6 van de 22
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Het dak van Celosses Pluriel
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 19 december 2019 06:28 PM
  [ # 76 ]

Dat is op diverse filmpjes duidelijk te zien.

Maar eerst wil ik weten wat er zo zwaar gaat, die kabels of de interslides, of beide?

Zo’n dak in goede conditie moet toch met een hand te verplaatsen zijn?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2019 06:37 PM
  [ # 77 ]

Het zal een combinatie zijn met de interslides als grootste boosdoeners.

Het dak altijd met 2 handen verplaatsen, wanneer je het iets scheef duwt of trekt loopt het al klem.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 19 december 2019 06:51 PM
  [ # 78 ]

Uiteraard links en rechts duwen en trekken!
Dat ging met de schroevendraaiermethode ook mis. Het wieltje draait over een kabel door, waardoor wringing en scheefstand.

Kan het zijn dat die breedte niet juist is of is dat niet na te stellen?

Er zat wel een grote hoeveelheid vet rond en op de rails, minstens 2 verschillende kleuren en ook iets wat siliconenachtig aanvoelde en zich niet met een doekje met terpentine gemakkelijk liet verwijderen. Doch wattenstokjes doen wonderen!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 december 2019 07:55 AM
  [ # 79 ]
Celosse schreef:

Kan het zijn dat die breedte niet juist is of is dat niet na te stellen?

Daar valt helemaal niets aan te stellen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 december 2019 09:01 AM
  [ # 80 ]

En die dakbogen, kunnen die niet scheef zitten? Ik zal in ieder geval de parallelliteit eens meten.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 20 december 2019 09:19 AM
  [ # 81 ]

Er is wel iets aan af te stellen. Ik heb een setje speciaal gereedschap afstellen dakbogen.
Wat je er mee moet en wat er wel en niet te stellen is weet ik niet.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 20 december 2019 09:25 AM
  [ # 82 ]

Eerst even meten, meten is weten!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 december 2019 09:47 AM
  [ # 83 ]
furriegurrie schreef:

Ik heb een setje speciaal gereedschap afstellen dakbogen.

Is dat het setje voor de afstelling van de voorkant van de bogen?
Zo ja, die heb ik ook.

Er is ook een set om de kanteling van de bogen te stellen, dat kan aan de achterzijde.

Voor beide is er een procedure.

De geleiderails in de dakbogen moeten exact parallel blijven, maar ook nog symmetrisch t.o.v. de hartlijn van de auto.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 21 december 2019 03:56 PM
  [ # 84 ]

Zojuist de parallelliteit van de dakbogen gemeten.
Van voor tot achter 858mm tussen de zwarte opstaande randen. Gewoon met een duimstok gemeten want ik heb niet zo’n grote schuifmaat of speermaat.
Het met de hand open en dicht schuiven gaat al wat makkelijker. Alleen het vergrendelen en ontgrendelen op de diverse standen gaat nog steeds zwaar, als je het mij vraagt, te zwaar.
Morgen de oude kabels proberen uit te nemen, zien hoe dat handschuiven zonder die kabels dan gaat.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 21 december 2019 04:33 PM
  [ # 85 ]

Bestaan er ook tekeningen die de werking van die interslides tonen?
Dus niet een exploded view (ontploft aanzicht) maar echte werkingstekeningen?

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 22 december 2019 10:34 AM
  [ # 86 ]

Vanmorgen toch weer even verder met het Pluriel dak. Valt nu wel mooi over de achterruit maar is verder niet in de koffer te kantelen.

Met de hand sluiten gaat ook niet meer, lijkt op een of andere manier geblokkeerd te zijn.

Dus het motortje met wormwieltje weer gemonteerd en electrisch aangesloten.

Er gebeurd echter niets meer, ook niet met het contact aan.

Zelfs met de schroevendraaiermethode laat het dak zich niet meer sluiten.

Gelukkig staat Riëlle onder de carport!

Maar weer verder met het lezen van de ruim dertig bladzijden met tips en verhalen over het Pluriel dak op dit forum. Zo kom ik deze regenachtige zondag wel door!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 december 2019 10:49 AM
  [ # 87 ]

De kunststof kappen van de zwenkarmen van de achterruit eraf halen, met de hand ontgrendelen, de ruit in de kofferbak kantelen en het dakdoek met interslides en al van de achterruit halen.

En dan helemaal vanaf punt 0 beginnen.

Voor bepaalde handelingen moet je wel met z’n tweeën zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 22 december 2019 10:53 AM
  [ # 88 ]

Bedankt voor de tip.

Mijn vriendin moet ik straks uit Emmen gaan halen, daarna weer verder!
Kan ze mooi helpen.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 22 december 2019 03:27 PM
  [ # 89 ]

Kappen los, motortje en tandwieltje er weer uit en samen deblokkeren en kantelen!

Klaar voor de volgende stap.

Afbeelding Bijlagen
IMG_7274.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 23 december 2019 08:14 PM
  [ # 90 ]

Vandaag verder met demonteren van de daktogen.

Het blijkt dat de Pluriel nog nooit zover uit elkaar gehaald is!

Veel aangekoekt vuil op en bij de raakvlakken, ook vuil op de afdichtrubbers aan de voorkant, geen wonder dat het daar wat lekte.

Morgen verder met het demonteren van de kabels wiens uiteinden ik eigenlijk nog niet gevonden heb.

Dus eerst een goede Led lamp gekocht om bij te lichten.

Afbeelding Bijlagen
IMG_7277.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
6 van de 22
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook