30 van de 55
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 mei 2018 11:13 AM
  [ # 436 ]

Als je een luchtmassa meter hebt, heb je striktgenomen toch geen MAP nodig?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 mei 2018 12:29 PM
  [ # 437 ]

L-Jetronic (van Luft) draait inderdaad op de LMM info. en niet op een MAP sensor.

Veel moderne systemen hebben wel de MAP sensor nodig.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 14 mei 2018 02:36 PM
  [ # 438 ]

ook ingebouwd in de EFIgnition (waarschijnlijk dus net zoals bij jou). Ik heb ook al een nieuw meetpunt aangebracht in de inlaatbuis. Maar toch handig om even te checken voordat je iets rücksichtsloos uit de voiture sloopt Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 mei 2018 06:47 PM
  [ # 439 ]
bogaard77 schreef:

Als je een luchtmassa meter hebt, heb je striktgenomen toch geen MAP nodig?

Volgens mij doet de turbo druk meter het niet lekker als de sensor niet aangesloten zit. In elk geval als het slangetje los zit. Ik weet niet wat die doet als de stekker los is.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 18 mei 2018 11:17 AM
  [ # 440 ]

Als het slangetje er niet op zit, dien je sws de aansluiting af te doppen anders kan er geen of niet voldoende druk opgebouwd worden. Maar het nieuwe management systeem heeft een eigen ingebouwde druksensor. Dat is dus blijkbaar de vervanger van dit originele kastje.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 18 mei 2018 11:24 AM
  [ # 441 ]

Gisteren nog even de brandstoftank open gehad omdat ik me realiseerde dat ik de binnenkant nog niet had geïnspecteerd (hartelijk dank Leontien voor je Rubrique Technique!). Maar dit is dus hoe de niveaumeter eruit kwam: blinkend en wel. Daarna via het gat de tank zelf bekeken en nog niet de minste suggestie van gruis of verkleuring. Ook de aanzuig-unit was nog mooi goudkleurig….Alsof dat ding er gisteren nieuw in gehangen is!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 18 mei 2018 11:35 AM
  [ # 442 ]

...en ik heb lopen rommelen met de gaskabel. Ik krijg echter de koppeling met het schutbord niet op z’n plek. Wat is hier de aanpak? Dit detail heeft een zwarte bus met twee lipjes die door een soort “vlinderstrik-gat” passen. Om die zwarte bus zit een wit/beige deel met ook weer twee lipjes, dan een opvallend stugge veer en een tweede wit/beige deel om de veer op zijn plaats te houden. Dit alles wordt geborgen met een eenvoudig borgveertje.
De lipjes van het zwarte deel lijken achter het schutbord te moeten komen (zodat de kabel niet uit het schutbord kan gaan) en de witte lipjes lijken in de opening van de “vlinderstrik-opening” te moeten komen zodat de kabel gefixeerd zit en ook niet naar binnen getrokken kan worden.
Ik heb geprobeerd om de de unit als geheel op z’n plek te krijgen door de veer in te drukken en dan via een draaiende beweging de zwarte lipjes door het schutbord te drukken. Maar die veer is serieus stug. De andere optie is al even dramatisch: de onderdelen los op hun plek brengen en dan proberen de borgveer erbij te steken. Maar die onderdelen schuiven alle kanten op en je krijg alles nooit op hun plek om die borgveer erbij te steken.

Hoe hebben jullie dit gedaan? (mits je dit wel eens gedaan hebt natuurlijk)


(foto zou eigenlijk een kwartslag tegen de klok ingedraaid moeten worden)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2018 12:06 PM
  [ # 443 ]

volgens mij is ie stuk…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2018 12:09 PM
  [ # 444 ]

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 18 mei 2018 05:14 PM
  [ # 445 ]

ik zie niet waarom ie stuk is. De foto toont niks wat anders is bij mijn kabel….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 mei 2018 05:27 PM
  [ # 446 ]

Er is een stuk van dat zwarte kunststof af. Hij is gebroken op de groef waar de clip in hoort te vallen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 mei 2018 06:53 PM
  [ # 447 ]
le look le plus cool schreef:

Gisteren nog even de brandstoftank open gehad omdat ik me realiseerde dat ik de binnenkant nog niet had geïnspecteerd (hartelijk dank Leontien voor je Rubrique Technique!). Maar dit is dus hoe de niveaumeter eruit kwam: blinkend en wel. Daarna via het gat de tank zelf bekeken en nog niet de minste suggestie van gruis of verkleuring. Ook de aanzuig-unit was nog mooi goudkleurig….Alsof dat ding er gisteren nieuw in gehangen is!

De vlotter en aanzuigunit gaan juist stuk op het kunststof gedeelte aan de bovenkant. Als deze scheuren komt de benzine op je tank te liggen als je de tank vol gooit.

 

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 mei 2018 06:58 PM
  [ # 448 ]

Dus als je de vlotter terug plaatst,even iets van hars of iets dergelijks erover doen.
Dan is ie zeker dicht.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 19 mei 2018 08:53 AM
  [ # 449 ]

Heb hetzelfde mee gemaakt, boven op de unit komen haarscheurtjes in het plastic. Ga de truc met hars oid onderzoeken, goede tip.very good

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 20 mei 2018 02:38 PM
  [ # 450 ]

alles was nog heel, zowel bij de vlotter als de gaskabel. Vlotter heb ik idd terug geplaatst met wat vet.

Die gaskabel is uiteindelijk een klus die je gewoon met zijn tweeën moet doen :/ Toen een loodsgenoot me hielp kon ik bij het pedaal het zwarte deel op zijn plaats duwen terwijl hij de andere delen op de plek bracht en toen paste het borgveertje wel.

Profiel  
 
 
30 van de 55
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook