2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Aangeschaft DS23 IE Pallas 1974
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 06 september 2013 02:45 PM
  [ # 16 ]

Dankje, maar alles wordt geregeld via Antonisse in Koekange, hij heeft bemiddeld en we hebben compleet vastgelegd wat er nog allemaal gaat gebeuren tegen een afgesproken prijs

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 september 2013 06:56 PM
  [ # 17 ]

Wat voor installatie komt er dan in?

Als je voor een echt moderne installatie gaat voor injectie motoren verlies je nagenoeg geen vermogen en is een stuk zuiniger.
Het nadeel is dat je de D-Jet computer niet kan gebruiken, dus iemand moet het inbouwen die het snapt en de LPG installatie alles zelf kan laten doen.

Bij een eenvoudige installatie ga je dus veel vermogen verliezen. Daar heb ik wel eens een stukje mee gereden en dat merk je goed. Het pittige van een 23 IE is er dan wel af.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 07 september 2013 10:47 AM
  [ # 18 ]

ik weet eerlijk gezegd alleen maar dat het een installatie wordt die start op benzine en pas na even rijden (ik dacht bij bereiken van iets van 2500 toeren ofzo) over gaat op gas, ik heb gemerkt dat de motor veel pittiger is dan wat ik met deze auto zou gebruiken..

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 september 2013 10:51 AM
  [ # 19 ]

Check !
De vorige eigenaar van onze DSuper heeft daar (van Orsouw in Eindhoven) de inbouw laten doen.
De auto heb ik nu 12 jaar en nog geen gekke dingen gehad.

Volgens mij zijn het alleen de G3 installaties die starten op benzine en tijdens het rijden overschakelen op LPG. Een computer regelt de LPG toevoer en ook het overschakelmoment. Dit kan dan nog steeds handmatig via een tip-toets. Conventionele installaties hebben een wip-schakelaar.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 07 september 2013 10:52 AM
  [ # 20 ]

@bartjes, dat is goed om te horen:)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 september 2013 10:56 AM
  [ # 21 ]

Let er trouwens ook op: G3 LPG installaties hebben volgens mij een gunstiger MRB tarief als ongeregelde installaties, ze zijn dan wel weer duurder in aanschaf & montage.Dit is denk ik wel iets om even na te vragen, het moet daarom juist in je kentekenbewijs worden opgenomen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2013 11:23 AM
  [ # 22 ]

Dat is niet helemaal waar voor een DS, want een DS gaat geen G3 goedkeuring halen… Daar blijft de uitstoot te hoog voor.
De installatie kan er wel in met alle voordelen, maar geen belastingvoordeel.

Micky schreef:

ik weet eerlijk gezegd alleen maar dat het een installatie wordt die start op benzine en pas na even rijden (ik dacht bij bereiken van iets van 2500 toeren ofzo) over gaat op gas, ik heb gemerkt dat de motor veel pittiger is dan wat ik met deze auto zou gebruiken..

Een beetje extra pit vind ik altijd wel ten goede komen van het comfort Wink

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 07 september 2013 11:24 AM
  [ # 23 ]

Bartjes, wat je hierboven schrijft klopt totaal niet. Of de installatie wel of niet automatisch overschakelt heeft helemaal niets met G3 te maken.

G3 geeft aan of de installatie in combinatie met specifieke auto gekeurd is op emissie. Een perfect geregelde installatie in een auto waarvan de fabrikant de keuring niet heeft laten doen, is geen G3 installatie. G3 keuring is kostbaar en dus alleen op volumemodellen uitgevoerd waarbij de fabrikant de baten/ verkoopincentive vond opwegen tegen de kosten.

Het enige dat we kunnen concluderen op basis van info van Mickey is dat de installatie blijkbaar het toerental meet waardoor overschakeling automatisch verloopt, verder niets.

Gr, Matthijs

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2013 11:50 AM
  [ # 24 ]

Dat zal dan wel gedaan worden tegen backfires tijdens het starten.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 07 september 2013 11:51 AM
  [ # 25 ]

Ja, en makkelijk starten, ook als het wat kouder is. Op die manier wordt bovendien nog regelmatig de benzineinjectie gebruikt en dat helpt om het injectiesysteem werkend te houden.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9906
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 september 2013 12:02 PM
  [ # 26 ]

Mijn 21IE had een conventionele gasinstallatie in gebouwd door van Orsouw. Boven 1500rpm overschakelen naar lpg. Dit heeft dus niets met G3 te maken. En ja; een backfire in het spruitstuk van een IE wordt je niet vrolijk van…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 september 2013 12:31 PM
  [ # 27 ]

Denk dat het aan de injectie ligt. Bij een ongeregelde installatie in combinatie met carburateur schakel je van benzine eerst naar geen brandstoftoevoer om de benzine in de vlotterkamer op te rijden. Als dit op is schakel je naar LPG. Bij injectie is er geen vlotterkamer en moet het omschakelen daarom anders gaan om vloeiend door te kunnen rijden.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 07 september 2013 04:57 PM
  [ # 28 ]

het is idd om backfires te voorkomen

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 07 september 2013 07:07 PM
  [ # 29 ]

Welke motorolie kan ik er trouwens het beste indoen? er moet wat bij namelijk

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 07 september 2013 08:28 PM
  [ # 30 ]

- Mits de DS oud genoeg is (nog een jaartje wachten dus) maakt wel of geen G3 niet uit voor het MRB tarief.

- Mijn DS (en nog een paar anderen die ik ken) start en loopt ALTIJD op gas

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
 
2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook