Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo heeft Bosch ook een programma om diverse oude onderdelen weer te leveren. Zo zijn aantal D-Jet onderdelen weer verkrijgbaar.
Maar als je met een luchtmassameter van een CX aankomt hebben ze daar ook nog even geen zin in…
Mercedes “verplicht” Bosch om oude onderdelen na te leveren, BMW oefent daarvoor ook druk uit. Als ze met dat gereedschap en zo ook onderdelen voor Citroen en anderen na kunnen maken werkt dat, maar als ze het speciaal voor een Citroen moeten doen dan heb ik er een hard hoofd in, tenzij PSA het licht gaat zien ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
PSA wil helemaal niet dat je in die oude hokken blijft rijden. Met alle modellen hebben ze zo snel als wettelijk mogelijk was de productie van reserve onderdelen gestopt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Citroensmgz schreef:Mercedes “verplicht” Bosch om oude onderdelen na te leveren, BMW oefent daarvoor ook druk uit.
Dat niet alleen, ze zorgen er ook voor dat er controle is op de kwaliteit van imitatieonderdelen voor hun producten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Voor Duitsers is zoiets “selstverstaendlich”, als Bosch ze weer maakt zijn ze op z’n minst zo goed als vroeger.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
In the UK is dat ook erg goed geregeld. Oude SMITH/LUCAS onderdelen kun je gewoon bestellen. En qua kwaliteit nog verbetert
Sterker nog British Motor Hertitage maakt hele nieuwe carroserieen. Ik kan mijn oude MGB voor 90% opbouwen met nieuwe onderdelen.
Club Cassis is de enige die ik ken die Citroendelen nieuw maakt. DS onderdelen gaat ook nog redelijk maar de
CX is een drama.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CX basis is toch OK?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mee eens hoor, laten we de bedrijven die zo goed mogelijk proberen ons rijdend te houden waarderen. Dat geldt voor CX-basis, maar ook voor Nederlandse bedrijven die in nauwe samenwerking met de CX-club kennis delen en oplossingen bedenken. Want laten we eerlijk zijn: er zijn maar weinig CX-rijders die de onderdelen prijzen willen betalen van de (Duitse) merken die nog wel van alles kunnen naleveren.
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
dubbel
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
break23m schreef:..er zijn maar weinig CX-rijders die de onderdelen prijzen willen betalen van de (Duitse) merken die nog wel van alles kunnen naleveren.
Tja, ik weet niet wat CX rijders dan duur of goedkoop vinden. Maar even een paar voorbeeldjes, ik betaalde vorige week nog 8 euro voor een oliefilterset, 7 euro voor een condensator en 32 euro voor een stuk speciaalgereedschap voor mijn ‘64-er Mercedes. Let wel: bij de officiële dealer dus. Een set (2) originele motorsteunen konden ze binnen 24 uur leveren voor iets van 360 euro.
Het is jammer dat cx rijders kennelijk zo schraperig zijn dat leveranciers daar hun inkoop- en herproductiebeleid op moeten aanpassen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Hallo mannen, hoe interessant ook, kunnen we on-topic blijven? Dit draadje gaat over bobines, sensoren en elektrische startproblemen. De hele onderdelenproblematiek hoort daar niet bij.
Plaats maar in mijn draadje, ik ben daar niet zo moeilijk in..
@Rouge: vervelend als de sensoren niet helemaal perfect zitten, maar als ze werken, werken ze. Anders moet je ze NOS gaan zoeken. Maar loopt je wagen nou zoals gewenst?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Al zoekende naar mn voorruit voor de Sm kwam ik deze tegn:
https://www.pieces-de-rechange-classic.com/fr/505/7433-capteur-pmh.html
Is dat hem?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Peugeot 505 - dat is toch het Douvrin-blok? Zitten daar dezelfde sensoren op als op de 2500?
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze stond by de CX vermeld. Kennelijk gelijk aan 505 ?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>