5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
De nieuwe C1 (2014), alle nieuwtjes
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 05 maart 2014 05:32 PM
  [ # 61 ]

Drie benzinemotoren? Ik dacht twee.
Perfect trouwens dat er standaard ESP op zit en liefst 6 airbags.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 05 maart 2014 06:07 PM
  [ # 62 ]

Ik ben heel benieuwd of ze de auto ook naar een beter niveau hebben gebracht.
De Volkswagen up! is dat zeker (kan ik uit eigen ervaring zeggen) en aangezien de
prijs nu ongeveer gelijkwaardig is ben ik benieuwd hoe de nieuwe C1 rijd en voelt.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 05 maart 2014 06:07 PM
  [ # 63 ]

Ik ben heel benieuwd of ze de auto ook naar een beter niveau hebben gebracht.
De Volkswagen up! is dat zeker (kan ik uit eigen ervaring zeggen) en aangezien de
prijs nu ongeveer gelijkwaardig is ben ik benieuwd hoe de nieuwe C1 rijd en voelt.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 05 maart 2014 10:35 PM
  [ # 64 ]
Willibrord schreef:

Drie benzinemotoren? Ik dacht twee.


In het persbericht staat toch echt drie.

e-thp 130 ????

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Fietser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-2012

Gepost: 11 maart 2014 01:39 PM
  [ # 65 ]

Ik ben redelijk enthousiast over de nieuwe C1. Maar het frontje vind ik maar zo-zo. Het is mij veel te druk: een donker gat vooronder, daarboven nog een kleine grille waarin de dubbele chevron is verwerkt. Links en recht twee vriendelijke, ronde ogen en daar los boven twee strenge, langgerekte wenkbrauwen waarin de secundaire verlichting. Vier losse elementen dus! Deze drukte gaat m.i. snel weer vervelen. Des te jammer vind ik dat het er veel beter (want strakker) uitzag in een eerder vrijgegeven plaatje (ook te zien in een eerdere posting in dit topic). Een mooie strakke snoet. Zo had het m.i. gemoeten.
Door dit alles voorzie ik voor 2017 een facelift die aan dit onsamenhangende frontje een einde maakt.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 maart 2014 09:55 PM
  [ # 66 ]

persbericht Citroën Nederland

Nederlandse prijzen en specificaties nieuwe Citroën C1

Amsterdam, 12 maart 2014 – Tijdens de autosalon van Genève maakte Citroën de vanafprijs bekend van de nieuwe Citroën C1 die vanaf begin deze zomer in de Nederlandse Citroën-showrooms zal staan. Vandaag maakt Citroën Nederland de prijzen en specificaties bekend van dit nieuwe model. De nieuwe Citroën C1 zal met 3 benzinemotoren beschikbaar zijn, waarvan de e-VTi 68 slechts 14% bijtelling zal hebben. De C1 kent een vanafprijs van €9.490 incl. BTW/BPM.

Standaard beschikt de nieuwe Citroën C1 [niveau Live] onder andere over 6 airbags, ESP & ASR, hill start assist, LED-dagrijverlichting en stuurbekrachtiging. Het niveau Feel voegt daaraan toe: radio/MP3-speler met USB- en Jack-aansluitingen, elektrisch bedienbare ramen voor, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en een snelheidsbegrenzer [niet in combinatie met ETG versnellingsbak]. De uitgebreidste uitrusting biedt het niveau Shine met 7” Touch Drive interface met Mirror Screen technologie, Bluetooth handsfree en audio streaming, achteruitrijcamera, handmatige airconditioning en 15 inch lichtmetalen wielen. Op het niveau Feel en Shine is tevens het open dak Airscape beschikbaar.

Speciale introductie-uitvoeringen
Vanaf de introductie zal de nieuwe Citroën C1 in twee speciale Launch Editions leverbaar zijn, waaronder één met het Airscape open dak. De Airscape Feel Edition is [naast het Sunrise Red canvas open dak] onder andere voorzien van airconditioning, 15” wielen met wieldop ‘Comet’ en Sunrise Red in- en exterieuraccenten. De 3-deurs Shine Edition is leverbaar als twotone versie met Blanc Lipizan carrosserie en een Olive Brown dak. Standaard is deze versie voorzien van chromen buitenspiegelkappen, automatische airconditioning, extra getinte ruiten en speciale accenten voor interieur en exterieur. Ook zullen het Pack Comfort [met airconditioning en Connecting Box] en Pack Comfort Premium [met airconditioning en 7” Touch Drive interface] optioneel te verkrijgen zijn.

Uitrustingen, prijzen en bijtelling

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 13 maart 2014 10:37 PM
  [ # 67 ]

Carconfigurator werkt ook al.


Prijzen kloppen alleen niet. Blank Lipizan zou €0,00 zijn volgens de prijslijst en volgens de configurator €200,00. Deze geeft dan ook een vanaf prijs aan van €9690,00

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 28 april 2014 11:25 PM
  [ # 68 ]

Vandaag de nieuwe C1 kunnen bekijken en het is echt een flinke stap vooruit op de huidige, mooie materialen, maar vooral pijnpunten aangepakt. Afwerking op hoger niveau, betere kofferruimte en wat dingen gewoon beter voor elkaar.
Al met al een hele leuke auto geworden

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Spidersteef
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 18-02-2011

- C3 e-HDI
Gepost: 14 mei 2014 05:50 PM
  [ # 69 ]

Inderdaad een heel aantrekkelijke auto geworden die nieuwe C1. Kwalitatief op een veel hoger niveau dan zijn voorganger. De “drukte” op het frontje valt wel mee. De ronde koplamp bevat naast de projectorlamp ook de mistlamp. Zwarte bumperdelen zijn in pianolak uitgevoerd. Ik heb vandaag een 5 deurs SHINE 82pk in de kleur rouge sunrise besteld met alles erop en eraan. De auto wordt in juni geleverd.

DS3 82 VTi So Chick, zwarte 17 inch Clover velgen in de zomer en zilveren 16 inch Dezent velgen in de winter.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 juni 2014 07:35 PM
  [ # 70 ]

In het topic over de Citroën C4 Cactus wordt druk gediscussieerd, bijvoorbeeld over de decoratieve en de praktische aspecten van de air bumps en zelfs over de moraliteit ervan. Hier, bij de nieuwe Citroën C1, is het opvallend stil. Toch wordt ook deze auto momenteel door de Europese autopers in en om Amsterdam aan de tand gevoeld. De komende weken zullen allerlei autotijdschriften en -blogs foto’s van de C1 in een Nederlands decor plaatsen. Citroën Communication heeft daar een voorschot op genomen en enkele typisch Nederlandse persfoto’s verspreid:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 15 juni 2014 03:42 PM
  [ # 71 ]

Toch een alleraardigst autootje om te zien in dat zilvergrijze met rode spiegels en dito roldakje.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 28 juni 2014 04:22 PM
  [ # 72 ]

Zo de nieuwe C1 ook bewonderd. Stond bij mijn dealer in diverse kleuren en uitvoeringen. Prima auto zeg. Mooi afgewerkt voor z’n klasse, hij heeft nu een dashboardkastklepje en er past nu zelfs een kratje bier achterin!  De neus vond ik wennen, maar nu in het echt vind ik hem leuk. Echt een eigen snoet, niks mis mee. Zit ook prima. Het is dat onze eigen C1 nog maar anderhalf is, maar nu weet ik in elk geval wat over een paar jaar de opvolger wordt. In elk geval eentje met het roldak. Geweldige optie!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11607
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 juni 2014 09:11 PM
  [ # 73 ]

Van de voorpagina

C1: Maar nu serieus!

Eerder reden we met de nagelnieuwe C4 Cactus, een auto die chique, doch scherp gecalculeerd rijden mogelijk moet maken. Citroën biedt nog meer aangenaam betaalbaar nieuws: de nieuwe C1. Kan de dreumes onder de Citroëns ons er definitief van overtuigen dat goed rijden geen opsmuk behoeft? Wij reden de C1 Airscape!

’s Ochtends meteen na het ontbijt sluiten we aan om een beetje een nette C1 uit de pool te kunnen bemachtigen. We willen er een met een rood dak. Dat lukt: ‘ons’ exemplaar is afgewerkt in Lipizan White met Sunrise rode accenten. En een rood dak. Dat dak blijft vanwege het natte weer helaas wel de hele rit gesloten. Onder de kap ligt de 1,2 liter driecilinder PureTech benzinemotor, die in deze versie 82 pk mobiliseert. Die motor zou er in een autootje van 840 kilo voor moeten zorgen dat we vlot genoeg met het Amsterdamse verkeer mee kunnen.

Eerst wordt er voor ons een smartphone gekoppeld aan het touchscreen van de C1. Op die manier kan, dat is althans de bedoeling, onder andere van diverse onder Android werkende navigatie-apps gebruik gemaakt worden. Dit is meteen het belangrijkste item aan de C1 waar we niet door overtuigd werden: de auto is nadrukkelijk ingericht op het ‘docken’ van je (Android-)smartphone, maar de procedure is te omslachtig. Bovendien moet de verbinding bij het minste of geringste opnieuw tot stand worden gebracht, wat het hele hands-free idee niet ten goede komt. De navigatie-app die wij meekregen, was ook nog eens niet erg betrouwbaar, zodat we uiteindelijk ouderwets op de kaart hebben gereden. Dat de koppeling met smartphones en navigatie-apps niet bijster geslaagd is, is iets wat de andere persteams aan hun auto’s ook was opgevallen. Goed. Dat hebben we uit ons systeem. Nu over op serieuze zaken.


Veel belangrijker is namelijk het rijden op zich. Bij het starten valt op dat de driecilinder motor, die ook in de C4 Cactus leverbaar is, in de C1 aanzienlijk minder goed gedempt is opgehangen. Stationair zijn er duidelijk trillingen waarneembaar en de driecilinderroffel is, hoewel niet storend, duidelijk aanwezig. We nemen de kortste weg de stad uit, waarbij de C1 precies doet wat je van een stadsautootje mag verwachten: de wagen stelt zich handzaam en wendbaar op en laat zich moeiteloos door het stadsverkeer loodsen. Het gaat allemaal heel keurig, zonder morren en bijna alles laat zich bedienen zoals we dat al jaren van Citroën kennen. Behalve de wisser: de schakelaar komt van Toyota en werkt dus precies andersom.

Citroën presenteert de C1 als een betaalbare, zuinige en milieuvriendelijke wagen. De PureTech moet een verbruik van 4,3l/100km kunnen realiseren. Dat kan de PureTech motor ongetwijfeld, maar wij kunnen het niet. Al in de stad viel op dat het driepittertje gretig oppakt en het autootje vlot verplaatst. Op een daarvoor geschikt kronkelweggetje hebben we daarom alle poeha over ‘milieu’ en ‘zuinig’ overboord gezet en ons geconcentreerd op dat vlotte aspect. En juist daar blinkt de C1 uit. Negeer alle opschakeladviezen en laat het motortje lekker hoog in de toeren klimmen: je wordt beloond met dezelfde, al eens met het Porsche-geluid vergeleken, soundtrack als die we van de ‘oude’ C1 kennen. Niet alleen dat: de versnellingsbak in de C1 is veel korter dan in de C4, zodat de machine ondanks een iets minder gunstige verhouding vermogen/gewicht dan in de 110 pk sterke Cactus die we reden, toch aanzienlijk vlotter van de plek wil. De hele wagen leeft op als je wat meer naar z’n grenzen gaat zoeken. Dit is duidelijk waar de nieuwe C1 écht in z’n element is: zoek een bochtig parcours op, laat de driepitter de vrije teugel en geniet van een overtuigend strak weggedrag. Deze C1 heeft zich duidelijk niet in z’n laatste snelle bocht verslikt. Het verbruik zal zo natuurlijk nooit aan de opgegeven waarden komen, maar daar komt een boel onversneden fun voor terug. Zo veel zelfs, dat wij menen dat de C1 rijp is voor een versie in de geest van de AX Sport. In principe is de 110 pk PureTech motor dezelfde motor als de 82 pk versie. Een basic autootje dat met zo’n fijn onderstel gezegend is, zou met zo’n motor toch iets werkelijk moois moeten zijn?

De nieuwe C1 heeft het guitige van de oude verregaand van zich af geschud. Er staat een stoer wagentje dat verstandig en verantwoord met portemonnee, milieu en fossiele brandstof omgaat. Maar dat doet deze serieuze C1 niet zonder te weten hoe je de teugels moet laten vieren, want een feestje bouwen is de C1 met de PureTech-motor altijd voor in. Want wat Citroën je niet vertelt, maar wij wel, is dat de C1 PureTech stiekem lekker een Groene GTi is… We zijn, kortom, overtuigd: een prima auto heeft niet meer nodig!

Tekst: RensKorevaar en Penny Lane, foto’s: Penny Lane

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 juni 2014 10:28 PM
  [ # 74 ]

Jullie hebben zich duidelijk vermaakt met de C1. De kleurencombinaties vind ik ook heel geslaagd, ziet er een lekker wagentje uit!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 juni 2014 11:25 PM
  [ # 75 ]

Goh ben ik blij dat ik met Tomtom rij, als ik de weg niet ken. En mijn mob ergens in een hoek gooi. Met de gedachten ervan” interreseert me helemaal niks wat ik met dat ding via het systeem van Citroën kan..”

Maarre leuke stukje, maar hoe zitten deze stoelen? Ik hekel me erg aan de stoelen van de ouwe C1 en de andere uitvoeringen ervan.. Als de stoelen beter zitten, is het toch een serieuse auto aan het worden ( meer dan alleen als een boodschappen wagen)!

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook