6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Misschien een CX aanschaffen?
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 februari 2017 11:04 PM
  [ # 76 ]

Weet je zeker dat dat eentje van ‘77 of eerder is? Staan nog geen details bij…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 februari 2017 11:09 PM
  [ # 77 ]
waterman schreef:
DS rijder schreef:

Duidelijk verhaal. Nog wel een vraag over het verbruik, ik neem aan dat het verbruik van een GTI en een 2400 wel hoger is als van b.v. de 2000, 2200,  2.0 en 2.2. Van de 2400 kon ik dat niet zo snel vinden.

De type 1 2000/2200 zijn redelijk te doen qua verbruik. Reken maar rond de 1 op 8 tot 1 op 9. Een 2400 carburateur met 4 bak is een erge zuiper. De 2400 GTI zit rond de 1 op 8/9. C-matic 2400 carbu 1 op 6. 2400 injectie automaat 1 op 7/8.

2500 gti tja, rond de 1 op 9.

2500 gti turbo 1: van 1 op 8/9 tot 1 op 5. Hangt af van de rechter voet.

Heb je een reflex of Athena met de 20 motor, het blok met de bovenliggende nokkenas, dan zit je goed: loopt eigenlijk altijd 1 op 11, maar zuiniger kan ook.

 

Mijn 2400 met 5-bak, 1 op 10 en dan tank ik 98.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 13 februari 2017 11:11 PM
  [ # 78 ]
Feije schreef:

Weet je zeker dat dat eentje van ‘77 of eerder is? Staan nog geen details bij…

Nee, blijft spannend :lol:

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 13 februari 2017 11:12 PM
  [ # 79 ]
Nielsje schreef:
waterman schreef:
DS rijder schreef:

Duidelijk verhaal. Nog wel een vraag over het verbruik, ik neem aan dat het verbruik van een GTI en een 2400 wel hoger is als van b.v. de 2000, 2200,  2.0 en 2.2. Van de 2400 kon ik dat niet zo snel vinden.

De type 1 2000/2200 zijn redelijk te doen qua verbruik. Reken maar rond de 1 op 8 tot 1 op 9. Een 2400 carburateur met 4 bak is een erge zuiper. De 2400 GTI zit rond de 1 op 8/9. C-matic 2400 carbu 1 op 6. 2400 injectie automaat 1 op 7/8.

2500 gti tja, rond de 1 op 9.

2500 gti turbo 1: van 1 op 8/9 tot 1 op 5. Hangt af van de rechter voet.

Heb je een reflex of Athena met de 20 motor, het blok met de bovenliggende nokkenas, dan zit je goed: loopt eigenlijk altijd 1 op 11, maar zuiniger kan ook.

 

Mijn 2400 met 5-bak, 1 op 10 en dan tank ik 98.

Mijn 2.2 op LPG rijdt 1 op 9, op benzine geen idee maar zal niet slechter zijn denk ik?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….:smt039

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 februari 2017 06:20 AM
  [ # 80 ]
deusjevo schreef:

Mijn 2.2 op LPG rijdt 1 op 9

Jouw CX is van 1976, dus is het een 2200.
En niet de latere 2.2 met bovenliggende nokkenas.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 14 februari 2017 07:01 AM
  [ # 81 ]

Ik geloof je direct, heb geen flauw idee cool smirk

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 februari 2017 07:31 AM
  [ # 82 ]

Van mij ook nog een ervaringsgetal uit het verre verleden, in de jaren 80 een ‘79 2400 Super Break met 5-bak op LPG gereden, 1 op 7,5.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 14 februari 2017 08:17 AM
  [ # 83 ]

dochterlief had onze turbo1 een paar dagen mee:  1:9,5
Zegt jullie niks, maar als zij rijdt dan wordt er wel opgeschoten

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 februari 2017 12:29 PM
  [ # 84 ]

Met de 2000 (1977) 1:9, 1:10.
Met de turbodiesel (break, turbo2, 1991): 1:14.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
sinistro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-02-2017

Gepost: 14 februari 2017 01:20 PM
  [ # 85 ]

Een heel interesante tread en ben weer iets wijzer Smile

Ik woon in zuid spanje maar af en toe verfoei ik dit land omdat het zo groot is. Om een auto te bekijken moet je zo 500km naar het zuiden of 800km naar het noorden. Dit was veel makkelijker toen in nog in nederland woonde, nu zijn de afstanden voor mij toch wel een probleem mede door mijn werk en te weinig tijd om zo veel te reizen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een gti turbo maar ik denk nu dat een goede gti het voor mij ook wel zou doen.
Blijf rustig zoeken en hoop dat er 1 een beetje dichter in de buurt aangeboden op-popt.

71’ Karmann ghia, ‘96 Seat Marbella, en op zoek naar een cx

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 14 februari 2017 01:57 PM
  [ # 86 ]

Mijn CX 2400 Prestige uit 1976 met 4 bak en met carburator verbruikt zo’n 13 liter/100km (in nederlandse termen 1:7.5 ) in gemengd gebruik. Het is natuurlijk slechts een vrijetijdswagen, dus zo heel belangrijk is dat voor mij niet.

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 14 februari 2017 02:04 PM
  [ # 87 ]

Ik herinner me dat de CX Turbo Diesel 1 (zonder intercooler) die ik had tussen 1989 en 1995,  verbruikte zo’n kleine 7 liter/100 km (1:14 dus). Mijn huidige C4 Grand Picasso (16 Hdi 120 pk) )  (model 2014) verbruikt 5.9 l/100km (1 :17), dat is zon’n 18% minder, dat valt toch eigenlijk nog goed mee voor de CX voor een 2500 Turbo Diesel motor ontwikkeld in de jaren 80 , pakweg 30 jaar ouder. Dan nog te weten dat de Diesel blokken “verdieselde” DS blokken waren….

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 19 februari 2017 07:11 PM
  [ # 88 ]

Stuurbekrachtiging is dat op de vroege serie 1 een optie, of zijn bepaalde types daarmee uitgerust.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2017 07:35 PM
  [ # 89 ]

De eerste modellen was het er helemaal niet, later tijdelijk een optie, daarna standaard op elke CX.
De modellen zonder Diravi hebben een groter stuur.

Profiel  
 
sinistro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-02-2017

Gepost: 20 februari 2017 05:50 AM
  [ # 90 ]
Arjan Verkade schreef:

De eerste modellen was het er helemaal niet, later tijdelijk een optie, daarna standaard op elke CX.
De modellen zonder Diravi hebben een groter stuur.

Vanaf welk jaar is het standaard?

71’ Karmann ghia, ‘96 Seat Marbella, en op zoek naar een cx

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook