6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De 2400 GTi van Erik - Nwe koppeling - maar werkt niet!
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7052
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Xantia 2-0i 16v SX
Gepost: 11 januari 2017 01:23 PM
  [ # 76 ]
René Jongejan schreef:

Ik heb daarvoor een speciale krachtdop.
Deze wel op de buitendiameter moeten verkleinen, anders past hij niet in het gat waar de aandrijfasmoer in zit.

Is het dan nog wel een krachtdop?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i.

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2017 01:25 PM
  [ # 77 ]

In diameter slechts een paar streep eraf.

Daarnaast gebruik ik ‘m niet op een slagmoersleutel, maar met een pijp van 2 m.

Profiel  
 
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22740
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2017 04:31 PM
  [ # 78 ]
Nielsje schreef:

ik heb de goedkope oplossing: 35mm dop van BGS, 6 kant.
Werkt prima. De moer moet je officieel met 350 tot 400 Nm vastzetten, en dat gaat prima met die dop.

Ik ook. Werkt OK!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 22000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22740
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 januari 2017 04:45 PM
  [ # 79 ]
Praxidus schreef:

We kennen ze allemaal, deze klemmetjes. Is er een speciaal tangetje om dit aan te draaien, of gewoon een punttangetje?

Dat vind ik zo’n drama! ik knijp ze kapot en gebruik ligarex of slangeklennem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37776
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 11 januari 2017 04:55 PM
  [ # 80 ]
bogaard77 schreef:
Nielsje schreef:

ik heb de goedkope oplossing: 35mm dop van BGS, 6 kant.
Werkt prima. De moer moet je officieel met 350 tot 400 Nm vastzetten, en dat gaat prima met die dop.

Ik ook. Werkt OK!

Doe het al jaren met een normale 6 kant dop 36… gaat top.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7052
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Xantia 2-0i 16v SX
Gepost: 11 januari 2017 05:29 PM
  [ # 81 ]

En inderdaad 2 meter pijp er op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i.

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 12 januari 2017 12:13 AM
  [ # 82 ]

Grote dank.
Dop is besteld, evenals een stuurkogelvork en trekker.
Altijd leuk als ik gereedschap ontdek en zelfs nodig heb dat ik nog niet in mn bezit heb.

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2017 06:44 AM
  [ # 83 ]

Stuurkogelvork, gebruik ik nooit, heb ‘m niet eens.
Sloop je alleen maar de hoesjes mee.

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 12 januari 2017 07:08 AM
  [ # 84 ]

Ik weet het, en gebruik m ook liever niet.
Echter, was nog geen 2 tientjes en wellicht handig om tripoidehuis los te wrikken indien nodig

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2150
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 januari 2017 07:14 PM
  [ # 85 ]

voor de tripoide heb je er niets aan in elk geval.

2 lange beitels, beiden gelijk onder spanning. en geluk.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2017 07:17 PM
  [ # 86 ]

Het zou met een vorkachtige constructie kunnen lukken, maar dan een veel wijdere dan een fusee/spoorstangkogelvork.
Daarmee dan de tripoide onder spanning zetten en los laten schrikken met een stuk dik staf o.i.d.

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2017 08:49 PM
  [ # 87 ]
Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 12 januari 2017 10:59 PM
  [ # 88 ]

Heb een dergelijk setje gekocht, dus maar ns zien.
Ach, en anders komt het vast nog wel eens van pas

Dank voor jullie reacties!

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
Praxidus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 15 januari 2017 08:14 PM
  [ # 89 ]

Voorwielophanging gedemonteerd, ging bijzonder soepeltjes.
Paar stohoezen waren stuk (stabilisatorstang - draagarm, einde spoorstang, onderste draagarmkogel)
Zijn deze nog ergens te krijen?

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, MGB ‘69, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79)

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37776
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 januari 2017 08:29 PM
  [ # 90 ]

Ja een cx specialist zoals garage hydraulique of citroville heeft dat wel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook