Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Omhoog dus!
Dan komt de metalen schijf verder van de roterende magneet en wordt de aanwijzing minder, toch?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja precies, de aanwijzig moet meer worden, niet minder
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Spraakverwarring?
Hij wijst nu te kort aan.
De invloed van de magneet op de schijf moet dus groter worden, dus schijf naar magneet toe.
Is toch zakken volgens de foto’s van Maarten.
Je had gelijk!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja, lekker uitleggen dit zo
De invloed van de magneet moet minder worden. Dit, omdat mijn teller minder aangeeft, terwijl deze in werkelijkheid meer is.
Of dat omhoog of omlaag is, is geheel afhankelijk van hoe men de camera houdt bij het nemen van de foto
In ieder geval, dank! Ik ga daar wel uitkomen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Goed, een andere as wordt het.
Toch nog even voor de zeker-zekerheid het lager andermaal gecontroleerd.
Ik kon echt niets vreemds ontdekken aan het draaien/functioneren ervan.
aangezien het lager onder druk (bocht) anders wordt belast, toch nog even de het fusee bekeken, heb wat foto’s gemaakt:
De rest vinden jullie hier (meerdere foto’s, ik ben een slechte fotograaf): klikklik
Mocht een van jullie dat toch vreemd vinden, hoor ik het graag
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25384
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Flickr… not found…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Werken hier beide prima
Ik bedacht me net:
Bij een bocht naar links komt er een radiale kracht op je lager.
Deze kracht komt via je homokineet ook op je aandrijfas.
Normaliter, wordt deze kracht ‘opgeheven’ bij/door je tripoïde, en zodoende komt er geen radiale kracht op je bak, en je tussenlager.
Maar, mijn tussenas had een beetje bewegingsmogelijkheid in de langsrichting (kwam ook erg eenvoudig los).
Dus, kan het zijn dat mijn tussenaslager niet helemaal opgesloten zat in het huis met die twee boutjes met assymetrische kop?
En dat, de weerstand in de tripöide groter is dan de weerstand om de as axiaal te verplaatsen. Wat er voor zorgt dat het lager axiaal belast wordt ipv alleen radiaal, en zorgt voor de herrie?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
je denkt teveel.
als het tussenlager (tenminste ik neem aan dat je die bedoelt) kan bewegen in langsrichting wordt hij zeker niet meer belast in die richting dan dat hij vast zit.
een rot tussenlager geeft een beetje ondefinieerbaar gonzend geluid, maar volgens mij wel altijd.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Goed, we zijn weer een stap verder.
Een nieuw gebruikt asje samengesteld. Mooi strakke kogels op het tripoïde kruis en een zeer strakke homokineet. Rubbertje, teflon busje d’r bij.
Niels blij.
Rammend nieuwsgierig, dus vanavond de hele santenkraam ingebouwd.
Lang verhaal kort: het probleem is nog niet verholpen.
Goed luisteren levert: het ‘rommelt’ altijd wel iets, maar het veel sterker bij insturen naar links. Rechtdoor is er dus ook iets.
Ook, als je de motor niet laat trekken.
Als laatste test effe de twee voorwielen omgewisseld, want wellicht ligt het toch aan de banden.
Daarmee verplaatst het probleem niet.
Jammer, maar helaas. Niets opgelost, wat geld verder, maar wel weer een ervaring rijker.
Toch maar eens dat linker lager controleren, waar Jantje het over had.
Overigens mag ik de rechteras nog een keer lostrekken, want ik heb die verdraaide rubberen ring er verkeerd om op gedaan.
U mag lachen, ik kon er wel om grinniken.
Ik sta open voor uw diagnose, dokter.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9860
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik ben bang dat ik gelijk heb. Maar als dat zo is kom je tenminste wel van het probleem af…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Gelukkig heb ik nóg een wiellager liggen..
Jan, wat zou dan de logica hierachter zijn?
Je wil het linkerlager uit het fusee trekken bij een bocht naar links.
In dat geval belast je de buitenste rij met kogels en bijbehorende lagerschalen.
Als in de schalen of kogels een oneffenheid zit, kan je dat inderdaad gaan horen.
Maar waarom hoor je dat dan rechts?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9860
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook nog wakker?? Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is om het geluid te lokaliseren. Verder denk ik dat het geluid te horen is omdat het lager in radiale zin minder belast wordt omdat in een linkerbocht het gewicht naar de rechterkant verplaatst wordt, waardoor het in radiale richting meer kan “rommelen”.
Maar als ik gelijk heb één troost: het overkwam mij net zo.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hehe, ja, ik zit hier nog prima met een droge worst, een biertje en wat cabaret op NL3 m´n gedachten op een rijtje te zetten.
Je redenatie kan ik goed volgen.
Zodra ik weer tijd heb, kan ik prima effe de as lostrekken, dat kan vrij snel een indicatie geven.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!