3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Misschien een CX aanschaffen?
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 09 februari 2017 12:36 PM
  [ # 31 ]

Mijn ervaring na 7 jaar in een CX type 1 breedspoor: We zijn er 2 keer mee naar Spanje geweest. In juli 2011 met caravan en vorig jaar october, toen zonder caravan. Vorig jaar was het natuurlijk najaar, maar zelfs in 2011 merkte ik niet meer last van de warmte te hebben als indertijd met onze Xantia. Komt misschien omdat de cx ook Isother heeft. De motor heeft ook nooit last van hitte gehad. Op zich ook hier niet raar, want de auto heeft een caravanpakket:
Franse trekhaak, extra grote radiateur met 2 koelventilatoren.
Helaas zoals het er nu uitziet zal de cx mogelijk de verkoop ingaan, nadat deze op 1 maart weer de weg op mag. Behoudens dat stuk naar Spanje wordt de auto te weinig gebruikt.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 09 februari 2017 03:24 PM
  [ # 32 ]

Met dat isother pakket lijkt dat toch wel wat uit te maken, flinke tour naar Spanje zelf ben ik een keer met een BX naar Spanje gereden. Jammer van de verkoop. Voor mij is het toch puur een hobby auto, maar met sommige dingen kan je dan wel rekening houden die het soms wat prettiger maakt. Nog ff een vraag is het ook mogelijk om er een Twingo vouwdak in te knutselen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 februari 2017 04:56 PM
  [ # 33 ]

Tsja, wat is warm, en hoe erg is dat. Ik ga al jaren met de CX (serie 1, 1977) op vakantie. Temperaturen van 30+ graden. Dan is het warm in de auto ja. Raampje open en 100-120 km/u met een karretje erachter. Goed uit te houden. Je komt met een wat natte rug aan, maar ik vind het persoonlijk geen enkel probleem. Dit jaar met de serie 2 turbodiesel break (airco!).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 februari 2017 08:07 PM
  [ # 34 ]
DS rijder schreef:

Dat is denk ik wel een mooie klus, lijkt me wel mooi om daar iets van te lezen en te zien. Is het systeem alleen voor type 2 of zijn daar ondereden uitwisselbaar met type 1. Geeft dat dan ook het gewenste resultaat.

Mijn airco inbouw staat over zo’n 40 pagina’s verspreid beschreven vanaf pagina 108: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200673/P1605
Het leest denk ik niet heel makkelijk, maar er staat wel veel met foto’s.

Serie 1 en 2 zijn beide origineel geleverd met airco. Beide systemen zijn niet helemaal gelijk.
Maar bij een serie 2 is ook alles anders. 20 RE/22 TRS hebben een systeem, GTi, GTi/Prestige automaat, benzine Turbo, diesel zonder turbo, Turbo diesel. Nagenoeg alles is anders op bepaalde details.

Het makkelijkste is om een donor te vinden in vergelijkbare uitvoering en daar alles uit te halen, dan kan je direct foto’s maken. Van te voren dus goed de documentatie doorkijken wat je allemaal moet hebben. Zo heb ik het zelf gedaan, dan kom je een heel eind Wink

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 09 februari 2017 08:12 PM
  [ # 35 ]

thanks eerst maar eens lezen.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 10 februari 2017 10:52 PM
  [ # 36 ]

Zit er eigenlijk veel verschil in de type 1 en type 2 motoren. Type 2 motoren hebben toch elektronische ontstekeing en is dat uitwisselbaar naar type 1.De 2400 schijnt wel een aardige slok benzine te lusten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 februari 2017 09:36 AM
  [ # 37 ]

2400 is idd nog met een verdeler.

Een 2500 IE is altijd elektronische ontsteking, ook bij een serie 1.
Vanaf ongeveer modeljaar 87 hebben ze nog wel wat gewijzigd, zo hebben deze motoren maar 1 bdp sensor ipv 2 zoals bij de oudere modellen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2017 09:41 AM
  [ # 38 ]

Het zit wat ingewikkelder in elkaar dan dat. 2400 injectie: verdeler zonder contactpunten. 2000/2200/2400 carburateur: contactpunten. Reflex/athena tot ca 1982: contactpunten. Cx20, 20re, 20 tre en 22 trs vanaf 1982: contactpuntloze transistor ontsteking zoals de 2400 injectie. Cx 2500 injectie: computergestuurde volledig elektronische ontsteking van Bosch/thomson zonder verdeler.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 11 februari 2017 11:26 AM
  [ # 39 ]

Is het wel mogelijk de 2000/2200/2400 om te bouwen naar transistor of elektronische ontsteking.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 11 februari 2017 11:50 AM
  [ # 40 ]

Lijkt me wel. Zelfs bij een Eend kan dat.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2017 12:20 PM
  [ # 41 ]

Niet zondermeer. Wel werkt een zog. Velleman kitje erg goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 11 februari 2017 12:40 PM
  [ # 42 ]

Ik heb in mijn 2.2 een Velleman kit K2543 en die werkt prima.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 februari 2017 05:52 PM
  [ # 43 ]

Ik heb in mijn 2400 carb met punten een electronische ontsteking ingebouwd dmv een setje met hall-sensor.
Wel dus klassieke verdeler, maar geen punten stellen meer. Zie hier voor plaatjes.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 11 februari 2017 07:35 PM
  [ # 44 ]

Leuk hoor al die reacties, bedankt.Ik hou het in gedachten. Nog wel ff andere vraag, is een GTI uit de 1e serie stugger geveerd als de andere CXen

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 februari 2017 04:12 PM
  [ # 45 ]

Volgens mij heeft de GTi een andere dempingskarakteristiek.
Of je dat als stugger veren moet/kan omschrijven, weet ik niet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook