12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De baby Bentley van Wimb: Ons bin zuunig
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 augustus 2022 09:53 AM
  [ # 166 ]

Het houdt je van de straat, zullen we maar zeggen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 augustus 2022 10:11 AM
  [ # 167 ]

Had je nou ook al ABS-problemen voor je de wielsensoren had vervangen?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 augustus 2022 10:44 AM
  [ # 168 ]

Het afplakken van storingslampjes is wel petjes gedrag zeg. Ik heb ooit een Xantia gehad waarbij de lens van heg dashboard verwijderd was om een lampje zwart te kunnen verven. Ongelooflijk. Als je het niet ziet is het er niet…

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 augustus 2022 11:00 AM
  [ # 169 ]

Inderdaad, petjesgedrag. En de moeite die je moet doen om het betreffende ledje bij de Seat af te plakken. Daarvoor moet de complete klokkenwinkel uit elkaar. Al met al een beste klus.

Lucas schreef:

Had je nou ook al ABS-problemen voor je de wielsensoren had vervangen?

Die sensoren waren net als de auto en de meeste onderdelen die ik intussen ter hand heb genomen, ruim 19 jaar oud.
Algemeen wordt voor electronische componenten een standtijd van 15 jaar aangehouden; daarna neemt de kans op falen of minder betrouwbaar functioneren aanmerkelijk toe. Nu functioneerde het remsysteem op zich nog goed, in de zin van betrouwbaar, ook in noodsituaties. Maar bij stevig remmen wilde het ABS-systeem heel soms nogal schokkerig ingrijpen.

Voor de meeste SEAT-onderdelen is de Action-leus van toepassing: “Te goedkoop om te laten liggen.” Laughing Anders gezegd, ze kosten geen drol en zijn 19 jaar oud. Dus waarom laten zitten?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 augustus 2022 11:17 AM
  [ # 170 ]

Helaas zijn nieuwe onderdelen ook niet altijd heilig.

Bij diagnosedan op Youtube kwam laatst een Berlingo voorbij die ondanks een nieuwe Bosch BDP-sensor niet wilde starten. Bleek de pinbezetting niet te kloppen en het signaal daardoor geinverteerd te zijn…...

Bij BMW’s gaan nokkenassensoren nog wel eens kapot, wat doen veel mensen dan, een lekker goedkope sensor van Vemo of ander meukmerk monteren. Gevolg, het werkt nog steeds niet of maar half.

Voor de zekerheid zou het in dit geval de moeite waard zijn het scoopbeeld van de wielsensoren te vergelijken.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 augustus 2022 12:34 PM
  [ # 171 ]

Interessant filmpje. Volgens mij is het gewoon een tweedraadssensor en dan is dus het uitgaande signaal geïnverteerd. Normally Open versus Normally Closed.

Dat nieuw ook voor problemen kan zorgen, daar ben ik nu al een aantal keren achter gekomen. Nu weer met de wielsnelheidssensor. En vorig jaar met de LMM, die intern een draadbreuk bleek te hebben die over een periode van een paar maanden voor steeds meer problemen zorgde. Het lijkt wel of DOA steeds vaker voorkomt, ongeacht het merk.
Daarom bewaar ik de oude spullen een aantal maanden. Gaat het fout dan gaat het oude spul er weer in.

Qua sensoren, zeker als ze gebruikt worden door het motormanagement, heb ik het liefst origineel of Denso. Bosch is voor mij eigenlijk het Plan B voordat ik op Bölkachtige zooi terug moet vallen. Het is weliswaar betaalbaar, maar het gaat zeker niet zo lang mee als b.v. Denso. Terwijl van laatstgenoemde de spulletjes niet eens heel veel duurder zijn.

Terwijl ik dit tik, schiet er een gedachte langs: In de late jaren tachtig en jaren negentig was Siemens agressief andere bedrijven aan het opkopen om het portfolio uit te breiden. Concurrenten waren daar blij mee. Het was een gevleugelde uitspraak: “Ze zijn overgenomen door Siemens en daarmee hebben wij een concurrent minder want de kwaliteit holt achteruit.” En dat gevoel heb ik met Bosch nu ook: te groot om op alle vlakken kwaliteit te kunnen leveren.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 augustus 2022 01:00 PM
  [ # 172 ]

Beetje OT: dat laatste heb ik ook ervaren met Bosch remschijven voor m’n vorige auto, de C5 Break V6. Als na een paar duizend kilometer gingen ze trillen, en dat werd alleen maar erger.
Vervangen door Brembo’s, probleem opgelost. Ook 50.000 km verder waren ze nog zonder trillingen.
Hetzelfde had ik gehad bij m’n laatste Xantia, na vervanging door Brembo’s kon ik eindelijk zonder trillingen remmen.
Waar en door wie Bosch die schijven laat gieten en bewerken, geen idee…...

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Durashift
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 26-08-2008

- AX 1.1 spot 5 deurs
Gepost: 17 augustus 2022 02:49 AM
  [ # 173 ]
wimb schreef:

En in het weekeinde weer verder geklust, helaas.

(..)
En dat zou ik dus afgelopen vrijdag gaan doen bij de doe-het-zelf garage in Westbroek. Helaas blijkt die alleen nog maandag t/m woensdag open. (..)

Ja, dat zag ik laatst ook op hun website staan. Jammer. Wordt wel minder zo met de DHZ garages in het midden van het land, vind ik.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 augustus 2022 07:45 AM
  [ # 174 ]

En zoals gezegd ben ik maandag bij Morris, aka MT Automotive geweest:

Hij is zowel een waanzinnig aardige gast als een ongelooflijke nerd. Voor mij een prima combi.

Ik had vooraf de klokkenwinkel, op twee schroefjes na al losgehaald zodat hij daar niet nodeloos tijd mee kwijt zou zijn. Het kopiëren van de kilometerstand en het opnieuw aanmelden van de sleutels was zo gepiept.
Helaas bleek bij de test dat de toerenteller niets aanwees vanwege een defect motortje. Omdat ik alleen nog een Lidl soldeerstationnetje heb waarmee ik gegarandeerd zowel tin, printbaan als kunststof in één keer verhit, heb ik Morris gevraagd dat klusje voor mij uit te voeren. En nu heb ik als ik het contact aan zet een kerstboom:

Het klinkt ongetwijfeld stom, maar ik geniet elke keer van het motormanagementlampje dat brandt en pas uit gaat als de motor loopt. Laughing

Om nog even terug te komen op Lucas’ vraag. Met nieuwe wielsnelheidsensoren en, natuurlijk, verse remvloeistof (wat ik gewoon om het jaar vervang, natuurlijk) remt de auto mooi. Wat inhoud goed doseerbaar en indien nodig krachtig. Typisch zo’n situatie waarvan je past merkt dat hij niet optimaal was, als alles nu wel in orde is.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 augustus 2022 08:11 AM
  [ # 175 ]

Mag ‘ie dan nu een keer gewassen worden?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 augustus 2022 08:52 AM
  [ # 176 ]

gulp
We moeten het spaarzame drinkwater alleen voor essentiële zaken gebruiken. Dus, nee.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 augustus 2022 09:03 AM
  [ # 177 ]

Goed argument.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 augustus 2022 09:43 AM
  [ # 178 ]

Vandaag gewoon buiten laten staan? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 augustus 2022 06:48 AM
  [ # 179 ]

Tuurlijk. Zoals elke dag.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 augustus 2022 07:19 AM
  [ # 180 ]

Kortgeleden vroeg ik mij af of de koelventilator eigenlijk wel in komt. Nu functioneert het koelsysteem dermate goed dat die ook nauwelijks nodig is, maar zelfs met de afgelopen warme periode hoorde ik ‘m niet draaien. Tijdens het controleren zag ik dat de mantel van een van de twee draden van het thermocontact was doorgeschuurd en de aders groen waren uitgeslagen, dus dat gerepareerd. Andere mogelijke verdachte is het thermocontact zelf.
Echter, toen ik bezig was veegde ik langs de onderkant van de radiateur en had ik kruimeltjes aluminium aan mijn vingers. Hmmm…

Omdat ook de felsrand niet meer helemaal in nieuwstaat verkeert, heb ik maar een nieuwe besteld.

Ja, inderdaad. Eentje met ventilator. Waarom? Nou, het frame van de ventilator zit met vijf boutjes vast die doodleuk door de lamellen en tussen de koelkanaaltjes is gerost.

De boutjes zijn zo verrot dat de eerst al brak toen ik die wilde losdraaien uit de kunststof afstandhouder.

En natuurlijk heb ik ook meteen een nieuw thermocontact erin geschroefd.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
12 van de 15
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook