28 van de 55
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2018 11:15 AM
  [ # 406 ]

Klopt, die vertanding heeft ook helemaal geen aandrijftechnische functie.
Is alleen maar ontwikkeld om op riemschijven met een kleine radius toegepast te kunnen worden.
Het koppel wordt door beide schuine zijden van de snaar overgedragen op basis van wrijving op de riemschijf.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 02 mei 2018 03:01 PM
  [ # 407 ]

Ik heb de poelies en pomp gebruikt die er op zaten (alleen laten geel passiveren). Daar is niks veranderd. Ik heb gekeken naar hoe de spanrol vast zit, maar die kan eigenlijk niet anders. Wel kan ik me voorstellen dat nieuwe riemen altijd strakker zitten en in het begin wat moeten zetten. Ik ga er dus sws vanuit dat ik deze set over een paar maanden weer moet opspannen.

Ik zal bij de volgende klusdag nog eens een gedegen vergelijkingsonderzoek doen (er staan nog al wat CX-en in de werkplaats!). Maar nogmaals, mijn vermoeden is vooral dat de nieuwe riemen toch een fractie verschillen van de originele maat. Zeker de breedte van de riem kan makkelijk een groot verschil maken.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2018 03:05 PM
  [ # 408 ]

Vergelijk dan ook eens de diameter van de waterpomppoelie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 mei 2018 09:53 PM
  [ # 409 ]

de breedte van de riem is genormaliseerd.
als hij te breed of te smal is zie je dat direct.
bovenkant riem moet ongeveer gelijk zijn met bovenkant poelie.

en als ik het me goed herinner past de riem ook niet als de spanrol al gemonteerd is

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 03 mei 2018 10:02 PM
  [ # 410 ]

Wow er wordt erg veel tijd besteed aan het schrijven van allerlei verklaringen en theorieën over waarom dit-of-deze riem etc. Wink

Waarom haal je niet gewoon even een setje getande 6213’s pas je die erom en dan weet je het toch binnen no-time?? 4eyes

En als je een beetje goeie verstandhouding hebt met je automaterialenboer, mag je ze vast ook wel terugbrengen als het onverhoopt toch niet zou passen (wat mij sterk lijkt - tenzij je andere poulies hebt gemonteerd dan wat er origineel op zit).


P.S. Wat Boog zegt snijdt denk ik wel hout: getande riemen had je toen nog niet!


*Check weer uit en gaat verder met voorbereidingen voor de XM Escape Car voor CitroMobile*

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 mei 2018 11:23 PM
  [ # 411 ]

het is geen geneuzel hoor leontien.

een getande riem voor deze toepassing is technisch gezien gewoon niet ok.
dat het in de praktijk wel kan is een ander verhaal.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 mei 2018 11:27 PM
  [ # 412 ]

Ik ben een werktuigbouwer in hart en nieren en krijg een vorm van jeuk als er uit een soort van gemakzucht wordt gekozen voor een technisch sub-optimale oplossing.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 mei 2018 11:37 PM
  [ # 413 ]

Ik ook, vind dit soort ‘geneuzel’ dan ook erg informatief en het is juist deze verdieping die het forum waardevol maakt!
Ik ga een andere riem bestellen voor m’n cx Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 mei 2018 11:45 PM
  [ # 414 ]

Daarnaast heb ik ook nog een motto.
“Je doet iets GOED, lees zoals het hoort of technisch beter, òf NIET!”

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 mei 2018 07:46 AM
  [ # 415 ]
René Jongejan schreef:

Daarnaast heb ik ook nog een motto.
“Je doet iets GOED, lees zoals het hoort of technisch beter, òf NIET!”

Amen. halelujah

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 06 mei 2018 11:23 PM
  [ # 416 ]

even de maten van de waterpomppoelies (ik heb even snel de diameters gemeten, zo goed en kwaad als dat kon):
- de twee kleine: 87mm (buitenmaat)
- grote poelies: 150mm

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 06 mei 2018 11:31 PM
  [ # 417 ]

Dit ding, volgens mij is het de snelheidsmeter (?). Ter duiding, dat blauwe ding is de peilstok van de bakolie, foto is van dichtbij genomen uit de richting van de bestuurder. Dat moet, nadat de motor/bak terug geplaatst is, via een onmogelijke hoek terug geplaatst worden en blind op een inkeping van een jasje met een wormwiel geplaatst worden. Daarna moet er een schroefje in het open gat geschroefd worden (waar je je handen eigenlijk niet naast krijgt). ......hoe doe je dat?!?

Tot nu toe lijk ik namelijk niet eens het beige huis voldoende diep aan te kunnen drukken om die schroef er bij te kunnen draaien. Ik vermoed dus dat de aansluiting op de inkeping van het tasje niet goed gaat. Ik heb ongeveer een half uur / drie kwartier lopen rommelen en toe kreeg ik teveel last van mijn rug. Iemand tips/trucs?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 mei 2018 08:16 AM
  [ # 418 ]

Dit “ding” heet de splitter, 1 kabel gaat richting de tellerpartij, de aftakking drijft de centrifugaalregelaar van het Diravi-systeem aan.

De truc is dat voor het verwijderen van de splitter het borgboutje er niet helemaal uit hoeft.
Dus zover losdraaien totdat de splitter eruit kan.

Mogelijk krijg je de splitter er nu niet volledig in, omdat het tandwieltje niet goed in het aandrijvende tandwiel wil vallen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 mei 2018 08:37 AM
  [ # 419 ]

Vanaf onderaf kan je er bij. Ik heb hem er van de week ook in moeten zetten. Elke keer een stukje verdraaien, en opeens schiet die een keer neer beneden. Het boutje krijg je er vanaf onderaf ook ook in.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 mei 2018 08:50 AM
  [ # 420 ]

Wat ook wel willen helpen is het losnemen van beide kabels aan de andere zijde.
Dus op de centrifugaalregelaar en op de deling in de andere kabel.
Hierdoor krijgen ze de mogelijkheid iets te draaien.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
28 van de 55
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook