7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
JanvB’s Christine IX
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 10 mei 2015 01:33 PM
  [ # 91 ]

sing Oh wat ben je mooi….
... pas gewassen zeker?!  sing


RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 10 mei 2015 01:41 PM
  [ # 92 ]

Update TODO Lijstje:
1. Voorraadbol vervangen want ze tikt behoorlijk als ik aan het stuur draai.
2. de truuk met de slobgaatjes doen voor de mechanismen van de voorramen want die gaan scheef.
3. interieur reinigen. De fluffy onderkant van het dashboard met HG spul doen
4. relais dimlicht inbouwen want de lichtschakelaar rookt af en toe… o_0
5. checken of de olielekkage minder is nu ik de pijp van de peilstok goed terug heb gestoken.
6. kromme antenne vervangen
7. scheuren in de deurpanelen proberen te fixen.
8. uitzoeken welke lengte bougiekabels er bij horen want wat er nu op zit, daarmee kan je drie keer om de auto heen.
9. De riem van de pomp piept af en toe en dan gaan het “stop"lichtje aan
10. toestand LHM checken en indien nodig verversen
11. Kijken of er ergens lekkage is in het ventilatiesysteem, want het stinkt naar uitlaatgas binnen.
12. C stijl paneeltjes vastzetten want de dubbelzijdige tape plakt niet meer.

Vandaag even kijken of ik de carburateur beter afgesteld krijg want ze rijdt stoterig bij het afremmen op de motor.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 mei 2015 01:46 PM
  [ # 93 ]

Je kan van Bougicord gewoon kabels kopen op de juiste lengte voor je CX.
Ik heb op CM een setje bij de club gekocht voor m’n 2400 bij de club. Was 35 euro ofzo?
Juiste lengte, inclusief de rode doppen, kabelhoudertjes en dat soort spul.

Als je de voorraadbol vervangt, doe dan meteen de LHM. Kleine moeite, groot plezier Smile

Het dimlicht relais, daarvoor bestaand plug & play setjes, die koop je voor 12 euro op ebay.
Of gewoon zelf klussen, wel leuker Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 10 mei 2015 11:50 PM
  [ # 94 ]

oh das mooi! Ik heb de club gelijk even aangeschreven.

Vandaag lekker een eind getoerd.
Het schudden bij het afremmen op de motor blijft helaas, dus ik ga de carburateur maar eens van de wagen halen en een nachtje in de carburateurreiniger zetten. Dan met perslucht er op, en dan zou het toch goed moeten zijn.

Hier even een revisiesetje bestellen:
http://www.carburateurwinkel.nl/contents/nl/p23_Weber_32_34_DMTR_Revisieset.html

Ik hoorde ergens bij de achterste uitlaatpot wat lekkage, maar daar zou ze toch niet van moeten gaan schudden?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 11 mei 2015 12:39 AM
  [ # 95 ]

over weber carburateurs

oh..

The main criticism of Weber carbs is their vulnerability to clogging.  Having dealt with this personally several times, I can understand the critique.  The clogging usually occurs on the primary air jet

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 11 mei 2015 09:48 PM
  [ # 96 ]

UItgebreide uitleg over de Weber carburateur

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 11 mei 2015 09:48 PM
  [ # 97 ]

Hmm.. het lijkt net of het koppelingspedaal steeds hoger komt…

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 mei 2015 11:10 PM
  [ # 98 ]

Dan is de plaat dunner aan het worden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 11 mei 2015 11:19 PM
  [ # 99 ]

Al na drie dagen rijden?!  confused

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 mei 2015 01:34 AM
  [ # 100 ]

Als de kabel zou rekken of de hevel zou verbuigen zou het pedaal dieper komen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 12 mei 2015 11:04 PM
  [ # 101 ]

hmm, nou hopen maar dat het verbeelding is!


Vandaag eens de carburateur van de auto afgehaald en op tafel uit elkaar gepunnikt; Ik kan het nu bijna met de ogen dicht! Wink
Een bus remmenreiniger er aan besteed, en alle onderdeeltjes uit de revisieset die ik herkende er in gezet.
Er kwamen geen grote brokken uit, maar wel veel kleine zwarte stukjes.
Toch maar eens een rondje benzineslangen doen denk ik.

Het resultaat is uitstekend: het schokken is helemaal weg!  bravo

Wel moet ze nog steeds erg hard stationair draaien om niet te verzuipen.
Ik denk dat de carburateur overloopt, want er komen druppels benzine uit de eerste trap druppelen.

Het zou kunnen komen door de nieuwe vlotterklep kunnen zijn die in dat setje zat.
Ook moet ik nog even kijken of het metalen ringetje wat daarbij zat niet dunner is als het originele.
Of misschien staat de vlotterhoogte gewoon verkeerd.

Nou kan ik nergens vinden hoe je de vlotterhoogte afstelt, weet iemand hier op het forum dat toevallig? Meestal is het iets van een centimeter vanaf het bovendeksel, maar ik kan het nergens vinden…

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 14 mei 2015 02:06 PM
  [ # 102 ]

Gevonden!

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/189616/

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 16 mei 2015 12:32 PM
  [ # 103 ]

Update TODO Lijstje in volgorde van belangrijkheid:

1. Voorraadbol vervangen want ze tikt behoorlijk als ik aan het stuur draai.
Ik weet nu zeker dat het de bol is: Als ik de ontlastschroef opendraai de motor loopt dan hoor ik sissen, en als ik dat doe met de motor uit dan hoor ik geen kortstondige sis.
Als ik die bol doe, dan vervang ik gelijk de LHM.

2. Kijken of er ergens lekkage is in het ventilatiesysteem, want het stinkt naar uitlaatgas binnen.
Dat blijkt van een scheur in de tussenpijp van de uitlaat te komen.
Nou zie ik op de hbase site dat er een losse tussenpijp is, maar onder de auto zit ie aan de voorste pot vast….
Is dat net zo iets als bij de Xantia, zo´n reparatiepijp? huh

3.checken of de olielekkage minder is nu ik de pijp van de peilstok goed terug heb gestoken.
Straks even met de Kärcher onder het karter door.

4. relais dimlicht inbouwen want de lichtschakelaar rookt af en toe… o_0
Ik heb de spullen bij elkaar, allen nog even bedenken waar het relais komt.
Ik denk onder die plastic kap bij de accu want daar zitten er nog meer.

5. de truuk met de slobgaatjes doen voor de mechanismen van de voorramen want die gaan scheef.
Ik heb het raamrubber al een beetje opgehesen en dat scheelt al wel geruis.

6. uitzoeken welke lengte bougiekabels er bij horen want wat er nu op zit, daarmee kan je drie keer om de auto heen.
Morgen even in Arkel langs want daar schijnen ze te liggen.

7. scheuren in de deurpanelen proberen te fixen.
Op sommige plekken komt het plastic los van het karton; helpt het als je het heet föhnt en weer terug drukt?
Of wordt het niet meer zacht daardoor?  huh

8. C stijl paneeltjes vastzetten want de dubbelzijdige tape plakt niet meer.

9. interieur reinigen. De fluffy onderkant van het dashboard met HG spul doen.

10. kromme antenne vervangen

11. klokje fixen/vervangen want alleen de secondenwijzer loopt nog.


Gefixt:
- De riem van de pomp piept af en toe en dan gaan het “stop"lichtje aan
Ik heb de boel lekker strak gezet nadat ik de poelies had ontvet.

De motor loopt weer prima nu ik de carburateur goed gereinigd heb.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 21 mei 2015 04:56 PM
  [ # 104 ]

Vandaag de voorraadbol laten vervangen bij van Gompel; was maar 75 euro in totaal dus daar ga ik niet zelf voor onder de auto liggen…

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 mei 2015 10:03 PM
  [ # 105 ]

Alleen die bol voor 75 euro,of nog meer laten doen?( je had het over LHM verversen)
Voor de rest goed bezig!
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook