3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Lekke koppakking /  thermostaat
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2014 10:05 AM
  [ # 31 ]

Deze http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=38302&products_id=5021

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 december 2014 10:07 AM
  [ # 32 ]

Die ken ik niet. Wij haalden vroeger zo’n motor uit elkaar, lieten hem uitboren en plaatsten een “sleeve”, een soort van dunwandige binnenbus in de bestaande cilinder, want volgens mij is dat geen losse bus maar gewoon een geboord blok. “verbussen” noemde het revisiebedrijf dat en het werkte echt super. Nooit één motor terug gehad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 09 december 2014 10:08 AM
  [ # 33 ]

Cilinder liners die in een daarvoor speciaal opgeboord blok worden geperst zijn bij deze motoren nooit “origineel”. De originele cilinders zijn direct in het gietijzeren blok geboord. Dit is dus een reparatie methode voor die gevallen dat de slijtage van de cilinder te groot wordt om nog een overmaat zuiger te kunnen gebruiken (of die niet beschikbaar zijn) of wanneer een gietstuk poreus wordt.

Er zijn ook wel fabrikanten geweest die af fabriek al droge cilinderbussen in de blokken toepasten maar dat is natuurlijk duurder in de productie.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 09 december 2014 10:09 AM
  [ # 34 ]

Op de liner/bus op de foto van Cx-basis staat IPL als fabrikant.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 december 2014 10:37 AM
  [ # 35 ]

Als ik me niet vergis heeft JanSr zijn nieuwe CX toendertijd na 80.000 km al moetlen laten verbussen. Onder garantie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2014 10:38 AM
  [ # 36 ]
waterman schreef:

een soort van dunwandige binnenbus in de bestaande cilinder

Van welk materiaal waren die?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 09 december 2014 11:04 AM
  [ # 37 ]

Dat is over het algemeen een betere soort gietijzer/staal dan waar de originele blokken van zijn gegoten.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 december 2014 11:20 AM
  [ # 38 ]
René Jongejan schreef:
waterman schreef:

een soort van dunwandige binnenbus in de bestaande cilinder

Van welk materiaal waren die?

Hoezo? wil je ze uit gaspijp maken?  Laughing

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 december 2014 11:24 AM
  [ # 39 ]
Diesel Rinus schreef:

Op de liner/bus op de foto van Cx-basis staat IPL als fabrikant.

Als ik Google Op IPL kom ik uit bij ontharen Laughing

Denk dat het TPL is

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 december 2014 11:26 AM
  [ # 40 ]

lijkt me prima dus.
geen haarscheuren

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 december 2014 11:27 AM
  [ # 41 ]

haha

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 09 december 2014 11:47 AM
  [ # 42 ]

Verder kijken dan je neus (haren) lang is(zijn)!

http://www.indiapistons.com/cylinder.html

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2014 12:04 PM
  [ # 43 ]
waterman schreef:

“verbussen” noemde het revisiebedrijf dat.

Was dat destijds Bols & Kooijman, nu Bols, in Tilburg?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 december 2014 09:23 PM
  [ # 44 ]

Ja, dat klopt. Dat weet ik omdat ik met de cilinderkop en oude pakking naar een revisiebedrijf hier in de buurt ben gegaan. Zeer toevallig was de man die me hielp in een grijs verleden regelmatig met deze motoren aan het “verbussen” geweest. Dat deed hij voor Citroën dealers destijds.
Hij had ook goed nieuws. De plek in de cilinder is waarschijnlijk veroorzaakt door langdurig waterverbruik en derhalve niet ernstig. De koppakking was duidelijk kapot volgens hem, geen twijfel mogelijk. Op de vraag hoe dat na 1 jaar al weer kon vertelde hij dat de brandstofpomp met grote waarschijnlijkheid niet op tijd staat. Motor dus structureel iets te warm geweest.
Nu kan iedere specialist wel wat zeggen en ben ik niet direct overtuigd, maar in dit geval lijkt hij in ieder geval voor een deel gelijk te hebben. Ik heb namelijk van het weekend de koppakking vervangen en hij borrelt in ieder geval nu nog niet. De motor is nog niet goed heet geweest en het kan nog alle kanten op, maar voordat ik de kop er af had kwamen de uitlaatgassen direct al na het starten uit het koelwaterreservoir. Mijn conclusie is dus vooralsnog dat het onderblok niet kapot is. Gelukkig maar….

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 14 december 2014 09:25 PM
  [ # 45 ]
waterman schreef:

Jawel. Het probleem is de staalkwaliteit. Die is een beetje brak waardoor de bussen poreus worden en er water doorheen komt. Wat is het motornummer van dat blok?

Sorry, een late reactie, maar het is een M648 en een brandstofpomp van Rotodiesel type mas 100.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook