6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
JanvB’s Christine IX
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 mei 2015 11:05 AM
  [ # 76 ]

Precies. Olie is niet samendrukbaar. Dus geen vering…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 05 mei 2015 12:30 PM
  [ # 77 ]

Dit gaat toch wel in de richting van het copuleren van bepaalde leden van de orde van de vliesvleugeligen…. Wink

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 mei 2015 12:41 PM
  [ # 78 ]

Zeg maar gewoon mierenneuken, dat snappen we allemaal! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 05 mei 2015 01:04 PM
  [ # 79 ]

cheese

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 06 mei 2015 11:34 PM
  [ # 80 ]

Gezusterlijk in de garage!


De eerste rit ging niet zonder problemen helaas..
Eerst wilde de eerste trap van de carburateur niet.
Ik heb de sproeiers er uit gehad en toen liep ze weer goed.
Ze heeft lang op lpg gelopen dus ik neem aan dat er rommel in de benzine zit.

Daarna liep ze ineens niet stationair.
Ik heb de carburateur uit elkaar gehad maar daar was geen vuil te zien.
Ook het filter in de carb was schoon.
Ze liep even goed, maar toen alleen nog stationair…

Morgen dus maar eens verder zoeken.
Het zou de benzinepomp kunnen zijn of het filter dat daar ergens onder bungelt.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Eric'sXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 14-01-2008

Gepost: 06 mei 2015 11:57 PM
  [ # 81 ]

Ik heb dat lang geleden ook eens gehad, toen bleek dat de caburateur niet correct in elkaar was gezet. Heb er zelf geen verstand van maar een ervaren citroen monteur kon het toen oplossen

C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 mei 2015 12:01 AM
  [ # 82 ]

Gefeliciteerd! En lekker ruim parkeren!
Heb je zoveel (sleutel)ruimte, of is het een parkeergarage?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 07 mei 2015 12:11 AM
  [ # 83 ]

Dank je!
Dat is de garage onder de flat waar ik woon, dus ik heb ze fijn bij de hand!

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 07 mei 2015 12:15 AM
  [ # 84 ]

Leuk duo !! Smile

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 07 mei 2015 10:33 AM
  [ # 85 ]

Heeft er iemand hier een foto van hoe de benzineleidingen voor op het blok moeten lopen bij een Douvrin blok?
Die hangen maar zo´n beetje lala rond te bungelen…

Ook de bougiekabels zitten maar zo´n beetje tussen het inlaatspruitstuk door gemacrameed;
Moeten die niet door een geleider lopen of zo? Of is dat alleen bij injectiemodellen?
Volgens mij zijn ze ook veels te lang.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 08 mei 2015 12:34 AM
  [ # 86 ]

vanavond nog eens de sproeiers er uit en schoongemaakt.
Ze liep toch zeker tien minuten stationair, maar toen ik gas gaf was het weer uit met de pret…

Morgen maar eens testen met een jerrycan schone benzine.

Ze rook er vies uit de uitlaat… hopen dat de kop niet lek is…

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 09 mei 2015 01:33 PM
  [ # 87 ]

Yes, opgelost!

ballon


Ik heb de carburateur nog eens losgehaald, en nog eens schoongemaakt.
Er kwam best nog wat prut uit het tunneltje onderin, waar de twee helften van de vlotterkamer mee aan elkaar verbonden zijn.
Ik heb eerst de benzine uit de vlotterkamer gehaald met een schone doek, toen met remmenreiniger flink door dat tunneltje geblazen, en toen weer met een doek de boel schoongedept.
Daarna de sproeiers er uit gehaald en ook eens doorgeblazen; in eentje zat echt een propje bruine prut.
Vervolgens de carb even laten weken in remmenreiniger, en met een slangetje dat tunneltje met de mond nog eens flink doorgeblazen.
Er kwamen vooral een soort bruine vliesjes uit… resten van opgedroogde benzine?
Monteren in omgekeerde volgorde,en vervolgens de A50 op en neer naar Uden gezweefd!

We zijn het nog niet helemaal eens met elkaar hoe snel ze stationair moet draaien, maar daar komen we ook wel uit. Wink


TODO Lijstje:
1. diravi of voorraadbol vervangen want ze tikt behoorlijk als ik aan het stuur draai.
2. de truuk met de slobgaatjes doen voor de mechanismen van de voorramen want die gaan scheef.
3. interieur reinigen. Hoe krijg ik de fluffy onderkant van het dashboard weer schoon?
4. relais dimlicht inbouwen want de lichtschakelaar rookt af en toe… o_0
5. checken of de olielekkage minder is nu ik de pijp van de peilstok goed terug heb gestoken.
6. kromme antenne vervangen
7. scheuren in de deurpanelen proberen te fixen.
8. uitzoeken welke lengte bougiekabels er bij horen want wat er nu op zit, daarmee kan je drie keer om de auto heen.
9. de riem van de pomp piept af en toe.

Maar vandaag eerst maar eens lekker de buitenkant wassen, en er van genieten!
Die lelijke raamkappen liggen er al af, dus ik kan ook foto’s maken.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 mei 2015 01:46 PM
  [ # 88 ]
JanvB schreef:

TODO Lijstje:
1. diravi of voorraadbol vervangen want ze tikt behoorlijk als ik aan het stuur draai.

Voorraadbol vervangen dus.
Een CX heeft namelijk geen Diravi-bol, de 2de bol is de remaccubol en die heeft niets met de besturing van doen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 09 mei 2015 08:47 PM
  [ # 89 ]

Kijk, dat scheelt weer zoeken.
Bedankt voor de tip.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Metberryzelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 29-09-2014

Gepost: 09 mei 2015 11:15 PM
  [ # 90 ]

Met HG Vlekkenverwijderaar heb ik mijn dashboard weer netjes gekregen.

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook