8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
JanvB’s Christine IX
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 21 mei 2015 10:26 PM
  [ # 106 ]

Thanks!
Nee alleen de bol, want die was echt helemaal plat.
Leek me niet gezond om daar mee door te blijven rijden!

LHM vervangen komt nog wel.
Moet wel, want het is best vies.

Update TODO Lijstje in volgorde van belangrijkheid:

1.  Kijken of er ergens lekkage is in het ventilatiesysteem, want het stinkt naar uitlaatgas binnen.
Ik zie bruine lijmresten rondom het gat in de motorkap: had daar wellicht een schuimrubber ring moeten zitten?

2. Er blijkt van een scheur in de tussenpijp van de uitlaat te zitten.
Bij mij zit er een twee delige uitlaat onder.
Volgens de een is er een reparatiepijp, en volgens de ander moet je ook de voorste pot vervangen…
Uitzoeken dus!

3. LHM verversen en de remmen doorspoelen.

4. relais dimlicht inbouwen want de lichtschakelaar rookt af en toe… o_0
Ik heb de spullen bij elkaar, allen nog even bedenken waar het relais komt.
Ik denk onder die plastic kap bij de accu want daar zitten er nog meer.

5. de truuk met de slobgaatjes doen voor de mechanismen van de voorramen want die gaan scheef.
Ik heb het raamrubber al een beetje opgehesen en dat scheelt al wel geruis.

6. scheuren in de deurpanelen proberen te fixen.
Op sommige plekken komt het plastic los van het karton; helpt het als je het heet föhnt en weer terug drukt?
Of wordt het niet meer zacht daardoor?  huh

7. C stijl paneeltjes vastzetten want de dubbelzijdige tape plakt niet meer.

8. interieur reinigen. De fluffy onderkant van het dashboard met HG spul doen.

9. kromme antenne vervangen

10. klokje fixen/vervangen want alleen de secondenwijzer loopt nog.

11. de snelheidsmeter maakt percussieve geluiden, zal dus wel het wormwieltje zijn dat hier op het forum al eens beschreven is.

12. checken of de olielekkage minder is nu ik de pijp van de peilstok goed terug heb gestoken.
Straks even met de Kärcher onder het karter door.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 mei 2015 11:39 PM
  [ # 107 ]
JanvB schreef:

4. relais dimlicht inbouwen want de lichtschakelaar rookt af en toe… o_0
Ik heb de spullen bij elkaar, allen nog even bedenken waar het relais komt.
Ik denk onder die plastic kap bij de accu want daar zitten er nog meer.

Hier meer info: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226899/#1905066

Rook is niet goed, ik zou de schakelaar toch even goed nakijken.
Vergeet niet dat ook al plaats je een relais er nog steeds wat stroom door de schakelaar loopt. De achterlichten en stadsverlichting voor zit er natuurlijk ook nog op.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 mei 2015 11:43 PM
  [ # 108 ]

Rook? Mogelijk een combi van stof in de schakelaar met een (iets?) te hoge schakelstroom.
Enfin, een goede brandblusser in je kar is nooit een overbodige luxe..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 mei 2015 11:45 PM
  [ # 109 ]

Ik vermoed uitgedroogd (vuil) vet.

Heb ik eerder gezien bij een raamschakelaar, uit elkaar halen, schoonmaken dan komt het wel goed.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 mei 2015 11:52 PM
  [ # 110 ]
Arjan Verkade schreef:

De achterlichten en stadsverlichting voor zit er natuurlijk ook nog op.

Die stromen lopen niet over het beruchte dimlichtcontact.
Vermogen is 6 x 5 Watt totaal voor deze lampjes, inclusief kentekenverlichting.
Is niet eens 1 dimlicht bij elkaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2015 12:19 AM
  [ # 111 ]

Is altijd nog 4 Ampere…
Plus nog wat lampjes in het interieur.

Oke loopt over een ander contact, maar wel in de schakelaar.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 mei 2015 12:31 AM
  [ # 112 ]

Ik rij daarom altijd zonder licht, veel veiliger.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 23 mei 2015 07:05 PM
  [ # 113 ]
Nielsje schreef:

Ik rij daarom altijd zonder licht, veel veiliger.

Laughing

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 23 mei 2015 07:12 PM
  [ # 114 ]

Duitse onderdelen op een Franse wagen… als dat maar goed gaat!

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 mei 2015 09:38 PM
  [ # 115 ]

vakwerk bravo

bricolage heet dat iets zuidelijker geloof ik

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 24 mei 2015 12:53 AM
  [ # 116 ]

Amai zeg…  Laughing

Het is maar dat de uitlaatkit er niet af dondert!

Dinsdag moet ze op voor haar eerste optreden bij een bruiloft, en wel die van mezelf.

Ik zoek daarna wel uit of er nou wel of geen reparatiepijp is die op mijn uitlaat past.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 24 mei 2015 09:55 AM
  [ # 117 ]

Tussenpijp is relatief goedkoop:
https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/uitlaat/citroen/cx-i-bouwjaar-1974-09-1985-08/c113-394-11312/tussenpijp-psa-cn274-veneporte/p38204.html

Voor 26,60 heb je hem al, is (bijna) goedkoper dan een tray bier van de LIDL Laughing

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 24 mei 2015 02:52 PM
  [ # 118 ]

Laughing

Ja die had ik ook al gevonden (DG heeft m ook), maar niemand kan me vertellen of dat nou een reparatiepijp voor mijn originele tweedelige uitlaat is, of dat die alleen op een systeem past met een losse voorpot en een tussen pijp…  huh

Ik denk dat ik die maar gewoon laat komen, en als het niet past dan koop ik er een voorpot bij.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 mei 2015 04:35 PM
  [ # 119 ]

Ga uit van ‘t laatste, maar als de diameter overeenkomt zul je ‘m waarschijnlijk ook als reparatiepijp kunnen gebruiken. Kwestie van voorpijp op goede lengte afzagen. (Denk aan overlap voor ‘t stuk waar ze in elkaar schuiven!)

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 24 mei 2015 09:20 PM
  [ # 120 ]

Nou, mevrouw heeft het in haar hoofd gekregen dat ze telkens uit moet vallen…

Gisteren in de wasstrat al een keer, en nu onder het rijden.

De toerenteller slaat ineens naar 0, en de motor slaat af
Als ik de kabel die van de bobine af komt tegen de massa hou, dan zie ik geen vonk.

Na wat morrelen aan de draadjes bij de bobine slaat ze dan weer ineens aan….

rara wat is dat?!


Straks maar eens meten.

Er zit een weerstand aan de bobine; moet dat ding er persee tussen, of kan ik ook zonder testrijden?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
 
8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook