2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Misschien een CX aanschaffen?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 februari 2017 09:56 AM
  [ # 16 ]

Ik heb een 77 smalspoor gereden. 2 liter en een 2,5l turbodiesel breedspoor uit 84. beide type 1.
De 1ste was zoals gezegd heet in de zomer en koud in de winter. Ik vind dat niet zo erg. In mijn Dsen was dat ook en je kleed je zoals je naar buiten gaat. Jas aanhouden enz…
De 2de was aanmerkelijk luxer. Daar kon je na 5 minuten je jas uit en rijd je comfortabel.
De 2liter was ook nog eens niet vooruit te branden… De turbo D wel.

Ik werd overigens niet genegeerd. Zeker als je gewoon hard rijdt is een CX kwa Uberhool prestige veel beter dan een DS….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 08 februari 2017 10:15 AM
  [ # 17 ]

Ik kan mij niet vinden in dat koud in de winter verhaal, heet in de zomer kan ik nog niet bevestigen.
Persoonlijk vind ik de verwarming in mijn 2.2 Pallas prima werken, in vergelijking met mijn 2CV zelfs toppie maar dat is niet zo vreemd.
Qua looks zie ik alleen maar omdraaiende mensen als ik voorbij ben gereden, duimen omhoog als ik ingehaald word of zelf inhaal.
Ik denk zelfs dat een serie 1 (vooral een Pallas met dat extra chroom) opvallender is dan een serie 2.

Smalspoor en breedspoor verschillen kan ik niet over oordelen, ik vind het gewoon een heerlijk comfortabele reiswagen met een heerlijke zit in de leren stoelen.

Kan met de 2.2 prima met het verkeer meekomen, ik rij meestal 110 km/uur op de snelweg en dat is een heerlijk snelheid met de auto.
Hij maakt wel redelijk veel toeren maar daar ben ik al aan gewend en is ook iets verbeterd sinds ik weer met de originele bandenmaat 185/80R14 rijd.
Heb er sinds begin november nog geen technische problemen mee gehad verder, effe afkloppen.

Verder heb ik ook windschermen om de voorramen zitten, is denk ik een origineel accessoire van Citroen en die werken prima om het windgeruis bij open ramen te beperken.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1748
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 08 februari 2017 10:23 AM
  [ # 18 ]

Inderdaad , je wordt zeker niet genegeerd ...
Al meerdere duimpjes gezien, ook van personen in vreemde merken.

Warm in de zomer, ik vind het prima te doen, mijn CX heeft isother ( geen airco ) , ... gewoon het raampje open.
Kachel werkt voor op koude dagen meer dan uitstekend.
Betreft een serie 1 breedspoor.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 12:03 PM
  [ # 19 ]
Menno schreef:

Kachel werkt voor op koude dagen meer dan uitstekend.

Al duurt het momenteel bij mijn dagelijks gebruikte diesel wel minstens 10 km voordat het blok volledig op bedrijfstemperatuur is en dus de kachel echt warmte gaat leveren.
Daarbij is de capaciteit van de ventilator ook wel iets minder dan bij modernere auto’s.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 08 februari 2017 03:07 PM
  [ # 20 ]

De kachel is OK, maar niet meer dan dat. Warm wordt het allemaal wel, maar de verdeling van de luchtstroom is zwaar onder de maat. In de winter heb je standaard koude voeten, ook in een serie 2. Maar of dat nou de doorslag moet geven…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 03:12 PM
  [ # 21 ]

Omdat je maar zeer beperkt de luchtstromen kan sturen.
Of alleen voor- en zijruitontwaseming, als je de overige kleppen allemaal dicht zet.
Of dit inclusief wat voetenwarmte, waarvan ook nog een deel naar de achterpassagiers gaat.
Je kan dus niet alle warmte naar beneden leiden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1748
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 08 februari 2017 03:16 PM
  [ # 22 ]

Dat vind ik in veel moderne auto’s ook te wensen over laten .... ( voetenwarmte ) Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9908
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 februari 2017 04:28 PM
  [ # 23 ]

Ik wil altijd een koel hoofd en warme voeten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 08 februari 2017 04:53 PM
  [ # 24 ]

Wat een reacties allemaal, persoonlijk vind ik het type 1 mooier om te zien, heeft denk ik met de bumpers en dashboard te maken.In die tijd werden alle auto’s wel warm denk ik, isolatie en airco stond toen misschien pas in de kinderschoenen. Als er geen airco in de auto zit wordt iedere auto wel warm van binnen zeker in de zomer. Ik zoek geen snelheid, als de motor maar betrouwbaar is, de carrosserie oké is en kan gaan rijden dat mis ik op het ogenblik wel.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9908
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 februari 2017 04:57 PM
  [ # 25 ]

Maar een cx wordt extra warm. Voornamelijk omdat de voorruit groot is en extreem plat ligt. Die vangt dus veel zonlicht op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 08 februari 2017 05:08 PM
  [ # 26 ]

Helpt getint glas dan iets of heeft dat een andere functie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 08:05 PM
  [ # 27 ]

Als het echt goed koud of goed heet is buiten laat ik de DS thuis.
De CX (Serie 2 in mijn geval) is een ander verhaal, de kachel wordt heerlijk warm, nooit koude voeten!
Zonder airco vond ik het in de CX toch stukken beter uit te houden als met de DS. Bij een DS moet je eigenlijk wel met ramen open rijden. Bij een CX kan dat best lang met ramen dicht. Inmiddels heb ik airco in zitten, tot een graad of 30 buiten krijg je het redelijk koel binnen, het ligt er ook een beetje aan waar de zon staat. De airco doet het niet veel slechter dan in mijn “moderne” Xsara.

Uiteindelijk zal alles zo’n beetje afhangen van de conditie, vandaar dat meningen nogal verschillen.

Een CX rijdt vooral veel moderner dan een DS. Veel stiller (met name serie 2). Uiteraard ook Diravi stuurbekrachtiging, erg fijn!

De enige optie lijkt me, zelf proberen!
Probeer gewoon een serie 1 en een serie 2. Vele vinden een serie 1 wat mooier door o.a. de bumper.

Maar een serie 2 heeft toch echt wat voordelen:
Beste stoelen!, fijne automatisch bediende verwarming, elektrische ramen (vaak ook achter), opties zoals airco en ABS zijn best veel geleverd, altijd getinte ruiten en extra isolatie.

De CX is de opvolger van de DS, maar is eigenlijk in bijna alle opzichten anders als een DS. Beide geheel eigenzinnig en leuk op hun eigen wijze Wink

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 08 februari 2017 09:10 PM
  [ # 28 ]

Arjan zat de airco er al in of heb je dat later ingebouwd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 09:23 PM
  [ # 29 ]

Ik heb de airco er zelf ingebouwd, wel een volledig origineel fabrieksairco systeem. Uiteraard wel omgebouwd naar het moderne R134a gas.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 09 februari 2017 11:52 AM
  [ # 30 ]

Dat is denk ik wel een mooie klus, lijkt me wel mooi om daar iets van te lezen en te zien. Is het systeem alleen voor type 2 of zijn daar ondereden uitwisselbaar met type 1. Geeft dat dan ook het gewenste resultaat.

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook