Totaal aantal Berichten: 9906
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zeker op een injectie is het raadzaam om op benzine te starten. Anders heb je geheid na een paar jaar lekke benzineleidingen en/of injectoren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Zover ik weet moet er 20W50 stroop in, zo’n 4,5 liter van het spul.
Ook mijn DSuper start altijd op LPG en vrij direct. Ook na een winterstop trouwens.
Ik denk dat een injectie-systeem het best op benzine kan starten. Direct op LPG oftewel nooit meer op benzine kan vergommen veroorzaken en daarmee dure reparaties die niet opwegen tegen af en toe een beetje dure benzine erdoor jagen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 7538
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
{Off topic] En toch blijf ik mij afvragen waarom mensen een IE willen als ze op gas gaan rijden. Al het extra vermogen van de IE ten opzichte van carburateur is direct verdwenen. Plus het vermogensverlies dat LPG sowieso geeft. Maakt niet - niet mijn auto.[Back on topic again].
Inderdaad slim om een IE regelmatig op benzine te laten lopen. Al wat ‘t maar om verder te kunnen als er een keer geen gas beschikbaar is. Enne, voor ik het vergeet: gefeliciteerd met je aankoop. We hopen hier over vele zweefkilometers te lezen de komende tijd.
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
20W50 zat er toen in omdat er weinig anders was.
Tegenwoordig wordt er vaak iets anders is gedaan, bij mij zit er denk ik 10 of 15W40 in.
Dus de vraag is wat erin zit denk ik…
break23m schreef:{Off topic] En toch blijf ik mij afvragen waarom mensen een IE willen als ze op gas gaan rijden. Al het extra vermogen van de IE ten opzichte van carburateur is direct verdwenen. Plus het vermogensverlies dat LPG sowieso geeft. Maakt niet - niet mijn auto.[Back on topic again].
Idd, zonde van het vermogen…
Tenzij je een goede installatie in laat bouwen die het vermogen wel kan leveren, maar dan ben je denk ik minimaal 1000 euro meer kwijt voor de installatie. Is dan wel een tikje zuiniger.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
break23m schreef:{Off topic] En toch blijf ik mij afvragen waarom mensen een IE willen als ze op gas gaan rijden. Al het extra vermogen van de IE ten opzichte van carburateur is direct verdwenen. Plus het vermogensverlies dat LPG sowieso geeft. Maakt niet - niet mijn auto.[Back on topic again].
Ik wilde niet perse een IE, de auto die we gekozen hebben is een IE, maar had ook anders kunnen zijn, dat vermogen verlies heb ik met deze auto niets mee, de paar 100 km die ik nu gereden heb, gebruik ik het vermogen bij lange na niet en als ik wel vermogen wil/nodig heb, pak ik de dagelijkse diesel, die heeft 210pk
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Arjan Verkade schreef:20W50 zat er toen in omdat er weinig anders was.
Tegenwoordig wordt er vaak iets anders is gedaan, bij mij zit er denk ik 10 of 15W40 in..
Er is tegenwoordig buitengewoon goede 20w50 te koop, voorzien van de juiste additieven die een oude motor nodig heeft (zoals zink voor bescherming van nokkenas en stoterbusjes) dus ik zou altijd aanbevelen om die gewoon te gebruiken en géén “moderne” minerale 10 of 15w40 gebruiken. Maar goed, dat is mijn mening
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even voor de duidelijkheid: Ik geef ook geen advies om dat erin te doen, alleen dat het erin kan zitten
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
waterman schreef:
Er is tegenwoordig buitengewoon goede 20w50 te koop, voorzien van de juiste additieven die een oude motor nodig heeft (zoals zink voor bescherming van nokkenas en stoterbusjes)
Kan je hier wat meer over vertellen? (misschien moet ik af stappen van Action olie of Franse Supermarkt 20w50 olie)
Moet ik aan een bepaald merk denken?
En Micky: Mooie foto’s, mooie auto!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
dankjewel!
welke mooie oplossing is er eigenlijk voor het plaatsen van een autoradio, hij hangt nu tegen de kaartenzak en dat stoort me enorm
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er zijn radio’s die passen op de plek waar nu dat bakje zit onder de binnenspiegel.
Zowel oude (uit de jaren 60/70) of retro radio’s.
Dan moet je alleen je speakers nog ergens kwijt… Dat vind ik een grotere uitdaging dat helemaal netjes voor elkaar te krijgen.