4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Gratis detailing, Pavone Car Cleaning, Raamsdonksveer, zat 9 apr 2016
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 06 april 2016 10:03 AM
  [ # 46 ]

Gefeliciteerd Jaco!

Ben erg benieuwd hoe de wagen eruit ziet na detailing.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 06 april 2016 01:00 PM
  [ # 47 ]

Hee, Jaco, gefeliciteerd!
Ik hoop dat de mijne niet al te erg verbleekt bij het eindresultaat zaterdagmiddag…

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5911
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 april 2016 06:39 PM
  [ # 48 ]

Haha! Ik zou maar een beetje afstand bewaren als ik jou was. Very Happy

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 07 april 2016 09:48 PM
  [ # 49 ]

Gefeliciteerd Jaco! Zo’n beurt zal jouw mooie dame nóg prachtiger maken!

Ik wil niet kinderachtig doen, maar ik vind het wel een beetje jammer dat in het artikeltje wordt gezegd dat “de drie overige deelnemers” een berichtje mogen sturen voor een kortingscoupon - ik tel namelijk 5 overige deelnemers, of tellen BXen niet mee? Wink

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 07 april 2016 09:56 PM
  [ # 50 ]

Het leven is hard, Koen. De beslissing door Pavone is (volgens mij) genomen toen de laatste twee aanmeldingen er nog niet bij waren. Het heeft dan ook niets te maken met de BX, waarvan ik zelf overigens een prachtig exemplaar heb!

Profiel  
 
Angelique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-09-2015

Gepost: 07 april 2016 10:10 PM
  [ # 51 ]
MLConian schreef:

Ik wil niet kinderachtig doen, maar ik vind het wel een beetje jammer dat in het artikeltje wordt gezegd dat “de drie overige deelnemers” een berichtje mogen sturen voor een kortingscoupon - ik tel namelijk 5 overige deelnemers, of tellen BXen niet mee? Wink

Het artikel is (inderdaad) al gemaakt voordat de overige twee deeelnemers zich hadden aangemeld.
Overigens mogen zij ook een berichtje sturen voor een kortingscoupon!
Geen probleem! Zie het als een soort van ‘troostprijsje’ Smile

Profiel  
 
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 07 april 2016 10:22 PM
  [ # 52 ]
Angelique schreef:
MLConian schreef:

Ik wil niet kinderachtig doen, maar ik vind het wel een beetje jammer dat in het artikeltje wordt gezegd dat “de drie overige deelnemers” een berichtje mogen sturen voor een kortingscoupon - ik tel namelijk 5 overige deelnemers, of tellen BXen niet mee? Wink

Het artikel is (inderdaad) al gemaakt voordat de overige twee deeelnemers zich hadden aangemeld.
Overigens mogen zij ook een berichtje sturen voor een kortingscoupon!
Geen probleem! Zie het als een soort van ‘troostprijsje’ Smile

Dat vind ik heel sportief! Uiteraard ga ik heel goed opletten zaterdag als Jaco’s wagen onder handen genomen wordt, maar ik wil eigenlijk ook al heel lang mijn auto eens láten schoonmaken. Ik stuur zo even een berichtje, en dan komt mijn BX eens jullie kant op voor de TLC die ze verdient.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
Angelique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-09-2015

Gepost: 07 april 2016 10:32 PM
  [ # 53 ]

Overigens is er zaterdag de hele dag een kortingsactie, voor auto’s die zich gedurende de voorjaarsmeeting aanmelden voor een behandeling.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 april 2016 10:32 PM
  [ # 54 ]

Leuk te lezen! De witte dame van Jaco is natuurlijk een prachtig voorbeeld van hoe wit kan stralen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2016 10:40 PM
  [ # 55 ]
Angelique schreef:

Overigens is er zaterdag de hele dag een kortingsactie, voor auto’s die zich gedurende de voorjaarsmeeting aanmelden voor een behandeling.

Kan je daar iets meer over vertellen? Wink

Profiel  
 
Angelique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-09-2015

Gepost: 07 april 2016 10:50 PM
  [ # 56 ]

Ja hoor, Iedereen die zijn/haar auto aanmeldt voor een behandeling, krijgt 15% korting op de behandeling Smile.
(niet geldig i.c.m. andere acties)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 april 2016 10:53 PM
  [ # 57 ]

Leuk! Ik ben benieuwd en laat me graag adviseren in wat voor een behandeling er aangeraden wordt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2016 10:53 PM
  [ # 58 ]
Angelique schreef:

Ja hoor, Iedereen die zijn/haar auto aanmeldt voor een behandeling, krijgt 15% korting op de behandeling Smile.
(niet geldig i.c.m. andere acties)

very good

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 20 april 2016 06:15 PM
  [ # 59 ]

van de voorpagina

Sneeuwwitje ontwaakt op voorjaarsmeeting

Daar sta je dan, aan de vooravond van de voorjaarsmeeting van Citroën-Forum. Voor de deur staat een schitterende witte XM met karakteristieke striping, die de auto tot een uniek en opvallend exemplaar maakt. Morgen is de grote dag: detailing door Pavone Car Cleaning, maar eerst moet ik een besluit nemen: professioneel poetsen mét of zonder stickers?

Met een blijvend mooi resultaat voor ogen is de keuze om de stickers te verwijderen eigenlijk snel gemaakt en eenmaal een stukje losgehaald, is er geen weg meer terug. Maar dat valt tegen! Het zijn natuurlijk grote stickers van goede kwaliteit en hoe ik ook föhn om ze los te weken, er blijven enorme plakkaten lijm op de auto achter. Uiteindelijk kost het me drie uur boenen met wasbenzine om alle lijm eraf te krijgen. Om half elf ’s avonds ben ik klaar.

Pavone Car Cleaning aan het werk

De volgende ochtend om 8.00 uur meld ik mij bij Angélique Merkx van Pavone Car Cleaning in Geertruidenberg. Ik ben nog niet helemaal uitgeslapen en gelukkig mag ik vandaag gewoon toekijken. Het zweten laat ik nu graag aan haar over.
Angélique zal de auto eerst wassen en drogen alvorens deze op de voorjaarsmeeting verder te behandelen. De ochtenddauw moet nog optrekken en het is nog behoorlijk fris, maar Angélique gaat voortvarend aan de slag. Met een kwastje maakt ze ook alle hoekjes en gaatjes schoon en een speciaal goedje zorgt ervoor dat alle vliegroest op de lak en de velgen loskomt. Hierdoor ontstaan allemaal paarsgekleurde sporen. Een bijzonder gezicht; ik was in de naïeve veronderstelling dat mijn auto nog helemaal niet getroffen was door vliegroest.

Als de auto eenmaal schoon is, rijden we naar Garage Hydraulique in Raamsdonksveer, waar de auto onder een tent verder behandeld zal worden. Ik zal het poetsproces niet in detail beschrijven –anderen kunnen dat veel beter– maar terwijl het zonnetje langzaam wat hoger aan de hemel kruipt en de eerste bezoekers de meeting komen bevolken, is Angélique al druk aan het kleien. Weer een openbaring voor mij, want ik had hier altijd een beeld bij van een bonk klei die op de lak gekneed wordt. In werkelijkheid is het een klein stukje klei dat alle vuil aan zich bindt als het over de lak gewreven wordt. Mooi om te zien hoe eenvoudig dit werkt.

Na de klei is het de beurt aan de polijstmachine. Het is fantastisch om te zien welk resultaat er hier bereikt wordt. Ja, ik wist dat de witte lak wat dof was geworden en dat er winst te behalen viel, maar dat het verschil na wassen, kleien en polijsten al zó groot zou zijn, had ik niet kunnen denken. Het is lastig om het met de camera vast te leggen, maar ter plekke was iedereen het er wel over eens dat de lak van een tikje gelig weer naar stralend wit transformeerde. De lak voelt nu ook zo lekker glad aan!

Ondertussen is het gezellig druk geworden op de meeting en steeds meer mensen komen het werk van dichtbij bewonderen. Er is duidelijk belangstelling voor de behandeling en Angélique heeft het er maar druk mee om naast het poetsen ook uitleg te geven. Angélique: “Je merkt dat de tijd snel voorbijgaat, niet alleen vanwege de gezelligheid, maar ook omdat de XM een aardig grote auto is.” Normaal gesproken zijn overigens twee tot drie dagen nodig om een auto van dit formaat helemaal te behandelen en het doel van deze dag kan dan ook niet zijn om de auto compleet onder handen te nemen. Tegen het einde van de middag zijn alle plaatdelen in ieder geval helemaal gepolijst en voordat het geheel ter afsluiting in de wax gezet kan worden vindt DSH Repair nog even tijd om circa vijftien minuscule deukjes te verwijderen die tijdens het poetsen ineens begonnen op te vallen.

Oogverblindend resultaat

Wanneer de meeting al lang en breed voorbij is en de bezoekers alweer naar huis zijn, legt Angélique rond 17.30 uur de laatste hand aan de auto met een mooie beschermende waxlaag. Het resultaat is oogverblindend. De lak is witter dan ooit en heeft weer een diepe glans gekregen. Waar ik vooraf nog kon twijfelen of mijn auto deze behandeling echt nodig had, weet ik nu dat detailing een op het oog nette auto kan omtoveren tot showroomstaat. Het is echt de moeite waard en ik kan het iedereen aanraden. Angélique gaf aan dat het resultaat met meer tijd veel mooier zou zijn geweest. Ik denk dat ze zich iets te bescheiden opstelt, maar ik ga zeker een vervolgafspraak maken bij Pavone om de auto nog verder aan te laten pakken.

Nu jouw auto?

Dankzij deze kans die door het forum en Pavone Car Cleaning werd geboden, ben ik in ieder geval overtuigd geraakt van de meerwaarde van detailing. Wie weet wil je je na het lezen van dit verslag ook laten overtuigen, of misschien wil je gewoon meteen aan de slag? Binnenkort organiseert het forum een workshop detailing, waarbij je zelf kan ervaren hoe het in z’n werk gaat en wat het oplevert. Geef jij je op?

Tekst en foto’s: jaco

Profiel  
 
Angelique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-09-2015

Gepost: 20 april 2016 11:06 PM
  [ # 60 ]

Dank voor het geweldig mooie verslag en prachtige foto’s Jaco!!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook