ik zou het toch op de homokineet gooien, maar pin me er niet op vast..

doei

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 mei 2015 12:28 AM
  [ # 940 ]

Voor de aandrijfassen kom ik op deze nummers uit: 95 616 788/790/792/794
Mijn CX heeft een bak van een serie 2 gekregen, maar dat maakt volgens mij niet uit.
Welke as moet ik dan hebben?

En heeft er iemand toevallig eentje liggen (omgeving Amsterdam/Den Haag) die geleend kan worden om het testen of dit het probleem is?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 17 mei 2015 12:45 AM
  [ # 941 ]

[quote author=“Nielsje” date=“1431802672”)]

Evan, welke bedoel je precies? En hoe controleer ik dat lager?

het lager op de lange aandrijfas, as verwijderen, als het lager moe is, vervangen.
wil ook in bochten wel een raar geluid geven als dat lager gaar is….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 mei 2015 12:52 AM
  [ # 942 ]
Nielsje schreef:

En heeft er iemand toevallig eentje liggen (omgeving Amsterdam/Den Haag) die geleend kan worden om het testen of dit het probleem is?

Als je geen andere (leen)aanbiedingen krijgt, kun je misschien bij deze meneer terecht: http://link.marktplaats.nl/m922910551

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9860
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 mei 2015 03:05 AM
  [ # 943 ]

Misschien je weet maar nooit, is ook hjet wiellager aan de andere kant aan vervanging toe. Het is sowieso erg lastig om te bepalen van welke kant het geluid precies komt. Wat ik vertelde over een versleten lager rechtsvoor, hhorbaar bij een bocht naar links: ik had dus eerst de verkeerde vervangen.  Surprisedops:

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2015 11:45 AM
  [ # 944 ]
Nielsje schreef:

Volgende vraag:
Velgen, laten stralen en spuiten, of stralen en poedercoaten?

Wat latere reactie…

Ik stond voor dezelfde keuze toen ik de velgen voor de DS wilde laten opknappen.

Poedercoaten klinkt logisch omdat een hardere laag is en wellicht iets beter tegen een stootje kan.
Maar als het er eenmaal op zit, kan je er niets meer aan bijwerken.

Mijn CX T velgen zijn wel voorzien van een poedercoating, zo heb ik de CX gekocht. Een nadeel wat ik in de praktijk merk is dat de laag dikker is, en de velg daardoor net niet lekker op de naaf gaat. Elk kleine beschadiging die er inmiddels op zit kan niet worden hersteld en de afwerkingslaag laat inmiddels op sommige plekken los.
In de praktijk zijn beschadigingen met slaglood bijna niet te voorkomen.

Ook heb ik het idee dat na inmiddels wat jaren de band niet meer lekker afsluit, waardoor ze nogal eens leeg lopen.

Op advies van de garage heb ik bij de DS dus gekozen voor gespoten velgen. Prima resultaat.

Ik weet niet of het voor een CX velg ook van toepassing is, maar bij een DS velg kunnen ze de naad afkitten, anders krijg je daar weer snel roestvorming door de werking van het staal tegen elkaar.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 mei 2015 09:48 PM
  [ # 945 ]

Arjan, dank voor je reactie. ik ben er nog niet uit mbt de velgen. die verdraaide wieldoppen dekken een groot deel af van de velg., en je moet ze er echt uit lepelen als je je wiel wil verwijderen, met mogelijke beschadiging als gevolg. de kosten boeien me niet echt, brandstof blijft het duurste Smile

over de lager / homokineet kwestie?

- ik wil een ligarex setje aanschaffen. zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
- welk vet moet erin de tripoide? is lagervet hiervoor prima?
- as getrokken: een ietwat gruizig draaiend tussenlager, tikkie speling op de homokineet, een busje van de tripoide heeft een vreetplekje, tijd voor een expert
- de assen schijnen merktekens te hebben, maar waar staan die? ( ik vermoed het lange deel van een serie 2 te hebben, gekoppeld aan een smalspoor as.
- haynes meldt behalve de rubberen stofkap, ook een bus en een o-ring, deze echter nergens gevonden. heeft een serie 2 as/bak dit ook?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
63 van de 172
« Eerste  < Vorige 61 62 63 64 65 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook